/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
"Træt" Ekstern HDD
Fra : marcussen1
Vist : 598 gange
200 point
Dato : 03-01-10 16:07

Det drejer sig om en ekstern Western Degital HDD 320 GB, jeg bruger til backup. Den er ca 4-5 år gammel, og har indtil fornylig kørt som den skulle. Nu er den imidlertid blevet utrolig langsom og spørgsmålet lyder: Er sådan en fætter færdig med at se godt ud, eller er der et vidundermiddel, der kan kurere den? Den er formateret med KillDisk, og det har ikke hjulpet.
Mvh og godt nytår
Niels

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-01-10 16:15

defragmentere kan hjælpe, måske

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 03-01-10 16:30

Når den er formateret, er der vel ikke noget at defragmentere

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 16:44
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 16:47

Har før givet et tip om at lægge den i fryseren et par timer, OG DET ER IKKE LØGN.
Og tø den op ved stuetemperatur.
Bare pak den godt ind, så den ikke danner/ får kondensvand.

Selv vil jeg ikke gøre det, men tippet er blevet rost mange andre steder, HVOR JEG TOG DET FRA.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-01-10 17:03

Citat
Når den er formateret, er der vel ikke noget at defragmentere

Det kommer jo an på hvor meget info der flyver frem og tilbage

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-01-10 17:04

Det har ikke en skid med formatering at gøre,
uden det ville den ikke kunne bruges.
Og det er en helt anden sag.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 17:22

Citat
Det har ikke en skid med formatering at gøre,
uden det ville den ikke kunne bruges.
Og det er en helt anden sag.

Efter en formatering kan den sagtens have brug for en defrag_???
Men hvem ved...

Men bortset fra det!!

Prøv at formaterere den til FAT og se om den er blevet hurtig, bagefter tilbage til nfts

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 17:25

Det kan også være dine drivere til USB der er beskadiget, så prøv at se under
-
start
højreklik på denne
administer
flytbare medier/ diske
ELLER diskhåndtering

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 17:26

Glemte under egenskaber = udersøg nu

Accepteret svar
Fra : kurt54

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-10 18:57

Og vær sikker på den er genkendt vis USB 2 - Jeg har været ude for en usb2 port kørte usb 1.1 mod en eksterne hardisk - og det går ikke hurtigt.
mvh
Kurt

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 03-01-10 20:59

Tak for svaret kurt54.
Kort fortalt, det var noget med USB. Kablet fra HDD'en gik via en Hub eller Switch; det blev sat direkte i usb-stkket på computeren, gik det som smurt.
Tak for svaret
mvh
Niels