/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Dommedagsuret
Fra : troldenesdhb
Vist : 1066 gange
110 point
Dato : 15-01-10 18:41

Findes der en side, hvor man kan se hvordan uret har stået? og evt. en side hvor man kan se uret interaktivt.

Accepteret svar
Fra : Majormajor

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-10 20:51
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-01-10 16:45

Citat
Da klokken blev præsenteret første gang var den syv minutter i tolv, men det blev hurtigt justeret, da Sovjetunionen i 1949 testede sin første atombombe. Værst så det ud i 1953, hvor der kun var to minutter til dommedag, men udviklingen blev dog vendt i 1960, hvor forskerne blandt andet pegede på, at der var kommet en øget folkelig bevidsthed ved faren ved atomkrig.
herfra http://ing.dk/artikel/105542-se-det-ske-forskere-justerer-dommedagsklokken nederst på siden er der en video og her er samme video http://www.turnbacktheclock.org/

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-01-10 17:29

Som det kan ses, er det et fiktivt ur, som nok ikke står nogen steder, men her er en henvisning mere: http://en.wikipedia.org/wiki/Doomsday_Clock

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 29-01-10 06:32

Lige siden tidernes morgen har dommedag været nært forestående ...

Og det vil dommedag sikkert ved blive med at være de næste 100000000 år ...

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 29-01-10 06:47

Dommedag er nær, hvis I ikke lytter tid det fornuftige budskab som Pia Kjærsgaard og ligesindede "så rigtigt" fremfører ...

½ minut i 12

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 29-01-10 07:02
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-01-10 17:00

Dommedagsuret og min bare røv er 2 sider af samme sag.

Da vi havde øst/vest blokkene skræmte magthaverne jordens befolkning med, at nu stod uret sørme på kl. 11:58.
Så lavede amerikanerne og russerne en afrustnings-aftale - nu blev uret flyttet til 11:55 det til trods, at russerne og amerikaner stadig kunne springe jorden i stykker 200 gange hver.

Så skete der det, at østblokken blev opløst......Oh skræk og ve......hvad skulle de elitære slipsedrenge nu skræmme jordens befolkning med.???? De gamle fjendebillede var væk.!!!....De grublede.....de tænkte så de knagede...... de grublede....og grublede............lige indtil en dag, hvor der var en en mand der blev snydt for præsidentposten i u.s.a. - han hed, Al Gore. Ham, Al Gore, fandt løsningen på hvad slipsedrengene nu kan skræmme næsten hele jordens befolkning med - nemlig at jordens undergang er nær på grund af at jorden bliver varmere ......................Nu vil jeg ikke trætte de læsere der stadig hænger ved med, at det er ganske normal cyklus for jorden - og hele bøtten vender såmænd igen.

Jeg husker såmænd sidst i 70'erne, der talte habitdrengene om, at vi var på vej til en ny istid..

Dommedagsuret...!!!!! RØV OG GULVSAND

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 29-01-10 20:30

Haj Hajdi.

Slår din bare numse også "timeslag" ?

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-01-10 21:26

Hej Majormajor.

Sidste gang min bare røv slog klokkeslag, var, da jeg deltog i karnevallet - du ved, det i Rio.
I en fejende sambadans svang jeg kroppen så meget, at klokkespillet, dellerne og røvballerne slog takfast imod hinanden. (onde tunger påstår, at det lød som 2 hvalrosser i parringsdans)
Konen, dette fornuftige menneske, hviskede da også i øret på mig; Hugo Børge, skrup dog forhelvede hjem i seng og sov den ud.!!! Brasilianerne er røv træt af dig - du ødelægger deres fest.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 30-01-10 08:16

Som Heidi Ho skriver så er det domme-dags-ur noget "opreklameret-fis" -

Ikke forstået på den måde, at man ikke skal gøre noget ved tingene:
Nedrustning+Miljø-initiativer+Fredsforhandlinger, for det skal man da.

Men selve Moder Jord + Fædre Landet vil bestå, så længe bøgen spejler sin top i bøjlen blå ...

Må man da håbe ...

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 30-01-10 13:39

Det er godt med dig, Heidi-Ho-Ho .

Men spøg til side. Mon ikke troldenesdhb har fået svar på sit spørgsmål .

Hilsen og god weekend fra Mm

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 13-02-10 16:00

Hilsen og god weekend fra MM

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-02-10 10:14

Tak for svaret Majormajor.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-02-10 12:36

Selv tak og god søndag .

Hilsen Kristine