/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunden luggter af sure sokker.
Fra : gwh
Vist : 6183 gange
100 point
Dato : 03-01-10 18:21

Hej Min søsters hund, en dejlig Cocker Spaniel lugter af sure sokker / tæer i pelsen , min søster har efter min mening, en forkert opfattelse af, at hunde SKAL vaskes og jeg tror desværre, at det er det der gør, at hunden nu lugter af sure sokker. Så nu er det skruen uden ende. Er der nogle af jer der ved, hvorfor hunden lugter, er det : forkert PH værdi i pelsen ? Foder ? Vask ? Er der nogen seriøse forslag til, hvordan og med hvad vi kan prøve at løse problemet ?
mvh. gwhgwh.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-10 19:11

Ja det er enkelt den gør som hunde gør, den ruller sig i ådsler. Det er en lugt hunde elsker og mange hunde kan slet ikke gå forbi et uden at kigge ekstra.

En af mine hunde elskede det så meget at den hver gang rullede sig i det og den kunne ikke lide at komme i bad. Men det kom den, hver eneste gang. De stinker og det er ubehageligt. Hunde har ikke så godt af at blive vasket som os, men når de lugter, så skal de efter min mening ud i bad.
Gå på biblioteket og lån en bog om hunde og se om der ikke står et kapitel om lugtende hunde og bad. Og giv det til din søster.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 19:57

For mig lyder det som OM, det er dine sokker, og IKKE hunden, den er gal med.
En Cocker er en hund der gerne vil LEDE efter ting og sager/ Jagt
og kan den ikke få ?? tilfreds-stillet sine lugte sancer_ udendørs, så går den helt sikkert på
jagt i dit hjem = sure sokker, og som skrevet, alle DYR leger med maden, før den skal spises/
afleveres til ejer.

Ellers smid tøjet til vask/ sokkerne og se om den vælter sig i PARFUME, det gør den sgu nok,
da den stadig kan lugte forskel på en GOD og dårlig vask.

Kan så bare nævne, at visse DYR har en stor kærlighed til? hvad mennesker kalder SÆRDELES
ULÆKKERT, men for dem særdeles LÆKKER duft.

Det vil jeg mene er noget hunden er ? opdraget med = vokset op med.
Og det burde du ikke skamme dig over.

Kan da nævne at min kat? elsker at vælte sig i en mødding, FYLDT MED SPY_ fluer.
Ikke noget den har lært af mig, ej heller komme hjem med regnorm, som den største lækkerbidsken.

Den kan dog IKKE lide de RØDE SNEGLE, men leger dem til døde.

UPS:

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-01-10 21:27

Prøv at finde ud af, hvor på hunden det lugter.

Hvis det er fra et lækkert ådsel, så er lugten oftest fra hals og nakke.
Hvis det er på grund af for meget væde, så er det tit pelsen på ryggen, bagdelen. Så skal hunden tørres med hårtørrer efter tørring i håndklæderne.

Det KAN også være fra forkert foder, eller fra en sygdom i de indre organer.
Prøv at skifte foderet til noget med helt andre indholdsstoffer.
Hvis det ikke hjælper, så er det nok en dyrlægesag..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-10 22:15

Jeg ville nok prøve at vaske hunden og så se om lugten kom tilbage. Og hvis din søster tror at hunde skal lugte sådan, så burde hun måske ikke være hundeejer.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 03-01-10 22:55

Hej Alle
NEJ, der er ikke skyggen af sure sokker og uvasket tøj i min søsters hjem og det er heller ikke ådsler den triller sig i. og nej min søster tror bestemt ikke at hunde skal lugte sådan, hun er meget pertentlig, derfor alt den hundevask. Jeg tror måske, at FOR MEGET hundevask har ført til problemet.
Tænker hen i retning af, at hudens/ pelsens PH værdi er forkert.
Men det der med ,at prøve at skifte foder er jo da til at prøve sig frem efter, huden kan jo også på mennesker lugte, alt efter hvad vi spiser og drikker.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-10 22:59

Fy for den

Er det en hanhund??

Vores begyndte at lugte grimt... den startede på at strintede meget,og der kom også noget på pelsen.. han blev kastereret, og strinteriet stoppede efter ca en uge

Men ellers er det almindeligt at bade hunden en gang imellem, med uparfumeret shampoo.. parfumelugt kan de ikke li, og vil styrte ud og snavse sig til for at komme af med duften

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 03-01-10 23:21

Der er jo en grund til at hunden lugter. Tror nu ikke at det skyldes de mange bade.

Du skulle få din søster til at tage hunden til en dyrlæge.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-01-10 00:15

Citat
Du skulle få din søster til at tage hunden til en dyrlæge.

Komme lige til at tænke på, at hunde har nogle kirtler bagi, og de kan både klø og lugte. Dyrlægen klemmer dem ud når det er galt, og hvis det er en god dyrlæge, så viser han også gerne hvordan de klemmes ud så man ikke skal rende ved ham for ofte.

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-10 06:14

Sikke da en omgang du fik der med sure sokker i hjemmet, hvor herre bevares siger jeg bare... Nå tyv tror hver mand stjæler.

Mit bud kunne også gå på foder og fugtig pels efter gåture. Jeg tænker også på om det kunne være analkirtlerne der trænger til og blive trykket ud/renset.

Sigurd får lange hår mellem tæerne som jeg er nødt til og klippe, både sommer og vinter ellers kan han godt komme til og lugte af sure tæer fordi det tager så lang tid for hans poter og tørre.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-01-10 08:54

Min svoger/svigerinde, have en amerikansk Cocker Spaniel, med smme problem. Som Asbjørn2 skriver omkring kirtler, var det ét af problemerne. Et andet var foderet - og et tredie "problem" var, at den race ville have en lugt af sure tæer. De fik aldrig problemet løst, så hynden ikke lugtede!

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 04-01-10 12:46

Tak til jer alle, for gode bud, vi vil prøve at vaske hunden i minkolie eller teatreeolie shampo, når det ikke længere er frostvejr, det skulle være godt for en forvasket hundepels, at få genoprettet fedtlaget i pelsen ( har jeg læst mig frem til ) vi vil også prøve at skifte foder og klippe hårene mellem trædepuderne, så må vi se om det løser problemet. Ellers må vi ha`dyrlægen til at se på de analkirtler.
Mvh. gwh.

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 05-01-10 13:30

Tak for svaret knh15.
Mvh.gwh

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 05-01-10 14:39

Jeg er glad for og kunne lede dig på vej med havd det måske kan være.