/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Snurrebassen....
Fra : Heidi-Ho
Vist : 767 gange
100 point
Dato : 05-01-10 11:00

At Willy Søvndal og dermed SF står så godt i meningsmålingerne er for mig fuldstændig, helt og aldeles uforståeligt
Lad os kigge lidt på snurrebassen, Willy Søvndals kovendinger.

SF har skriftligt indvilget i at hjælpe kommunist-Kina med at knuse alle tibetanske drømme om selvstændighed og frihed. Willy Søvndal og Holger K. Nielsen skrev lige før jul under på et dokument - som i øvrigt kineserne selv havde forfattet, som kineserne krævede at Danmark skulle bøje sig for - derved er SF med til at undertrykke tibetanernes håb om selvstændighed og frihed.

Tidligere sagde SF nej til minimumsstraffe
Nu siger SF ja.

I SF's partiprogram står der, at Nato skal afvikles.
SF stemte for en tekst, der fastslog at Nato er selve grundlaget for dansk udenrigs - og sikkerhedspolitik + at de stemte for at pumpe yderligere milliarder af kroner ind i militæret.

Willy Søvndal rasede over rydningen af Brorson kirken.....
For derefter erklære, at de afviste asylansøgere skulle hjemsendes.

Det har altid været SF politik at forøge boligbeskatten...
Nu erklærer Willy, at boligbeskatningen skal der ikke røres ved.

Willy kritiserede politiet for anholdelse af klima- ballademagerne....
3 timer efter Willy havde kritiseret politiet.....roser Willy politiet for anholdelse af klima- ballademagerne.

SF har altid været modstandere af EU.
Willy har erklæret, at SF er for EU

Ovenstående er ganske få eksempler på Willy's snurrebasse-stunt, for at få fat i en ministerbil m/chauffør.

Nu er jeg godt nok nervøs for Willy's bedstemor - vil det lykkes ham, at få solgt det stakkels menneske.?

Hvorfor er der så mange mennesker der lader sig bedrage af Willy.?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-01-10 11:08

Nu er jeg ikke Villy-vælger, men det ville alligevel være sjovere hvis du havde linket til noget dokumentation for det du skriver.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-01-10 11:16

Citat
Nu er jeg godt nok nervøs for Willy's bedstemor - vil det lykkes ham, at få solgt det stakkels menneske.
, nej bare rolig hun skal sikkert bruges igen i næste valgkamp så han kan sige, at han har besøgt en masse (var det 12-14 plejehjem) hvorefter det viste sig at han kun lige havde sneget et enkelt besøg ind hos sin egen mor.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-10 11:20

Vagnr, vil du bilde mig ind, at det jeg har skrevet i mit indlæg er gået din næse forbi.?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-10 11:25

Citat
nej bare rolig hun skal sikkert bruges igen i næste valgkamp så han kan sige, at han har besøgt en masse (var det 12-14 plejehjem) hvorefter det viste sig at han kun lige havde sneget et enkelt besøg ind hos sin egen mor
ohhh, den var god.!!!!!
Selvfølgelig, for fanden da.!! Willy er sku' snu nok til at tænke i de baner.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-10 11:29

Lidt ekstra snurrebasse stunt...

Lad mig her blot erindre om, at Ville Søvndal under Muhammedkrisen gik på arabisk tv og undsagde tegningerne.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 05-01-10 11:30

Citat
Hvorfor er der så mange mennesker der lader sig bedrage af Willy.?

Størstedelen af Villy's vælgere er unge mennesker, som ikke vil kunne svare dig på, hvad SF står for, hvis du spørger dem. Det eneste de med sikkerhed ved er, at han i sidste valgkamp var fortaler for, at SU'en bør stige.

Accepteret svar
Fra : No1Here

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-10 11:35

Citat
nej bare rolig hun skal sikkert bruges igen i næste valgkamp så han kan sige, at han har besøgt en masse (var det 12-14 plejehjem) hvorefter det viste sig at han kun lige havde sneget et enkelt besøg ind hos sin egen mor.

Lad os tage et genkig, da Villy blev taget i røven af Faktapatruljen.

http://nyhederne.tv2.dk/article/9178942/

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-01-10 11:38

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 11:49

Gud sikke noget sludder i kommer med. Villy Søvndal er den eneste mand i tinget som viser bare lidt af det som de "gamle" statsmænd havde. Han har karisma. Derfor er han blevet populær, endda mere populær end Helle Thorning. Og jeg tror såmænd ikke på at alle vælgerne har stemt på ham fordi han er SF. En del har stemt fordi han er den eneste mand i tingen de kan se som statsmand.
Og han skifter ikke mening i tide og utide som der er skrevet, jeg har været socialist hele mit liv, og jeg ved helt sikkert at omkring EU, så var det Holger og konen som skiftede mening.
Det med at unge stemmer på SF, ja det gør de og midaldrende og gamle. Og der er ikke flere unge end gamle.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-10 11:55

Tak for linket No1here.
Her ses bare et eksempel på Snurrebassens......hmmmm....manipuleringer med virkligheden.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-01-10 12:00

Hvor enfoldig har man lov at være,..

Hvad var det nu liiiige den ’hellige’ Anders fjogrøv sagde,.. INDEN,.. han blev valgt til NATOs generalsekretær,.. ??

det forekommer endnu mere ufatteligt, hvad der får en Dansk arbejder til at stemme på Venstre/Konservativ,

SF,.. og de øvrige socialister, står for at støtte og hjælpe den ’svage’ del af samfundet,
det var bl.a. dem der i sin tid, hjalp os med at få fagforeninger,…
ophæve stavnsbåndet,.. mm. så den alm. arbejder kunne opretholde en tålelig tilværelse,

det har den alm. arbejder desværrer glemt i dag,..
man kan så håbe for dem at de aldrig bliver syge eller nedslidte,..
så de får brug for det efterhånden elendige og nedslidte Danske sundhedsvæsen,

hvis Venstre,.. ’havde magt, som de har agt’,.. så det virkeligt 'sort’ ud for en Dansk arbejder,
vær 100% sikker på det.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-01-10 12:10

At en Dansk arbejder stemmer ’venstre/konservativ… kan kun skyldes at han får for meget i løn,
dvs… tror han hører med til den rige del af befolkningen,..
og altså er ’hævet over’ arbejder / middelklassen.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-01-10 12:21

Citat
At en Dansk arbejder stemmer ’venstre/konservativ… kan kun skyldes at han får for meget i løn,
dvs… tror han hører med til den rige del af befolkningen,..
-

og ergo hvis du stemmer SF/Soc.dem. så har du ondt i røven over der er nogen som gider yde en indsats !

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 05-01-10 12:48

Citat
Gud sikke noget sludder i kommer med. Villy Søvndal er den eneste mand i tinget som viser bare lidt af det som de "gamle" statsmænd havde. Han har karisma.

I eksemplet fra valgkampen, hvor han LØJ, styrede Villy sin ethos ved at henvise til en konkret erfaring, et stykke empirisk arbejde, at han personligt havde besøgt 20 plejehjem. Den slags giver troværdighed, og er den slags historier, alle politikere drømmer om at kunne hive op af lommen på direkte tv. Da det viste sig at det var løgn, og at han kun havde besøgt 5 plejehjem, og endda havde løjet om det vigtigste eksempel (sin mors plejehjem), hvor det viste sig, at de havde fået FLERE plejetimer, så faldt ikke alene hans angivelige erfaringsbaserede argumentation fra hinanden. Han prøvede endda på at slå det hen med: At han havde talt om "det generelle billede", og var kommet til at lave en fodfejl ved at medtage nogle af de andre institutioner han havde besøgt under valgkampen. Dermed løj han én gang til, for gu' i helvede var det ikke en fodfejl. Det var en hel bevidst løgn han havde gang i i et forsøg på at dizze regeringen. At lyve er en meget skidt karakter at være i besiddelse af, og det værste er, at han (og alle andre politikere der lyver) så åbenlyst tiltror stemmekvæget en hukommelse af en varighed som et nanosekund.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 13:09

Ork ja og Schlûter solgte en rotterede og Fjog løj så det rendte.

Ingen i det folketing kan lyve med stor overbevisning og slippe afsted med det. De har altid løjet og pyntet på sandheden. Og snakket uden om. Nogle mere heldigt end andre. Men før vi fik det åbne samfund så kunne de slippe afsted med at lyve. Hvem skulle afsløre dem? Ikke dagspressen, de havde for stor respekt for dem. Vi havde ikke internet og vi havde ikke dybdeborende journalister. Vi havde 1 TV kanal og den blev brugt til underholdning og debat. Vi havde radioen. Og der snakkede de men med respekt for politikerne.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-01-10 13:12

Citat
og ergo hvis du stemmer SF/Soc.dem. så har du ondt i røven over der er nogen som gider yde en indsats !

nej,.. det er da fint,.. så længe det varer,

efterhånden som Polakkerne, og andre øst-arbejdere overtager de Danske arbejdspladser til 25 kr./t.
bliver dig og andre der stemmer Venstre,.. skubbet længere og længere tilbage i Job-køen,..
til sidst er der slet ingen kø,..

det er det man kalder Venstrepolitik.

forresten,... er der nogen der kender en politiker der ikke har 'omgået' sandheden,... ?
i så fald hvem, ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 13:19

Og jeg er sur på Regeringen, de sælger ud af Danmark, og hvis de er 4 år til på magten, så er det ikke sikkert at Danskerne ejer Danmarks offentlige firmaer. Regeringen har solgt dem. De få der er tilbage.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-01-10 13:28

Citat
så er det ikke sikkert at Danskerne ejer Danmarks offentlige firmaer
- super, så kan det være de kan gå hen og blive rentable og dermed skaber arbejdspladser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 13:31

Et citat som jeg ikke kan huske hvor jeg har læst
Citat
Hvis man ikke er socialist når man er ung så har man intet hjerte - hvis man stadig er socialist som voksen så har man ingen hjerne
og ja der er noget om snakken

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-10 13:42

Citat
SF,.. og de øvrige socialister, står for at støtte og hjælpe den ’svage’ del af samfundet,
det var bl.a. dem der i sin tid, hjalp os med at få fagforeninger,…
ophæve stavnsbåndet,.. mm. så den alm. arbejder kunne opretholde en tålelig tilværelse,

Den der med stavnsbåndet, den var god.

Nu ved jeg ikke om EA_HS nogensinde har hørt om det gamle DDR. - altså Østtyskland.?
Mig bekendt, var det socialisterne der sad ved magten i DDR - og mig bekendt, kunne en østtysker ikke rejse nogen steder hen. Nu behøver jeg vel ikke at nævne socialisternes Stasi politi.?
Og mig bekendt, plejede gammel kommunisten Ole Sohn, meget omgang med daværende partichef, Eric Honecker.
Ole Sohn var så glad for denne styreform- læs diktatur, at han var parat til at indføre styret i Danmark.
Onde tunger i danmark har senere - efter muren fald, luftet tanken om de gerninger de danske socialister udførte - om disse gerninger tangerede til spionage til fordel for østblokken.
Så langt vil jeg dog ikke strække mig, men blot kalde socialisterne for nyttige idioter.

Citat
det forekommer endnu mere ufatteligt, hvad der får en Dansk arbejder til at stemme på Venstre/Konservativ

De danske arbejdere er vel trætte af; afgift på alt hvad der kan lægges afgift på. Træt af skat på deres boliger, træt af afgifter på den benzin de skal bruge på at komme på arbejde. Trætte af masseindvandring fra den 3die verden, træt af reduktioner i efterlønnen, træt af fagforeningernes pamper og gangstervælde a la Willy Strube, osv, osv ......tro mig, jeg kunne fortsætte længe endnu.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-10 14:07

Hov EA_HS, jeg glemte lige i farten, at stavnsbåndet blev ophævet i 1788 af godsejer brødrene, Ludvig og Chr. Ditlev Reventlow, godsejer Bernstorff, jurist Colbjørnsen og af kronprins Frederik (6)

Disse personer har sikkert ikke været socialister.....eller hvad.?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 14:13

Kors hvor er det dejligt at diskutere med dig Heidi Ho.

Den gang Stavnsbåndet blev ophævet var det vel nærmest diktatur i Danmark, det var med udviklingen af diktaturet at der kom Andelsbevægelser, flere og flere partier, fagforeninger og et bondeparti som støttede sig til fagforeningerne og som arbejderen kunne stemme på. Socialdemokratiet. Og SF er bare en udløber af det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-01-10 14:24

Imponerende, konkrete oplsyninger fra H-H, jeg havde dte nu også lidt svært med socialisterne og stavnsbåndet

Men her er måske en forklaring på Villys popularitet, han gør sig bedre på fjernsynet

http://avisen.dk/villy-aeder-venstre_120453.aspx?redir=newsletter

Når jeg ser ham på billedet øverst, tænker jeg altid ØF, lidt tarveligt, ved jeg godt.

Og så er det altid sjovt at se, hvor slemt det er når dem man er imod snyder, lyver, skifter standpunkt, tager af kassen mv., mens man syntes det er tarveligt når andre afslører dem man er tilhænger af.

Danske Bank udsendte i går en økonomisk analyse af 00'erne, hvor de ikke er ret imponerede af Foghs årti, det gik på mange måder dårligere end Schlüters fattigfirsere:

http://www-2.danskebank.dk/analyse

Nede på siden finder I

4/1 9:05  Det var så 00'erne - økonomisk tilbageblik på det seneste årti

Interessant læsning, men for dem der ikke gider læse det hele får i lige bankens opsummering her

"Opsummering

Hvis man skal forsøge at samle op på 00’erne rent makroøkonomisk set, så har det på mange måder været et spektakulært årti. Der blev skabt rigtigt mange arbejdspladser i den private sektor i 00’erne – og vi fik faktisk ledigheden ned på et niveau, vi ikke har oplevet siden starten af 1970’erne. Samtidig var det også et årti, hvor vi nåede at opleve den værste krise i efterkrigstiden med et dyk i produktionen på knap 5 % fra 2008 til 2009. Ser man årtiet under én hat, som det her er forsøgt, så var væksten faktisk ganske lav – og der var ikke tale om en forbrugsfest, hvilket man ellers til tider kan få indtryk af. Det private forbrug steg i løbet af 00’erne faktisk mindre end i de såkaldte fattig-firser.
Et af de helt store ubesvarede spørgsmål ved indgangen til et nyt årti er, om der er en ubetalt regning fra den meget lave produktivitetsvækst i 00’erne. Over det seneste ti år er mande-produktiviteten i den private sektor steget med i gennemsnit 0,4 % om året. Til sammenligning var den gennemsnitlige produktivitetsvækst i både 1980’erne og 1990’erne på cirka 2 % - mens den i 1970’erne var på 2,7 %.
En lav produktivitetsvækst lover ikke godt for væksten i de efterfølgende år. Det er dog endnu uklart, hvor stort dette problem reelt er. Virksomhederne har jo trods alt frivilligt valgt at ansætte de mange medarbejdere – og det fleksible arbejdsmarkedet burde sikre, at de kan tilpasse omkostningerne, hvis der er behov. Vi har i løbet af den igangværende krise endnu ikke set en tilpasning i omkostninger. Mao. så er ledigheden ikke steget ret meget målt i forhold til faldet i produktionen. "

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-01-10 14:26

Citat
tænker jeg altid ØF
, ja lidt tarveligt, men jeg er nok også lidt tarvelig så !!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-10 14:49

Til granner01
Citat
Kors hvor er det dejligt at diskutere med dig Heidi Ho.

Jamen, jeg elsker at udveksle meninger.

Til vagnr.
Respekt for dine link.....eller som pigen sagde i "jul på vesterbro" - du ved, den med Stewe Stardust,
"Du har min respektering"

Men jeg er sikker på, inden 14 dage har vi fået nye meldinger vedr. situationen omkring 00'er -
og om venstre-tilhængernes flugt til Snurrebasse-partiet.
Men ellers kan jeg ikke sige så meget til det, udover at gentage mit spørgsmål som lød;

Hvorfor er der så mange mennesker der lader sig bedrage af Willy.?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-01-10 15:25

Citat
Hvorfor er der så mange mennesker der lader sig bedrage af Willy.?

ganske enkelt,.. fordi det,.. 'alt andet lige',.. må være bedre end at lade sig bedrage af hvilken som helst anden politiker,..

og lad os så høre hvilke 100% ÆRLIGE politikere der findes,..? jeg gætter på 0

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-01-10 15:53

Som flere allerede har skrevet, alle politikere (men også alle andre) lyver, skifter standpunkt osv, hele tiden.

Lad os for sjov starte med religion, et berømt skift var "Paris er nok en messe værd" som Henri IV sagde, da han afsvor protestantismen og blev katolik, for at kunne blive fransk konge. Tættere på, hvem tror Henri(k), Alexandra, Mary/ie, har skiftet religiøs opfattelse fordi de er blevet officielle folkekirkekristne. Jeg har en amerikansk veninde, som skifter kirkeretning efter sin socialstatus, "Nu er jeg rig nok til at blive presbyterianer", har hun vel ikke sagt højt, men det ligger i det.

Da Fogh skrev minimalstatsbogen skrev han om danskernes slavesjæl, så planen, som blev fulgt var, at vi skulle lokkes med godbidder, og ganske langsomt skulle alle (i hvert fald nok til et fertal) tralle glade afsted efter rottefængeren, det må siges at have virket ganske godt. At slavesjælen ikke er aflivet (endnu) er en anden sag, men igen, hvem tror egentlig på, at Fogh har skiftet holdning undervejs? Han lærte sig først at stirre uden at blinke, for at se overbevisende ud, og senere (uden helt så meget held) prøvede han at lære at blinke, fordi hans fokusgrupper viste han ikke virkede godt på kvindelige vælgere, han løj flydende om, at han ikke gik efter et internationalt job, mens han gjorde det osv., men ændrede han holdning, jeg tvivler

Løkkeløgnen om beskæftigelsen har vi været inde på.

Selv om jeg ikke syntes løgnene er sympatiske, er jeg mere bekymret over politikere, der ikke kan skifte standpunkt, efterhånden som verden udvikler sig.

VKO har ufinansirede skattelettelser til de rigeste som eneste kur mod krisen, den låntagning Dk skal have til at betale for det skal hele samfundet betale tilbage. Men hverken skattelettelser til de lavtlønnede, der med statsgaranti næsten alle vil gå til et øget forbrug, eller skattefinansierede beskæftigelsesarbejder på vores nedslidte infrastruktur, jernbaner, broer, vejbelægninger, kloakker, der vil trække folk ud af arbejdsløshed, indgår i VKO's kriseplaner, de påtog sig med glæde æren for det opsving, der ikke rigtig var et opsving (snart kan vi købe hele verden), men krisen "kommer udefra", den kan de ikke gøre noget ved, selv om Dk blev ramt før den internationale krise var rigtigt i gang, og har ramt os hårdere.

Se, det er en rigtig løgn, der betyder noget mere for alle i Dk end hvor mange plejehjem Villy har besøgt, men derfor var Villys da stadig løgn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 16:07

Der er en ting som alle jer mænd ser bort fra, men som betyder noget for kvinder og det er at Willy Søvndal ser godt ud og så er han sexet.
I kan måske ikke se det, men det kan kvinder.
Og han er i hvert fald kønnere end sine forgængere.

Og jeg tør vædde på at det betyder noget når kvinder skal stemme.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-01-10 16:21

Citat
Der er en ting som alle jer mænd ser bort fra, men som betyder noget for kvinder og det er at Willy Søvndal ser godt ud og så er han sexet.
I kan måske ikke se det, men det kan kvinder.
Og han er i hvert fald kønnere end sine forgængere.

Og jeg tør vædde på at det betyder noget når kvinder skal stemme.

Hmmm....Det ku' være jeg skulle gå ind i politik, så .

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-01-10 16:33

Vagnr, mangler du ikke den om Nyrup og efterlønnnen ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-01-10 16:45

pve, jo, den og tusindvis af andre eksempler, men dem er der så mange der kommer med, så jeg behøver ikke

Fogh ville jo dengang have afskaffet efterlønnen helt, hvad mange glemmer, Nykups løgn huskes til gengæld godt.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-01-10 17:00

Ja, enig, men Nyrup havde bare lige kort forinden (vist som en del af valgkampen) sagt det præcis modsatte. Det er nok derfor den er lidt nemmere at huske

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 05-01-10 17:47

SF's vælgere er i virkeligheden skabs DF'er.

http://politiken.dk/politik/article786274.ece

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-01-10 10:50

Tak for svaret No1Here.