/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs mus
Fra : malmin
Vist : 827 gange
100 point
Dato : 13-01-10 12:23

Jeg har købt en ny større trådløs mus, men jeg kan ikke få den til at virke sammen med min pc.

Jeg bruger Windows Vista og det er en Logitech mus MX620 - som skulle kunne fungere sammen med Vista.

Hvordan installerer jeg den nye mus?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-01-10 12:29

Du skal aktivere den(knap under musen, samt sender/modtager.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 13-01-10 12:34

Hvordan? Undskyld jeg skriver sådan, men da jeg fik min pc, var der en trådløs mus installeret.

Hvordan aktiverer jeg sender/modtager?

Jeg er ikke så god til pc-sprog, så jeg skal nok have det skåret det ud i pap!!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-01-10 12:37

Det gør du på de små knapper, der sidder normalt en på den, du sætter i pcèn, og en under musen, du skal først trykke på den i pcèn, derefter under musen.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-01-10 12:37

Sidder der ikke et USB sender inde i musen, som kan skubbes ud og sættes i dit USB stik på computeren? Det gør der på min (godt nok anden model end din)

Clou

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 13-01-10 12:43

Jeg skal sætte en USB sender i min pc, og under musen er der tænd/sluk knappen

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 13-01-10 12:45

Glemte at skrive at der ikke er nogen knap på USB stikket

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-01-10 12:59

På alle mine er der en under musen, der skal aktiveres.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-01-10 13:10

Du sætter det USB stik i computeren, hvis det så stadigvæk ikke virker - kig under bunden, find en lille fordybning hvor du kun kan komme til med en spids genstand (blyant eller nål eller andet spidst) tryk på den og du er på - tror jeg!

Clou

Ellers følg vejledningen der fulgte med produktet

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-10 13:25

1. Tænd for computeren.
2. Sæt den trådløse modtager i en usb-port på computeren.
3. Skyd dækslet til batterihuset til side. Sæt de 2 AA-batterier i.
4. Tænd for musen ved at holde afbryderen nede i 2 sekunder. Musen er TÆNDT når dioden på den lyser.
5. Hvis du vil have fuldt udbytte af alle produktets funktioner, skal du downloade softwaren fra
http://www.logitech.com/index.cfm/428/2987&hub=1&cl=us,en?section=downloads&tabs=1,3,2,4,5

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 13-01-10 13:33

Jeg har fulgt vejledningen. og der er ingen små huller jeg kan stikke en blyant eller clips i. Heller ingen små knapper jeg kan trykke på.

Jeg kan højre og venstre klikke med musen, men pilen kan jeg ikke flytte.

Musen slukker efter ca 30 sekunder, og der er nye batterier i. Måske er det musen der er noget galt med. Jeg tror at jeg tager musen med til den butik hvor jeg har købt den, og får dem til at se på den. Der er gerne nogle unge kvikke mænd, der ALTID ved det hele!!!

malmin

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 13-01-10 13:38

Jeg har gjort nøjagtigt som Stouenberg skriver, men jeg tror at der er noget galt med musen.

Jeg har også downloaded ekstra materiale - det blev der anbefalet i manualen til musen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-01-10 13:45

Og batterierne vender rigtigt??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-01-10 13:48

Prøv et af de andre USB stik på computeren

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 13-01-10 14:26

Batterierne vender rigtigt - ellers ville musen ikke lyse grønt(jo der er benzin på bilen)

Jeg har prøvet alle tre USB stik på pc-en

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-01-10 14:36

Finder din pc enheden, når du sætter den i usb ?

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 13-01-10 14:40

Ja, pc-en skriver at enheden er fundet

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-10 14:43

Prøv i en vens pc, kører den heller ikke der, er den sikkert defekt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-10 13:27

Mange radiostyret mus, har flere kanaler at køre på, således at der kan bruges flere af samme type mus i lokalet, når blot de bruger hver sin kanal.
Både den modtager du har i USB stikket og musen har en lille knap, som du kan trykke på, så den skifter kanal. Men gør det kun på den ene af enhederne, så vil du på et eller andet tidspunkt ramme den kanal der er indstillet på den anden.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 14-01-10 16:18

Hej til alle jer der har været så venlige at give "en hjælpende hånd", med min trådløse mus.

Jeg har lige været hos forhandleren, og fået musen byttet. Forhandleren sagde straks at der var noget galt, når jeg kunne højre/venstre klikke, men ikke flytte pilen.

Jeg spurgte også hvor de små knapper/huller sidder på mus og USB stik, men der er ikke nogen på denne model.

Men det vigtigste er at den mus jeg har nu virker. JUBIIII

Tusind tak til jer der har ville hjælpe mig

Mange hilsener malmin

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-01-10 16:19

Selv tak

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 14-01-10 17:40

Tak for svaret peet49. Du havde ret, musen var defekt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-01-10 17:45

Det var så lidt :D