/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er det muligt at få ro på herinde.
Fra : piaskov
Vist : 839 gange
10 point
Dato : 04-01-10 12:21

Hej kandu.
Prøv lige at være søde at følge lidt med på sitet.
Det er sq da utroligt at det kan fortsætte trods jeres nye tiltag.
Det er tilsyneladende nemt at omgå de nye regler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 12:26

Ja der må ændres så sms og e-mail koden ikke er den samme eller nem at gætte, det evindelige spammeri er efterhånden en en næsten månedlig tilbage vendende begivenhed
Har du sendt en mail til teamet piaskov? Det gjorde jeg for et års tid siden og fik svar + at der kom en omgang mere blacklistning

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-10 12:31

Citat
Har du sendt en mail til teamet piaskov?

Hej o.v.n.
Nej det har jeg ikke ...men sidste gang jeg skrev her med "adresse" til kandu hjalp det i løbet at 2 timer.
Sååå man er vel optimist

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-01-10 12:36

Havde du virkeligt forventet, at Kandu's nye "Dumme tiltag" ville have nogen virkning.

Som det fremgår, er det rimeligt nemt at omgå systemet.
Og samtidigt har man nu udvandet komceptet helt - hvad er forskellen på en almindelig bruger of en super bruger. Den almindelige bruger får 20 point til start, men kan ikke lave tip eller modtage superpoint for svar. Derimod får super brugeren yderligere 200 point til start, og kan skrive tip og modtage superpoint for svar.

Men hvad kan så de dumme superpoint bruges til - kun til at nedbryde systemet, som man typisk så omkring nytår, hvor flere af de gamle "seriøse brugere" uddelte point, så kandu yderligere blev spammet!

Jeg er bange for, at Kandu-teamet har opgivet siden - og at den snart lider en stille død!

Kandu - R.I.P. skal der snart stå på siden.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-10 12:40

Citat
Men hvad kan så de dumme superpoint bruges til

INTET absolut INTET.
Citat
Jeg er bange for, at Kandu-teamet har opgivet siden - og at den snart lider en stille død!

Ja jeg er alvorligt bange for du har ret....hvor ville det være synd.
Vi er trods alt mange brugere der er seriøse.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-10 13:01

Ja, og fjolset siger at han ikke vil ødelægge kandu

Alle skal være klar over at han forsøger at google hvem som helst og det har han fået skrevet hvorfor han ønsker at få sine spørgsmål slettet så sporene fjernes.

Se her http://kandu.dk/Spg143555.aspx og her afslører han at vi bliver googlet
http://kandu.dk/Spg143565.aspx og efter nogle tåbelige forklaringer annullerede han spørgsmålet.

Men selvom kandu sletter spørgsmålene så er det vigtigste blevet kopieret så han kommer aldrig til at løbe fra det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 13:13

Citat
så han kommer aldrig til at løbe fra det
desværre tror jeg ikke det virker at konfrontere fjolset med det han er sikkert total hjenedød gang på gang bliver dette stunt gentaget

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-10 13:25

Citat
han er sikkert total hjenedød gang på gang bliver dette stunt gentaget

Det kan vi så ikke være uenige om.
Men det ser ud som om han er væk ....for nu.
1000 tak kandu.
Og vær så lidt søde og hold øje med denne side.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-10 13:26

Så er der ro de næste "5" minutter

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-01-10 13:26

Nu er der gudskelov blevet ryddet, men om det holder tåber ude, det må tiden vise.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 13:32

Jørn, som havde alle de profiler og lavede alt det spam, havde oprettet mange profiler i midten af december, inden Kandu lavede nye tiltag. Alle profilerne var superprofiler. Og det skulle ikke undre mig om han har endnu flere profiler, så han kommer igen.

Jeg har foreslået Kandu at de blokerer ham på IP nummeret, men tilsyneladende skifter han IP nummer hver gang han går på nettet, så det kan ikke gøres sådan.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-10 13:34

Så længe han får opmærksomhed, lige så længe vil han fortsætte sin færden her på siden

Havde vi ignoreret hans spørgsmål og tips.. så var det nok ikke så sjovt for ham at oprette dem

Nuvel, hans mission denne gang, er at vi skal kunne udmeldes os - frivilligt -

Før kørte han på den manglende præmieudbetaling.. den har han fået fikset

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-10 13:38

Han har haft oprettet mange hundrede profiler og ikke kun i december det har stået på det meste af 2009 og han er en gammel bruger helt tilbage til 2002.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 13:39

Den dag der ikke findes undskyldninger, slipper vi så for hans utidige spammeri jeg tror det vil vare rigtig længe før der ikke kan findes en dårlig undskyldning for at spamme

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 13:39

Ja og denne gang vil han have at man kan slette sin profil på Kandu., men han fatter ikke at det ikke er måden at gøre det på. Han synes også det er sjovt at ødelægge det for os på Kandu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-10 13:41

Citat
Havde vi ignoreret hans spørgsmål og tips.. så var det nok ikke så sjovt for ham at oprette dem
Jo det tror jeg, fordi han vil ha' blacklistet sine profiler, så de spørgsmål hvor han har dummet sig så bliver slettet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-10 13:51

granner01 du skriver

Citat
Han synes også det er sjovt at ødelægge det for os på Kandu.

Du er da en af de brugere, der med glæde deltager i hans spørgsmå ...og det uanset om det er det ene eller andet brugernavn, der bliver brugt (men du er ikke den eneste).

Ignorer ham dog, så han ikke bliver så interessant.

Men mangeprofilen er her stadig. De andre profiler bliver holdt lidt lavt på nuværende tidspunkt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-10 14:01

Der er jo altså flere såkaldte seriøse "udmeldere" som fler gange både nu og tidligere har spammet Kandu med udmelderspørgsmål og uddeling af 500 point i stribevis.
Det er ikke fordi jeg er forarget, da jeg selv er et legebarn - men hvor højt skal fanen holdes før den tabes.

Der er også en del der har svinet Kandu og flere brugere til uden konsekvens.

Det er lidt svært at se forskellen en gang i mellem.

Ps. Det er da også mærkeligt, at det ikke er muligt at melde sig ud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-10 14:04

Citat
Det er da også mærkeligt, at det ikke er muligt at melde sig ud.

Det vil jeg så gi' dig ret i Eyvind.
Og kunne vi dog slpiie af med de point så ville dder være fred herinde.

HÅBER jeg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-10 14:21

Jammen de point gør da ikke noget mere...................de har jo nul værdi.
Næ næ - nu gælger det om at få stjerne status, altså de der flotte gule med spidser på.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-10 14:30

Citat
Næ næ - nu gælger det om at få stjerne status,

Ja så kan du jo være med igen Eyvind.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-10 14:32

Citat
Og kunne vi dog slpiie af med de point så ville dder være fred herinde.
Det er ikke det der er afgørende. Der er flere fora hvor point bruges/gives uden de problemer som vi har på kandu, men der findes så moderatorer - der griber ind hvis noget bliver for meget.

Som jeg har skrevet tidligere, så vil han blacklistes og ha' sine spørgsmål slettet når han er gået for langt. Det har intet at gøre med at blive udmeldt, for hvis han kunne blive udmeldt ville hans spørgsmål jo forblive læselige på kandu og det er det han ikke ønsker, derfor alt spammet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-10 14:43

Jeg har da hele tiden været med................
Der var heller ikke noget ved, at vinde pengepræmier, når man ikke måtte bruge dem til andet end, at invitere ud at spise.
Men de gode gamle tider med ting og sager præmier, se da var det sjovt at vinde.

Mangeprofilen kan jeg ikke blive klog på.
Måske har han det ikke så godt med sig selv.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 10 point
Dato : 04-01-10 15:45

Nej Piaskov, det er ikke muligt at få ro herinde

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=143665

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 15:46

Han er på banen igen og hedder nu briik Ham Jørn

Vi er mange der er blacklistet så vi kan ikke skrive i den.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 04-01-10 15:58

SPAM: Jeg syntes vi skulle sende en Somalier med økse og kniv ud til ham *gnæk*

Kommentar
Fra : briik

Dato : 04-01-10 16:08

Ja, men hej igen da ...

Og undskyld for det bentjuul beskylder mig for.

Ja, jeg kom engang til at afslører en "seriøs" profil som jeg troede virkelig var seriøs.
Kom til at kalde hende "fake" (Hvad hun også var).
Og på fik hun slev afsløret sin hjemmeside, fordi hun offentliggjorde privat mail.

Beklageligt!

Og jeg undskylder!

At jeg (for sjov) googlede efter han navn og fandt en jægersoldat med navnet bentjuul på facebook - betyder jo ikke det er ham!

Men det er det måske?
Jeg er ligeglad i bedde ender!

Og googler altså ikke rundt efter alle og enhver her på kandu.dk !

Tak. det var bare det jeg ville sige + Hav en fortast god dag, som de siger i Netto.

Kommentar
Fra : briik

Dato : 04-01-10 16:11

Kan da se jeg skal på stavekursus !

Kan Kandu.dk anbefale et godt sted?

For småt kørende tumper som mig?

Eller der er måske slet ikke sådanne begynder-begyder-begynder kurser?

Kommentar
Fra : briik

Dato : 04-01-10 16:14

Kommer der en Somalier, så skal vedkommende bare gå til Griffenfeldtsgade 99. Der bor jeg, og der er en masse andre somalier i den gade.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-10 16:27

Tak for svaret Nordsted1.
Nææ du har ret
Men nu er han BL. også.

Kommentar
Fra : briik

Dato : 04-01-10 16:30

Citat
han er en gammel bruger helt tilbage til 2002

Det er rigtigt at jeg ikke er en ny bruger! Og at jeg har oprettet et hav af profiler.

Men 2002 kendte jeg nu ikke noget til Kandu.dk.

Så kan du ikke være så venlig at fortælle mig hvilken 2002 profil 2003 profil 2004 profil 2005 2006 profil du hentyder til, bentjuul?

For jeg kender ikke til disse.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-10 16:59

Citat
Det er rigtigt

Tror ikke du kender betydningen af de ord.

Men,
Citat
Det er rigtigt

at du er black`et hos mig. På grund af en blakket fortid.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : minitiger

Dato : 04-01-10 17:25

hej alle
nu er jeg rimelig ny her. Men ku da godt tænke mig at vide, hvoedan kan i se han har mange profiler og hvem er han?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-10 18:45

Ja så er han blacket igen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-10 18:47

Næh, det er kun hans spørgsmål der er slettet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-10 18:52

Nu er han blacket

Kommentar
Fra : R-æ-v-e-n

Dato : 04-01-10 21:20

Citat
Nu er han blacket

Godt gået, Kandu.dk !

Kommentar
Fra : R-æ-v-e-n

Dato : 04-01-10 21:23

Tak til Mosebaek for de kønne udtalelser om min mor i den tråd, som blev slettet lige før.

Ja, jeg ville da aldrig sige sådan om din Mor.
Men jeg er jo heller ikke en sølle kujon.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-01-10 18:47

Hej, efter en længere pause (i forventning om, at der faldt ro og fornuft over kandu) kan jeg nu se, at det er det samme som før, og det er mit liv for kort til.
Så jeg snupper lige en pause til - kan I have en god vinter.