/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejsetip
Fra : rammstine33
Vist : 1144 gange
125 point
Dato : 06-01-10 22:10

Hej!
Skal ud og rejse med tog i starten af marts. Skal blandt andet besøge München, Venedig og Wien.
Nogen der har nogle tip om sjove ting at se og opleve i disse byer??

Vh Rammstine

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-01-10 22:16

Frauen kirken (München)
Med dens to karakteristiske kuppeltårne er Frauenkirche et af Münchens mest berømte vartegn. Kirken fra det 15. århundrede, der er bygget i gotisk stil, er desuden hjemsted for Münchens ærkebiskop.

Galleriet Alte Pinakothek (München)
I Münchens museumskvarter ligger et af de største gallerier i Europa og den største samling tyske malerier i verden. Die Alte Pinakothek har desuden verdens største Rubens-samling på 62 værker, der i særklasse viser omfanget af denne kunstners arbejde.

Münchens engelske have (München)
En af verdens største og smukkeste byparker ligger i München. Byens største legeplads, der blev grundlagt i 1785, dækker et areal på cirka 3,7km2, og fungerer således som Münchens lunge.?

Olympiapark (München)
Den olympiske park, der var hjemsted for de olympiske leje i 1972, rummer søer, cykelstier, sportsfaciliteter, koncertpladser, restauranter og et fodboldstadion. Desuden kan den kendes på det karakteristiske teltagtige tag der dækker et areal på 75.000m2.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-01-10 22:18
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 135 point
Dato : 06-01-10 22:19

Jeg har "kun" været i Venedig.... der er altså ved at være lige lovlig turistet, men det er der nok ikke så meget af i marts måned

I marts er der nok ikke så meget liv endu, Venedig er ved at være tom for Italienere, dem der har lejlighederne der, er "undenlandsItalienere" og kommer kun hjem om sommeren, så kan da få set noget uden at falde over hinanden, dejligt

Men det er en helt fantastisk by, museer her er et link http://www.italy.dk/turisme/venezia0901/ve-monumenter0901.htm og så selvfølglig Markuspladsen

Gå ind i de små gader, hvis i skal spise der, ellers bliver i flået, da jeg var der kostede en cola på en rastaurant på Markuspladsen kr. 75 , men i de små gader, så langt væk fra pladsen som muligt, er priserne mere rimelige..

Jeg prøvede ikke selv gondolerne - jeg syntes simpelthen det var for dyrt, men bare det at gå rundt er en kæmpe oplevelse, og så skal i selvfølgelig også fotograferer - Sukkenes Bro - ligger ved den store kaje, hvis i kommer med båd

Rigtig god tur.. der ville jeg godt til en gang mere

ps. hvis i møder nogle der er udklædt, som i kunne tænke jer at fotograferer, forventes det at i giver lidt Euro

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 06-01-10 22:20

Imponerende Rantheboy!!
Har du også tip om de andre byer. Har du selv set disse tinge eller fundet informationen på nettet??

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 06-01-10 22:22

Lyder helt fantastisk Nordsted1!! Min forventning til rejsen er om muligt nu endnu større end før.
Vh Rammstine

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-10 22:27

Rantheboy... til dit første indlæg,mangler vi lige at få et link

Til en anden gang, så husk altid kildeanvisning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-10 22:33

Jeg vil med... jeg begyndte lige at læse lidt i mit link.. øv det skulle jeg ikke have gjort

Der står mange gode ting i det link... der er også prisen på at sejle med gondolerne, men som jeg ser det, er prisen pr. person... så du må lige nærstuderer det, måske jeg tager fejl

Hvis i vil fodre duerne, skal i købe brødet... det ville jeg ikke, for så var jeg lige i "skudlinjen" der er godt nok mange af dem

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 07-01-10 00:23

Citat
Frauen kirken (München)
Med dens to karakteristiske kuppeltårne er Frauenkirche et af Münchens mest berømte vartegn. Kirken fra det 15. århundrede, der er bygget i gotisk stil, er desuden hjemsted for Münchens ærkebiskop.

Flot Rantheboy, og et sted med stor historisk værdi. Det var vist nok også her at inventurstriden havde sit udspring (1200 tallet), så bestemt et besøg værd hvis man er til det historiske. Desværre er det ikke nemt at finde ret meget om inventurstriden på Google, for det er ellers spændende læsning.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 07-01-10 09:46

I München kan jeg anbefale BMW-museet, der er meget imponerende og i Venedig? Ja der er jo så meget og ligger så centralt, så der er jo rigtig meget at kigge på og et godt tidspunkt. Januar og marts er vist de to måneder, hvor der er færrest turister. Karneval er i februar. Ellers vil jeg også anbefale Salzburg, når du er så tæt på München med Mozarts fødehus og en fantastisk atmosfære. Og så er der Burg Hohensalzburg, der giver en fantastisk udsigt ud over byen.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 07-01-10 09:49

Gondolerne koster omkring 500 kr. pr. gondol og det er ikke brød, men majs man kan købe.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-01-10 10:21

Hvis du er bare en lille smule glad for heste, kan jeg ikke varmt nok anbefale "Den spanske Hofrideskole" i Wien. Det er en formidabel opvisning, de giver. Prater er også fin, næsten bedre end Tivoli, men det er nok kke lige årstiden. Mange smukke bygninger i Wien i øvrigt.
God tur!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-01-10 11:24

- hvis du kan engelsk eller tysk er der masser at om Wien her:

http://www.wien.gv.at/english/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 11:32

Og hvis du ikke kan engelsk eller tysk, så er der her lidt at læse på dansk

http://tgt.dk/guide/europa/oestrig/wien/topsights/

Nederst i dette link, er der yderligere link om Wien

http://www.aerenlund.dk/wien/

Et kort over Wien,

http://www.zoover.dk/oestrig/wien/wien/kort

Godkendelse af svar
Fra : rammstine33

Dato : 09-01-10 00:35

Tak for svaret Nordsted1.

Du fik pointene for dit pesonlige tip af Venedig. Havde håbet på flere svar hvor folk som selv havde været de forskellige steder skrev, og derfor kunne rekommendere det på basis af erfaring. Så tusind tak for tippet! Glæder mig meget til at opleve Venedig!!

Vh Rammstine