/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 7
Fra : hardy
Vist : 1126 gange
100 point
Dato : 09-01-10 10:52

hej.

Min kone ville gøre mig glad

hun så et tilbud på win 7 home premium til 500.- ?
hun vidste jo at jeg ville ha den på et tidspunkt ,
så hun købte .
mit spørgsmål er så - er den ikke beregnet til en bærbar hvor der ligger windows 7 starter?
og hvad er windovs 7 starter
der var kun en kode ingen cd ?
håber i forstår mit spørgsmål.
mvh hardy

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 11:03

Nej den er ikke beregnet til din bærbare, hvis der kun er Windows 7 Starter Edition på den bærbare så kan den sandsynligvis slet ikke trække en Home Premium, den bærbare har næsten helt sikker skjult partion som du kan gendanne fra, læs manualen

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-01-10 19:11

Jeg synes lige det skulle siges, at jeg har kørt Windows 7 Ultimate på en ældre bærbar på 2,4 Ghz med 768 Mb ram.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om det kun er Ultimate der kan det, men den slog ihvertfald de features fra, som Pc'en ville have svært ved at udføre. Jeg synes den kørte ligeså godt som XP udover de sædvanlige fejl og mangler på nye styresystemer.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 09-01-10 19:26

Du skal ikke bruge andet end koden. Du kan bare downloade den nævnte udgave og bruge koden når du installere den.
Det er derfor den er billigere.

Men prøv dog lige om den kan køre den udgave hun har købt til dig.

http://www.microsoft.com/Windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 10-01-10 04:28

hej igen
den kan godt køre win 7 men hvor henter jeg lige windows som jeg kan installere ?
jeg kan ikke finde den noget sted hos microsoft.
mvh hardy

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 09:28

I en butik hvor de handler med Microsoft software, enten på nettet eller hos din lokale computerbutik, det er en DVD som du skal installere på computeren eller eventuel nøjes med at opgradere din computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 09:30

Nå der sprang jeg over indledningen af spørgsmålet, din kone har købt til dig, hvorfor spørger du så hvor du skal hente når du allerede har den

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 10-01-10 11:17

Hej hardy.

Citat
hun så et tilbud på win 7 home premium til 500.- ?
hun vidste jo at jeg ville ha den på et tidspunkt ,
så hun købte .

Hvor købte hun den, og var der ikke en forklaring med koden?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 11:49

En DVD med kode koster cirka 700 kroner, så har du til to computere brug den medfølgende kode på en anden computer og brug DVDen igen på din bærbare men brug så den kode du har til den, du kan ikke downloade Windows styresystemer lovlig og de ulovlige som du måske finder, kan indeholde virus og andet skidt så glem det

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-01-10 08:28

hej igen
der noget jeg ikke forstår . DVS .at mim kone har købt en microsoft kode jeg ikke kan bruge til noget fordi jeg ikke har en maskine der ikke er preinstalleret windows starter ?
på på æsken står der :
1. Gør din computer klar.
2. Klik på knappen START
3. klik på WINDOWS ANYTIME UPGRADE i søgefeltet.
4. klik på WINDOWS ANYTIME UPGRADE, og klik derefter på ANGIV EN OPGRADERINGSNØGLE
5. Angiv opgraderingsnøgle og klik næste.
6. følg instruktionerne for at fuldføre opgraderingen computeren genstarter automatisk.

mvh hardy

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-01-10 08:34

rettelse
3.skriv WINDOWS ANYTIME UPGRADE i søgefeltet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 17:16

Hvad sker der når du skriver WINDOWS ANYTIME UPGRADE i søgefeltet? Er der nogen resultater du kan klikke på? Måske er den kun til Vista som skal opgrades til 7, jeg må indrømme at jeg er på glatis her

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-01-10 17:53

ja o.v.n den mistanke har jeg også fået , men jeg kan ikke rigtig finde noget på ms hjemmeside.