/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Nyhedsbreve direkte mail
Fra : mapse
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 17-01-10 12:55

Hejsa.
Jeg sender ind imellem nyhedsbreve ud for en veninde - og har indtil nu haft lavet det i Indesign - og derefter printet det i pdf-format og vedhæftet det i mailen. Men er der nogen der har et godt bud på, hvordan man får det direkte i mailen, så når folk åbner mailen, så står det der. Jeg får selv flere nyhedsbreve der er sådan, men kan ikke lige gennemskue hvordan det er gjort. Måske filen er gemt som et billede sat ind. Hvis det er sådan, så oplever jeg nogle gange, at folk får røde krydser når jeg sætter et billede i en mail :)

KH Mapse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 13:17

Hvad med at lægge pdf nyheds brevet på en upload server og så nøjes med at sende et link til filen?
Eller sætte teksten fra dit nyhedsbrev ind i selve mailen?
De nyheds breve du selv får og som skal klikkes på, det kræver vist at du selv har adgang til en server.
De røde kryds er fejl indstillinger i modtagerens mail program, det kan du ikke gøre noget ved

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 15:15

Ang. de røde kryds, så har o.v.n. ret, det er dog ikke fejl i modtagernes mailprogram, det er et valg. Hvis jeg har lidt forhøjet sikkerhed i min firewall eller mit spamfilter, så kommer de røde kryds i stedet for en tekst eller billede.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 17-01-10 18:02

Problemet er at det jo ikke er ren tekst - det er grafisk opsat - og det er der jeg ikke helt ved hvordan jeg får det ind i mailen :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 18:18

Det tror jeg heller ikke du kan - altså få det ind i mailen med al det grafik, modtageren skal jo have de samme programmer som dig ellers vises mailen forkert, hvad har du imod at bruge en upload tjeneste til din pdf fil og så sende et link til filen i mail?

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 18-01-10 14:40

Jeg har ikke noget imod at gøre det - men så kan jeg lige så godt vedhæfte filen i pdf-format - fidusen var at man røg direkte ind i det :)