/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skift til FIREFOX - favoritter væk?
Fra : ingelein
Vist : 1083 gange
50 point
Dato : 10-01-10 13:40

Hej
Jeg kunne tænke mig at skifte til Firefox, fordi jeg uploader en del billeder til en billedhoster, som er reklamefinancieret.

http://www.bilder-hochladen.net/

Nu er jeg så irriteret over en pop-up, som i flere måneder vil lokke penge fra mig og fortælle, hvordan jeg med et enkelt gammelt trick kan komme af med "maveflæsket".

Jeg ved at FIREFOX ikke belemrer een med den slags ting.

Men...... hvad med alle de favoritter, som hænger i Explorer? Vil de gå tabt???
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-10 13:50

det gør IE heller, det er fordi du har fået noget snask ind på din computer i form af spyware, ad aware eller mal ware. Så det vil ikke hjælpe noget og skifte browser, jo selvfølgelig vil du slippe for de pop ups, men din computer vil stadig være inficeret.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-10 13:59

Hej webnoob
Hvordan i alverden kan du skrive det. ??????????
Alle andre, som benytter denne billedhoster får også denne reklame.
Néj jeg har ikke hverken malware eller andet snavs på min pc.

Jeg har formuleret mig forkert. ......
Det er bare en ganske almindelig reklame, som alle andre af den type.

Jeg skal hverken indtaste det ene eller det andet.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-10 14:39

Jamen så er det jo bare at slå pop up blocker til, så slipper du for den pop up.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-10 15:47

Når du installere firefox, får du valget om du vil importere dine IE bogmærker til firefox

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 16:39

Det er meget enkelt, hvis ikke du får dine favoritter med mere flyttet over når du installerer, så kan du i Firefox klikke på Filer og på Importer, så kan du importere alle indstillinger favoritter og så videre fra Internet Explorer til Firefox, i Firefox hedder Favoritter - Bogmærker
Citat
Jeg ved at FIREFOX ikke belemrer een med den slags ting
du siger at du ved Firefox kan holde popop væk, så ok men der kan altså godt komme popop igennem også i Firefox

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-01-10 17:24

i firefox installere
Adblock Plus
Adblock Plus:Element Hinding Helper
NoScript
PlainOldFavorites
IE Tab

Og de fleste reklamer er væk samt du har heletiden adgang til de Favorites du laver i IE :)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-10 17:33

Tak for svarene
Jeg går ud fra at jeg altid kan skifte tilbage til IE, hvis jeg ikke bryder mig om Firefox. Jeg kan også se at den findes på dansk, så det var måske værd at overveje et skift.
Er der andre fordele ved den?
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 18:22

Citat
Er der andre fordele ved den?
der er næsten kun fordele, men den er lidt besværlig på Kandu fordi Kandu serveren ikke er lavet til andet end Internet Explorer, smiley - citater med mere opfører sig lidt underlig, men ellers er der kun fordele, du skal også prøve de mange tilføjelser som gør internettet sjovere og nemmere: https://addons.mozilla.org/da/firefox
for eksempel begynde med dem som JegErHer skriver om, med tilføjelsen IE Tab kan du helt glemme Internet Explorer, hvis du vil have en side vist i Internet Explorer så klikker du bare på en lille ikon nede i højre hjørne, den viser den lille røde ræv men skifter til det blå E når du klikker på den, og nogle sider som du ønsker altid skal åbne som Internet Explorer sider, kan lægges ind i tilføjelsens indstillinger, Windows update er allerede i den indstilling og du kan tilføje alle dem du ønsker

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-10 13:55

Tak for svaret bruuno117.

Jeg er foreløbig blevet ved IE
Mange hilsner
Ingelein