/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tænd og sluk ur
Fra : mlvj
Vist : 692 gange
100 point
Dato : 10-01-10 12:04

Hey
Jeg søger et tænd og sluk ur der kan køre med en cyklus tændt i 15 minutter slukket 45 minutter i døgnets 24 timer og hele ugen

Nogen der ved hvad for et tænd og sluk ur der kan det ??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 10-01-10 12:11

Det kan de vist alle sammen, også de billige i supermarkedet, der er en lille knap for hver karter som skal være trukket ud for at tænde, når uret er forbi knappen så slukker den igen:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=91746

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-01-10 12:38

Hvis det ikke er lige på slaget hel at det skal skifte, ville jeg bare bruge en multifunktions interval timer med med mulighed for at stille de to intervaller uafhængigt.

En sådan kan du købe ved f.eks www.rscomponents.dk
vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-10 13:09

Jeg har netop et tænd/slukur som varmer vores vandværk op i 15 min hver anden time døgnet rundt, med en varmeblæser.
Det er samme type som dette:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6011&n=30100

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 10-01-10 13:11

Tak for svaret o.v.n.. det lyder som om det er sådan et jeg skal have henter et i morgen takker.
og det er lige meget hvornår den tænder bar det er tændt i ca 15 min pr time så det lyder som om det er nok med det billige.
Mikael

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 10-01-10 13:13

ja eyvin det er lige netop det jeg har kikket på det kan ikke blive billigere.

mikael

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 13:33

Selv tak - tænkte nok at en billig kunne det du ønskede

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-10 13:58

- ja det kan næsten ikke være billigere.
Hold dog lige øje med hvad den kan trække.

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 11-01-10 07:58

Hey det kan trække 3600 og mit forbrug er på 140 w så der skulle ikke være noget problem der

Mikael