/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
digitalkamera
Fra : rammstine33
Vist : 1031 gange
200 point
Dato : 06-01-10 22:07

Hej alle!
Jeg har kigget på et Sony DSC H-20 digitalkamera. Jer der ude der har forstand på foto og kamera kan vel komme med en mening det er et godt eller dårligt kamera. Jeg har selv ikke forstand på hvad alle de tekniske specifikationer sår for. Tak for hjælpen!!

Vh Rammstine

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-01-10 22:10

det ved dova alt om

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-01-10 22:11

Det er et godt kamera, med super billeder hvis du selv syndes det er godt så køb det. Det kommer jo også lidt and på om, hvad du skal bruge det til. Men det er et super kamera

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 06-01-10 22:11

ok...tak for tippet brorteil

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 06-01-10 22:18

Tak Rantheboy!
Skal vel mest bruge til almindelige ferie/familie billeder...men nogen gange kan jeg også lide at eksperimentere og prøve nye ting med foto og så er det rart med et kamera der kan en del.
Vh Rammstine

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-01-10 22:20

så er det lige det rigtige kameraet

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 06-01-10 22:45

Jeg har et Sony DSC-H10 og den er jeg rigtig glad for, så jo det er et godt kamera efter min mening, jeg kan se at den har de samme tekniske specifikationer som min så køb du bare den, men vær opmærksom på at den bruger et specielt batteri, hvis du løber tør for strøm "ude i marken" så kan du ikke bare sætte et andet batteri i den, men må have et ekstra opladet batteri med, den holder dog strøm til mange billeder og videoer, ikke bare video klip for den optager indtil du afbryder optagelsen eller kortet er fyldt, jeg vil anbefale et kort på mindst 1GB de koster ikke så meget

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 06-01-10 23:00

Hej o.v.n!
Har godt set de har et specielt batteri og det er da klart en af ulemperne. Følger det noget minneskort med når man køber et kamera og hvor stort er det så? Som sagt er mig og tekniske specifikationer okke de bedste venner . Ved du hvor prisen ligger på et ekstra batteri??

Vh Rammstine

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 23:23

Nej der følger ikke et hukommelses kort med desværre, måske en butik en gang imellem sælger en pakke, jeg ved det ikke.
Der er en indbygget hukommelse på 11 MB og det er altså ikke ret meget, prøv at på dine nuværende billeder og se hvor meget hver enkelt fylder, mine billeder fylder 1,6 - 1,9 MB hver så det er kun 5-6 billder af bedste kvalitet som kan være på det indbyggede, jeg har et Memory Stick på 2 GB
Et ekstra batteri uoriginal koster cirka 180 kr. :
http://www.batteribyen.dk/np_bg1___batteri_til_sony_infolithium_g_series__kompatibelt_-p-3635.html
der advares mod at den ikke kan bruges sammen med DSC-H10 gæt hvor de ved det fra de var flinke og jeg fik batteriet byttet til en original uden at det kostede mig noget ud over merprisen, den originale koster cirka 500 kr.:
http://www.batteribyen.dk/sony_np_bg1___np_fg1_infolithium_g_series__originalt_-p-1763.html?cPath=239_65_98&osCsid=9fc6ca45ee04356a300b980b8580023a

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 06-01-10 23:35

Hej o.v.n!
Jeg har kigget på dette link , for der får man både ekstra batteri (uorginalt) og hukommelseskort.

http://www.pixmania.com/dk/dk/2525666/art/sony/cyber-shot-dsc-h20-etui-p.html

Er dog usikker på om batteriet passer. Det mener man jo det burde gøre når man køber det sammen med kameraet ikke?? Men har dog læst en del indlæg om f.eks den kamerataske der medfølger, som vidst også nogen gange medfølger pakker med de helt små kameraer, med den virken at den opleves stor og klodset. Vil jo ikke betale for en pakke hvis batteriet så ikke passer til. Ellers synes jeg det er et godt tilbud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 23:54

Om batteriet passer? Du må både krydse fingre og tæer hvis du handler der, det er en butik i Frankrig og deres service eller mangel på samme er der skrevet mange advarsler om, tør du virkelig handle der? Ikke for noget men jeg har selv handlet der og havde ingen problemer, det er der så til gengæld mange andre som har haft..
Lidt læsestof Camera Labs har afprøvet kameraet:
http://www.cameralabs.com/reviews/Sony_Cyber-shot_DSC_H20/

min foretrukne internet butik til it med mere:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=606991&SamleMenuID=&gruppe=9&Extended=&SiteID=2&Show_description=0&serie=&producent=Sony&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Proshop er også et dansk firma med et godt ry:
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=204045

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-10 00:05

Prøv at se et billede som er taget med fuld zoom, Preben står ovre på den anden side af den lille sø og er cirka 300 meter væk fra mig, ret godt billede når jeg selv skal sige det:
http://peecee.dk/upload/view/215732/full
træerne i baggrunden er over en kilometer fra hvor jeg stod og er ret utydelige

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 07-01-10 02:38

Hej o.v.n!

Fedt billede...vildt det er taget fra så lang afstand, det kan man ikke tro.

Angående linket jeg sendte, så kendte jeg slet ikke noget til butikken der stod bag. Vil jo ikke købe fra en hjemmeside med dårligt ry.

Computersalg hjemmesiden er rigtig god synes jeg, så ender nok med at købe der, selv om prisen så bliver lidt højere.

Nu da jeg fanget dig herinde og du virker ha forstand på tingene kan du måske forklare mig forskellen på de forskellige hukommelseskort. De hedder alle sammen noget forskelligt: flashhukommelseskort, Sd kort, sdhc, pro, produo osv... Hvordan i alverden ved man hvad for et hukommelseskort der er kompatibelt med kameran??? Priserne er jo også meget svingende. Skal man købe er Sony til en Sonykamera eller kan man købe et Scandisk??
Du må gerne prøve forklare mig det. Eller bare fortælle hvad for et som passer til dsc-h20

På forhånd tak!!

Vh Rammstine

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-10 03:24

Tak for tilliden men jeg må skuffe dig min viden er begrænset og jeg fortæller kun om hvad jeg selv har oplevet, angående hukommelses kort så køb endelig det billigeste af de to nævnte og det vil i næsten alle tilfælde være Sandisk, kameraet kan bruge:
Memory Stick Duo, Memory Stick PRO Duo. Memory Stick PRO Duo High Speed, Memory Stick PRO-HG Duo altså 4 forskellige typer Memory Stick som den type kaldes som Sony benytter, der er en femte type som ikke er nævnt nemlig Memory Stick Micro M2, den kan også bruges i kameraet med en adapter som følger med, den er beregnet til din SonyEricsson mobil telefon og kan altså bruges af både kamera og telefon, og som før nævnt min viden er begrænset det eneste jeg ved er at High Speed er hurtigere til at llagre og igen til at vise/overføre til computeren
Memory Stick skal bruges til Sony grej
SecureDigital (SD) kort bruges af mange forskellige mærker, blandt andre Canon
xD Picture Card benyttes af Olympus og måske Fuji kameraer
CompactFlash er et stort kort med mange ben, det var i mit gamle Kodak kamera, der er ikke ret mange mærker som kan bruge CompactFalsh kort nu.
MultiMediaCard (MMC) har jeg kun hørt om findes
Var det de mest almindelige? Eller har jeg glemt nogen?
Det er alle kort med flash hukommelse magen til de meget populære usb memory stick.
De har alle forskellige udformning af stikket til at sætte i kamera og kortlæser
Nogle kameraer kan bruge forskellige kort typer, men ikke Sony der er du bundet Memory Stick

Og ja Computersalg er lidt dyrere og beregner også fragt oveni, men de er pålidelige med en god service og meget hurtige til at levere, jeg har ikke noget som heslt med butikken eller dens ansatte at gøre men har kun haft gode oplevelser med at handle der, og selv om jeg finder en vare 50-100 kr. billigere et andet sted så handler jeg der hvor jeg har de gode oplevelser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-10 03:43

Nå ja nu jeg er i gang så må du godt se et kort magen til det jeg bruger, der kan altså være vildt mange billeder og video klip på 2 GB: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=976694&SamleMenuID=&gruppe=174&Extended=&SiteID=2&Show_description=0&serie=&producent=Sony&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=
øh sagde jeg noget om at du bør købe Sandisk den her er ikke så dyr

Godkendelse af svar
Fra : rammstine33

Dato : 07-01-10 09:11

Tak for svaret o.v.n...... og du er alt for beskeden hvad gælder din viden , den er så meget større end min i hvert fald. Nu føler jeg mig godt rustet til at gå ud at købe kameraet og ved også hvilke andre ting jeg vil investere i. Tusind tak!!

Vh Rammstine

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 07-01-10 09:54

Jeg er desværre ikke enig. Jeg købte et Canon Ixus med 5 MP i 2004, der tog imponerende gode billeder. I 2008 var det blevet noget forældet med bl.a. en skærm på størrelse med et frimærke, så jeg ville have et nyt og købte Sony. Det kan en masse det er der ingen tvivl om, men efter min mening er der for meget støj på billederne og problemer med AF på de forkerte motiver. Der er slet ingen tvivl om, at mit gamle Ixus tager bedre billeder end det nye sony, så jeg har helt klart fortrudt, at det ikke blev et Canon igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-10 11:42

Selv tak- jeg tror du bliver glad for dit nye kamera, hver mærke har sine tilhængere og Canon har mange tilhængere men Sony kan bare det der med billeder