/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Børnebidrag (lidt pinligt spørgsmål)
Fra : Fonzi11
Vist : 1255 gange
175 point
Dato : 03-01-10 09:20

Kære alle!

Godt nytår allerførst.

Jeg bor sammen med en pige der har 2 børn fra tidligere ægteskab. De søde små poder (til tider) bor hos os. Faderen betaler børnebidrag. Jeg har fundet satserne for 2010, men har fuldstændig glemt hvordan det hænger sammen med tillægget. Hvordan er det nu , skal han betale 1 x tillæg og 2 x grundsats for de 2 børn, eller er det 2 x grundsats og 2 x tillæg ?
Hjælp !

På forhånd tak
Fonzi

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 185 point
Dato : 03-01-10 09:30

Her står 1 gang pr mdr. (2009)

Satser for børnebidrag
Børnebidraget kan bestå af tre dele:
1. fast grundbeløb
2. fast tillæg og
3. eventuelt tillæg afhængig af forældrenes bruttoindtægt og antallet af børn.

Det normale bidrag består af et grundbeløb og et fast tillæg.

Grundbeløb: 999 kr. pr. måned. Tillæg: 129 kr. pr. måned (2009)

Alt efter forældrenes bruttoindtægt og antallet af børn, man skal forsørge, kan der lægges et yderligere tillæg til bidraget. Dette tillæg beregnes ud fra det faste grundbeløb.

https://www.borger.dk/EMNER/FAMILIE-BOERN-UNGE/SKILSMISSE/Sider/boernebidrag.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-10 09:55

Citat
eller er det 2 x grundsats og 2 x tillæg

Ja det er det

Citat
I 2010 er normalbidraget pr. barn 14.040 kr. årligt. Normalbidraget består af et grundbeløb på 12.432 kr. og et tillæg på 1.608 kr.

Normalbidraget udgør pr. måned 1.170 kr. (Heraf tillæg 134 kr.)

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=7919

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 03-01-10 16:10

Hej

Der skal betales 2 x grundsats og 2 x tillæg.

Der skal jo være til begge børn, det er da det min x har betalt altid, og nu skal han så betale til 3 børn i 2 forskellige kommuner

Godkendelse af svar
Fra : Fonzi11

Dato : 04-01-10 21:59

Tak for svaret Nordsted1.

Altid en fornøjelse

Mange hilsener

Anders