/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
sin 26 = 0,4383 - 0.76255845 ? Hjælp.
Fra : rudik
Vist : 553 gange
35 point
Dato : 14-01-10 18:24

Min lommeregner siger at
Sin(26) = 0,4383
Google og min mathcad siger at
Sin(26) = 0.76255845

http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1C1AVST_enDK357DK357&q=sin(26)&btnG=S%C3%B8g&meta=&aq=f&oq=

Jeg forstår ikke hvorfor vi får to forskellige resultater, kan i hjælpe mig med at forstå det. Evt. hjælpe med opsætning af mathcad så den køre på dansk standard. - Hvis det er det. Men vi burde da få det samme. Er der nogle der kender en forklaring ?

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-01-10 18:30

Jeg har nu opdaget at jeg havde slået min lommeregner til DEG hvis jeg slår den til at regne medRAD får jeg det samme som google. Men hvad er rigtigt?
Jeg har jo brugt DEG i skolen, og fik de samme og rigtige resultater , da vi brugte sin og cos i en sammenhæng.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-01-10 18:36

Hvad kan jeg stole på. Jeg kan ikke fra vælge indstillingen. Den skal stå på entet RAD - DEG - GRD

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-01-10 18:40

ok. jeg skal bruge DEG når jeg skal regne i grader. Men jeg forstår ikke hvorfor der er forskellige indstillinger til at regne forskellige ting. Jeg troede jo altid at sin26 var det samme. Det er vel altid den samme funktion...

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-01-10 18:49

haha. nu forstå jeg det. det var lige et kvarter fuld af frustration. Men at lommeregneren skal stå på deg er selvfølgelig det samme som at skriv sin(26grader/deg)) hehe. Så nu forstår jeg det igen.

Man føler sig lidt små dum

Annuller spørgsmålet
Fra : rudik

Dato : 14-01-10 18:50

dumme mig