/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mail adresse
Fra : porse25
Vist : 807 gange
100 point
Dato : 06-01-10 18:04

Hej til alle
Hvor mange personer kan have den samme e-mail adresse?
Jeg overgik til midtvest bredbånd for nogle måneder siden og oprettede uden problemer en e-mailkonto der,som jeg aldrig har brugt,men alligevel vælter det ind med mails,som jeg ikke åbner men sletter,f.eks et antal:392 stk. i øjeblikket er der 155 stk.er der andre der har samme problem?
m.v.h
porse25

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 18:09

Der er kun en som kan have samme e-mail adresse, adressen kan så høstes af spam robotter der begynder at sende mails om både dit og dat helt uopfordret, sæt en spam filter på eller benyt en e-mail læser med indbygget spam filter: Windows Live Mail eller Thubderbird er bare to af dem som kan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 18:11

Slåfejl programmet hedder Thunderbird: http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 18:13

Har Midtvest Bredbånd en webmail hvor du kan logge ind og aktivere en spam filter? Jeg har TDC adsl og har den mulighed, det er bedst at sortere uønsket post fra allerede på serveren så de slet ikke kommer hjem på din computer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-10 18:51

Opret en gmail som jeg har, med indbygget spamfilter.
Den kan køres live fra alle computere eller fra outlook, thunderbird og andre.
Skifter du udbyder, har du stadig din mail.
Hos gmail har du massewr af plads til at gemme mail.
www.google.dk > klik på login og så kan du oprette en fin ny gratis konto.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 19:03

Google kan ikke anbefales, der er andre og bedre muligheder for gratis mail, Hotmail eller Windows Live som det hedder nu:
https://signup.live.com/signup.aspx?mkt=da-dk&rollrs=12&lic=1
eller Yahoo:
https://edit.europe.yahoo.com/registration?.intl=dk&.pd=ym_ver%253D0%2526c%253D%2526ivt%253D%2526sg%253D&new=1&.done=http%3A//mail.yahoo.com&.src=ym&.v=0&.u=aa0jnq95k9jt6&partner=&.partner=&pkg=&stepid=&.p=&promo=&.last=

men der er slet ikke nogen grund til at skifte mail udbyder, du kan sortere spam fra med de to programmer jeg har nævnt + mange flere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-10 19:12

OVN - Hvor ved du fra at det ikke kan anbefales og at det er bedre med hotmail / windows live.

At du personlig ikke kan lide google er ikke noget argument.

Ud af den kreds jeg kender er der mindst 100 stk der bruger gmail uden problemer, og jeg kender ikke nogen som har vrøvl med gmail.

Nogen påstår at mails opsnappes af CIA ..................hotmail/win live mail er begge fra US.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 19:22

Det er ret irriterende med din evindelige lovprisning af Google, derfor mine skråsikre udtalelser om Google mail som jeg ikke kender og heller aldrig kommer til at kende, hvis du absolut vil opfordre andre til at skifte mail udbyder, så nævn da nogle alternativer og ikke kun Google, du ved lige så godt som jeg at der er masser af muligheder ude på nettet.
Og så igen der er slet ikke nogen grund til at bruge hverken Google, Hotmail eller andre hvis spørger er godt tilfreds med sin mailudbyder nu, så kan et spam filter anbefales, hvad med at nævne nogle forskellige spam filtre Eyvind jeg kan godt komme med en opskrift hvordan Google helt kan holdes ude fra computeren hvis det skal være

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-10 19:40

Jammen jeg er så glad for gmail og google.
Den kører også backup på mine mail hos web10 med videresendelse fra mit domæne.
Den er også koblet på googlewave
Jeg bruger også google crome browser en gang i mellem
Og så bruger jeg gmail via thunderbird inde fra FireFox når der køres ubuntu
I udlandet er gmail min følgesvend med mailadresser og mails med oplysninger lige til at bruge
fra en internet cafe eller fra hotellets computer.

Jo - jeg vil anbefale at bruge gmail.

Om du OVN ikke syntes om det - må du selv om.
Din udtalelse "kan ikke anbefales" bør være bedre underbygget ud over at du ikke kan li' at jeg og mange andre bruger gmail.

Ps. Vil du skælde mere ud på gmail eller mig.................................så opret en tråd om det.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-10 20:06

Jeg vil ikke skælde nogen ud, men jeg vil komme med andre anbefalinger hver eneste gang jeg ser noget fra Google pengemaskinen bliver anbefalet, deres privatlivs politik er lig nul, har du foreslået alternativer til dem du siger åh så glade for Google? Nej vel så kan du jo ikke sige noget som helst om andet er bedre.
Dette er mit sidste indlæg her, tråden skal ikke spammes som spørgers e-mail adresse allerede bliver nu helt uden vores hjælp

Godkendelse af svar
Fra : porse25

Dato : 07-01-10 10:24

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-10 11:47

Selv tak - men hvad fandt du ud af der var da intet i det indlæg du accepterede

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 07-01-10 17:42

Hej OVN
Næ det var ikke det store at hente, men det belyste da lidt af mit problem + det var da en ret underholdende udveksling i have dig og Eyvind,NB glemte jeg at acceptere indlæget?
med venlig hilsen
porse25