/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kørelys
Fra : johnadler01
Vist : 547 gange
300 point
Dato : 04-01-10 14:29

Hej
vedr. aut kørelys til golf 2 har jeg købt et men mener der er noget om at man skal trække en ekstra ledning til modsat side for at det virker som det skal.
her er monterings vejledning
1. sort til D1. generator
2. rød til batteri (plus)
3. hvid til langt lys
4. blå til nær lys
5. brun til til positions lys
6. gul til stel
men nu er det jeg ikke kan huske hvad det er for en der skal trækkes til modsat lygte?
erder nogen der kan give mig et råd?
mvh. johnadler

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 04-01-10 15:22

På nogle biler i gamle dage var det sådan at der kunne være positionslys i feks højre side, når blinker var sat til højre, og der var det at der skulle monteres en ledning fra højre til venstre positionslys, for at der var lys i begge sider når lyskontakt ikke var tændt.

Men hvis det ikke er på din bil, skal du bare montere det som anvist på tegningen.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 04-01-10 15:27

Da det er en fra 91 er det nok meningen jeg skal have monteret en ledning fra fra venstre til højre for at kørelyset virker

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 300 point
Dato : 04-01-10 15:36

Det kan du hurtig tjekke , sæt blinker til feks. venstre, uden nøglen er i, og se om du har lys i venster side af bilen, har du det skal der bruges en ledning, er der ikke lys skal du ikke bruge en ledning.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 04-01-10 15:43

Det har jeg så, så det bliver en ledning ekstra,
tak for svaret

Godkendelse af svar
Fra : johnadler01

Dato : 04-01-10 15:44

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 04-01-10 15:47

Selv tak