/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
auto sum
Fra : CCjunior
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 04-01-10 21:11

Jeg har trukket et års udskrifter fra min bank over i exel og sorteret. Nu vil jeg så se hvad jeg har brugt i de forskellige kategorier.
Men den kan ikke ligge tallene sammen.
Tror ikke den kan genkende det som tal. Er der nogen forslag

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 04-01-10 21:19

Hvis du kan sortere i det, kan den jo også genkende data.
Jeg går ud fra at du ved hvordan du laver autosum.
Højris

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-10 21:24

jeps. Men jeg kan ikke engang gøre det med lighedstegn. Eksempelvis : =H291+H292

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-10 21:31

=sum(h271+h272)

Så skal du bare se - så sker der noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-10 21:33

Hov - det var et 9-tal.... Men tallene kender du jo selv

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-10 21:35

Ikke en bjælde

=SUM(E15+E16)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-10 21:37

Det kan så IKKE passe det du siger....

Kan du sortere tallene kan du også lægge dem sammen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-10 21:39

Citat
=SUM(E15+E16)

Hvis de to celler indeholder tal bliver de med garanti også lagt sammen....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-10 21:44

Jeg har sorteret efter butiks navn. Men jeg kan gå ind og rette i tallene så den ser dem ikke som billede.
Prøv selv at hente oversigten ind fra banken og se om det kun er mig det er galt med.
Ellers kan du sq hitte med din email, så kan du få en kopi af noget af det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-10 21:53

Billeder

Du kan da ikke lægge billeder sammen

Hvis tallet er et billede - så går den ikke.....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-10 21:56

Det har du ret i.. Derfor siger jeg også at den ikke ser det som billeder men som tal hvor jeg kan gå ind og rette i dem. Men det ville sq være træls hvis jeg skal igennem alle tallene for at kunne lægge dem sammen.. hehe.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 04-01-10 21:59

Er du sikker på du har indlæst kontotallene rigtigt....

Det er vel en csv-fil du har modtaget - og den skal åbnes som en sådan....

Jeg har lige gjort det - og der er absolut INGEN problemer i det......

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-10 22:02

Doooh. Hmm. ctrl A var altså ikke nok. har lige trykket på den magiske eksporter knap og så virkede det sq..hehe.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-10 22:02

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-10 22:36

Selv tak....