/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geforce drivers.
Fra : Lesonal
Vist : 469 gange
50 point
Dato : 26-04-03 21:07

Hej alle derude, først tak for alle de svar jeg har fået omkring mine spørgsmål. Jeg har ikke kunnet bruge min computer da den gik ned og jeg har måttet køre den op igen pga.et defekt grafik-kort.

Så har jeg bare et lille spørgsmål, da jeg har fået et nyt grafik-kort magen til det jeg havde (Geforce) det virker umidlbart meget bedre, men kan det passe at hvis man "aktivere"noget med nvidia instillninger når man højre klikker, så kommer der problemer, jeg mente at en venlig sjæl her på siden havde oplevet noget af det samme.

Samt hvorfor gør den det, og hvad kan man gøre ved det.
Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-03 21:24

Normalt skulle der ikke ske noget ved at gøre som du har beskrevet, så højreklik du kun løs. De fleste nyere computere skulle ikke have problemer med nviadia baserede grafikkort. Noget andet er at du skal have 2 skærme sat til for at bruge twinview (siger næsten sig selv), men desktopmanegement skulle du kunne bruge

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 26-04-03 21:51

Ok, hej tedd tak for svaret, men det er fordi når det er sat (den der med højreklikket) til får jeg problemer med at den låser sig eller "hænger"som nogen vil kalde det, så skal jeg genstarte manuelt og køre scandisk og det kan jeg heller ikke samt at den skriver noget med en fil der ikke kunne startes.

Jeg gider næsten ikke at starte helt forfra med at installere det hele igen.

Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 21:53

hvilken driver version bruger du og hvilken windows bruger du ??

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 26-04-03 22:07

Hej technet, Jeg bruge Windows Me og driver version nvdisp.drv 4.13.01.3140 hvis det er det rigtige jeg har fået fat i, jeg har hentet en ny her til aften hvor det står WinMe9x_3140, håber det er til hjælp.

Venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 22:51

prøv lige at hente den ny detonator her
http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm
Detonator 4 43.03
men ellers skulle du ikke hav problemmer som tedd også skriver medmindre du har så meget til at køre nede ved uret
at maskinen ikke kan følge med

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 26-04-03 22:55

Hej technet, tak for det, det prøver jeg lige og håber at det vil løse problemet.
Er tilbage lidt senere og fortæller om det har virket. Bruger du selv Geforce?

Venligst Lesonal.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 26-04-03 23:27

Hej, så er jeg tilbage, jeg ved ikke rigtigt om det hjalp, jeg håber det, men hvad gør den der tweakup egentlig?
Mange hilsner Lesonal.

Ps. En har fortalt mig at min computer levere for lidt strøm, kan det passe?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 23:34

Lesonal>> ja på ale maskiner og det vil jeg blive ved med for jeg har aldrig haft problemmer men man skal jo forny sig engang .

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 23:39

er det en 300W strømforsynning du har i ? så kan det godt passe at du har for lidt power
det er ikke nogen tweakup men en ny driver update ( beta)
men siden hedder ganske vist tweakup

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 27-04-03 00:21

Hej, mange tak for hjælpen, jeg tror at jeg ved hvad problemet er det er som i skriver at jeg får for lidt strøm, jeg har 230W strømforsyning så jeg kan forstå at det er for lidt. Det bliver meget værere når maskinen er varm som den er nu så jeg bliver nødt til at købe en ny. Nogen ideer til hvor stor den skal være?

Mange hilsner
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-03 01:14

Jeg kører selv med et gforce4 4200 med en 300W strømforsyning uden problemer. En 350W koster vist omkring 2-300 kr. Hvad er det exact du højreklikker på? Hvilken fejlmeddelelse får du? At maskinen bliver for varm kan osse have andre årsager som processor temperatur eller manglende køling eller såmæn for meget støv! Står din computer frit og langt fra andre varmekilder? De nyeste officielle nvidiadrivere hedder 43.45 og kan downloades her http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_43.45 Hvis du vil have menuer på dansk skal du downloade den internationale

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 27-04-03 01:39

Hej tedd, Ja når jeg feks. højreklikker og det der nvidia står der låser maskinen, jeg må så slukke maskinen manualt og så vil den køre scandisk når den starter og det kan den ikke så går den i stå og jeg må igen genstarte hvorpå jeg lige får en meddelse om at et eller andet med fejl under program start dll 32. Når jeg så slar det fra med at nvidia der i menuen hvor man højre klikker kan jeg bruge alle programmerne igen. Jeg har en 600 AMD Duron, samt at jeg meget ofte gør min Pc ren for støv både udvendig og indvendig, samt at den står frit. Jeg brugte et grafikort før, ja jeg har det stadigvæk et Nvidia TNT Riva på 32 MB, det kunne jeg gøre alt ved uden at der var problemer, hvis den låste sig eller på anden måde gik ned hvad nogen gange windows me gør, ja så var det ofte min egen skyld. Jeg har lige installeret den nye driver og jeg syntes umidlbart at det går bedre, den driver der fulgte med er AOpen med en masse muligheder men det er ligesom om at kortet ikke rigtigt vil køre med det.

Når du efterlyser helt nøjagtigt det der med højreklik...forestil dig at du tar din mus et sted på skrivebordet..højreklikker og du får nogle muligheder frem bla.activec Desktop arranger ikoner mm. der imellem får man så nvidia instillninger.

Håber jeg har beskrevet det godtnok, og tak for svaret
Mange hilsner
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-03 01:56

Nå nu kan jeg huske dig! Du har næsten stillet det samme spørgsmål før. Du kan prøve at gå ind under start og kør, skriv msconfig og så slå nview fra under startprogrammer. Det kunne hjælpe. Det er osse muligt at du har en virus! Har du scannet for det? En tredje mulighed er at du ikke har afinstalleret grafikdrivererne fra dit gamle kort ordentligt? Prøv at se under kontrolpanel >> tilføj fjern programmer om der ligger en rest der?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-04-03 03:20

bare en bemærkning

tedd >> det ser ud til at vi har samme menning , men jeg vil lige tilføje at en amd bruger mere power end en intel

Lesonal >> du skriver at den står helt åben du skal huske at den bedste kølling får du ved at lave tryk i dit kabinet
feks. 4 blæser i siden eller i bunden til at suge ind og 2 i toppen til at suge ud

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 27-04-03 12:17

Hej alle, mange tak for jeres råd, jeg var gået til køjs efter jeg havde siddet og bøvlet med det til omkring klokken 2:30. Jeg ved ikke hvorfor den gør det men jeg vil prøve det der med en ny strømforsyning i første omgang og så se hvad der sker.

Fortsat god dag...
Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-03 13:15

Har du forøvrigt prøvet at opdatere BIOS? En anden mulighed må osse være at skrive/checke support hos AOPEN. De må ha en FAQ eller et forum du kan skrive til? www.aopen.com

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 28-04-03 18:33

Hej tedd, Jeg vil lige svare det er da det mindste jeg kan gøre, 1. tak for rådet 2. nej jeg har ikke opdateret min bios da jeg ikke helt ved hvordan man gør og så har jeg hørt at hvis man ikke lige ved hvordan man skal gøre, ja så har man bare og holde fingrene væk. Det eneste jeg ved er at min bios er en Award 1.0, om den er for gammel det ved jeg ikke. Jeg har købt en ny strømforsyning på 400W så jeg skal lige se om det virker. Men det kunne måske ikke skade at få biosen opdateret.

Mend venlig hilsen...
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-03 01:07

Det er nu ikke så svært! Det kræver selvfølgelig først og fremmest, at du ved hvad dit bundkort hedder og hvad model det er, så skulle det være muligt at hente den nyeste bios version på fabrikantens hjemmeside

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 29-04-03 01:21

Ok, hej tedd Tak for det, det prøver jeg jeg har næsten alle oplysningerne. Men hvad sker der i grunden når man opdatere sin bios ? bliver den hurtiger eller får man en række andre muligheder, det er måske et dumt spørgsmål men jeg har aldrig prøvet det før. Jeg har haft en amitech før og der blev jeg frarådet til at gøre det, det var noget med at så kunne man ikke bruge sine genindlæsnings CD,er igen, men det har jeg jo ikke noget af her.

Mange hilsner Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-03 01:25

Grunden til jeg giver det råd er at en af mine venner købte et geforce kort og det virkede først ordentligt efter han opdaterede bios.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 29-04-03 08:47

Hej tedd, Mange tak for rådet, da jeg snart har prøvet alt muligt vil jeg nu her til sidst prøve at opdatere min bios. Jeg har fundet frem til windows Me (på min computer) ikke ret gerne vil køre med mit grafik-kort (Geforce). Jeg har nemlig i mellemtiden prøvet Windows XP og her køre det uden problemer, nu kan jeg næsten gøre lige hvad jeg vil uden at den går ned. Men da jeg ikke vil have XP, har jeg nok ikke andre muligheder end at gøre det med bios. Men jeg er bare lidt skuffet over at Windows Me ikke vil køre med Geforce.

Mange hilsner...
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-03 14:57

Hvis din computer er via baseret kan det hjælpe at tage de sidste nye via drivere hjem og instalere. (husk at bruge quick eller express mode install). Det lyder nemlig lidt som et agp problem. De nyeste via driver kan downloades på http://www.viaarena.com/?PageID=2 XP har disse drivere implementeret så det kan være forklaringen at det går godt i XP

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 30-04-03 22:56

Hej med jer alle, Først tak til tedd med hensyn til det med via driverne. Jeg har prøvet det også det hjalp intet, jeg er ikke engang klar over hvad det lige er for en driver jeg skal tage ned for jeg har i første omgang taget den ned der hedder 4 i 1 driver ihvertfald noget i den stil, og det hjalp ikke.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, måske er det et dårligt grafik-kort jeg har købt mig, eller måske skal jeg gå tilbage til mit gamle TNT kort det kunne min windows me køre med.

Er der andre der har problemer, der ligner det her med deres windows me?.

Med venlig hilsen...
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-05-03 00:55

Nu sagde jeg jo "hvis" din computer er via baseret! Prøv lige det her link http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 og download programmet. Det kan oplyse om hvad dit bundkort (motherboard) hedder, hvis du ikke lige ved det. Så kan jeg checke hvilken driver du skal downloade og installere til bundkortet under winME. Det lyder nemlig som det er en manglende opdatering af dit agp portdriver eller chipset driver, der er problemet siden du kan køre uden problemer under winxp.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 01-05-03 21:16

Hej tedd, tak for hjælpen. Jeg tror du har ret du må meget gerne se på det hvis du vil. Det er lidt sent jeg svare men jeg var gået til køjs lidt tidligt igår. Nå nok om det.
Mit bundkort er et K7T Pro Vers. 1Motherboard Egenskaber
Motherboard ID   08/01/2000-8363-686A-6A6LMM4AC-00
Motherboard Navn   MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type   DEC Alpha EV6
Bus Bredde   64 bit
Virkelig Hastighed   100 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed   200 MHz
Båndbredde   1600 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type   SDR SDRAM
Bus Bredde   64 bit
Virkelig Hastighed   100 MHz
Effektiv Hastighed   100 MHz
Båndbredde   800 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type   PCI
Bus Bredde   32 bit
Virkelig Hastighed   33 MHz
Effektiv Hastighed   33 MHz
Båndbredde   133 MB/s

Motherboard Producent
Firma Navn   Micro-Star International
Produkt Information   http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
Hent BIOS software   http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php.

Håber det kan hjælpe.

Mange hilsner..
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-03 01:24

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=97&MODEL=MS-6330 Under driver ligger der bl.a 4-1 driverne. Er du sikker på du har instaleret dem ordentligt? Det lyder nemlig fælt som en agp driver fejl siden du kan køre med kortet under winxp

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 02-05-03 01:35

Hej tedd, ja det er jeg sikker på, hvis jeg instalere dem under Windows me går computeren ned, og så får jeg en fejl der hedder Shell32Dll. under Xp går det fint. Og tak for hjælpen for øvrigt. Nå men jeg prøer at nørkle lidt videre med det.

Mange tak for hjælpen..
Med venlig hilsen
Lesonal.