/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skærm print ?
Fra : amlupo
Vist : 4123 gange
300 point
Dato : 17-01-10 12:41

Hvordan laver jeg et skærmprint ? Har en tast der hedder "Print Screen/sys Rq" men der kommer ikke noget ud af min printer når jeg bruger tasten

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 17-01-10 12:43

OS = XP home

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 12:44

helt tosset.
brug Ctrl og p

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 310 point
Dato : 17-01-10 12:45

Når du har brugt tasten - Åbner du Word eller andet skriveprogram - tryk så på tasterne Ctrl + V så kommer der "billede" på.

Clou

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-01-10 12:48

du kan også sætte det ind i paint som er under i dit windowsprogram
også med ctrl. + V

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 12:50

hun spørger om en udskrift på printer
ikke det fis med word eller paint

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 12:51

undskyld HAN spørger

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-01-10 12:59

Når du bruger Print Screen laver du en billed-kopi af skærmbilledet.
Denne kopi ligger kun på din PC, - og skal derefter indsættes, - som CLOU skriver, - i enten Word el et andet program du har, - hvor billeder kan indsættes.
Herefter udskriver du fra det program du satte ind i.
Ammitz

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-01-10 13:01

klart, men det skal da i et program FØR det kan printes ud

Vi andre tænker os jo om, og er knapt så emsige med at høvle andre ned....

kan så tilføje jeg ikke svarer på ævl efter dette

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 17-01-10 13:11

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 13:11

Citat
klart, men det skal da i et program FØR det kan printes ud

Næh Ctrl + p printer siden ud på papir.

Nogle er squ for sløve i hjernen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-01-10 13:17

brorteil: Du er åbenbart heller ikke for vågen. CTRL+P er er genvej i mange programmer men ikke alle, Og prøv eks. at lukke alle programmer så du står på Windows Skrivebord og tryk CTRL+P der kommer intet på papir vel. Altså CTRL+P er ikke skærmprint men program print noget helt andet.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-01-10 13:25

bruger du printscreen skal du bruge et program jeg bruger photofilter som er et godt og gratis du kan hente på det edb og pensionister husk sprogfilen så taler den dansk

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 13:43

Citat
brorteil: Du er åbenbart heller ikke for vågen. CTRL+P er er genvej i mange programmer men ikke alle, Og prøv eks. at lukke alle programmer så du står på Windows Skrivebord og tryk CTRL+P der kommer intet på papir vel. Altså CTRL+P er ikke skærmprint men program print noget helt andet.

Fis

det virker i xp, og det er spørgers program

Hjernedøde individer der ikke kan læse spørgsmål

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 13:46

Citat
Hvordan laver jeg et skærmprint ? Har en tast der hedder "Print Screen/sys Rq" men der kommer ikke noget ud af min printer når jeg bruger tasten

Citat
OS = XP home

Savr: Ctrl + p - andet, programmer m.m. behøves ikke.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-01-10 14:15

Nej brorteil, En standard Windows XP Home eller Pro intet på skrivebordet hvis du trykker CTRL+p, hvis din gør har du et eller andet program installeret som har lagt denne funktion ind, og disse programmer findes der mange af, og nogle printer driver har med følgende programmer som ligger disse ekstra funktioner på, men det er ikke Windows XP som har det indbygget.
OG hvis du har et program åben vil 95% af dem åbne deres egen print dialogboks og altså IKKE udføre en Skræmprint/PrintScreen.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 09-05-10 21:58

Jo jeg kan altså godt udskrive skærmprint ved at trykke ctrl+ printscreen, og dernæst bare trykke
ctrl+ P, så udskiver min printer uden at åbne andre programmer.
mvh Sonja