/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
asus eee pc 2G
Fra : kanusti
Vist : 1106 gange
100 point
Dato : 02-01-10 16:54

Er der nogen der ved om det er muligt at udbygge min sæde lille minibærbare pc, der er ikke engang plads til open office på den. Har sat et 2 GB SD kort i men man kan ikke installere direkte på kortet. har googlet rundt, men kan ikke finde noget.
Anja

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-01-10 17:03

Sikkert kun med en extern harddisk, hvorpå du kan ha billeder, dokumenter o.l. liggende.

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 02-01-10 17:19

Det vil sige at der ikke kan komme et alm skriveprogram på en studiepc... det lyder da mystisk... SS

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-01-10 17:24

Det var ikke det, jeg svarede på. Kun at alt, hvad der ikke lige er programmer, kan flyttes over på en extern HD, så der bliver mere plads på din pc til programmer .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-01-10 17:51

Skal Du kun skrive er der jo Word Pad i Windows, det findes under Start > Tilbehør.
Så kan der også lægges en genvej på skrivebordet.

Jeg har lige testet programmet. (har aldrig brugt det ) Som standard skriver man i Rich Text format og kan gemme dokumenter i samme, der er intet problem i at åbne dokumentet i Office 2007 og derfor heller ikke i andre programmer hvis dokumentet skal sendes til en anden computer.

Køb en lidt større computer næste gang, småt er godt, men det der mangler fylder hele skrivebordet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-10 19:08

HVor stor er den harddisk der er i i forvejen. Jeg har da også en Asus ee og der er 160GB til rådighed.
Kører med XP Pro SP 3 og Office 2007 Enterprice og der er da rigeligt med plads tilbage. Der er kun brugt 30GB indtil videre.
Mon ikke det er fordi den er partitioneret og der ikke er så meget plads tilbage på C drevet.

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 02-01-10 19:55

Der er åbenbart ikke rigtigt noget harddisk plads på den, skal bare bruge den til skolearbejde, noter og sådan, men da alt min lærer ligger ud er i dias kan jeg ikke nøjes med wordpad, som er ret skidt at skrive noter i.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-01-10 20:06

Hvilket styresystem er der i sådan en lille sag? Er det Windows XP, Windows Vista eller Windows 7?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-10 20:51

2G i navnet på computeren betyder SSD Storage med 2GB, altså ikke en rigtig harddisk men en flash disk og 2 GB er altså ikke meget, det er ikke en studie pc som du skriver men en surf pc beregnet til lidt internet surf, e-mail og internet chat med mere, den er bygget til Linux først og fra februar 2008 kom der en version med 4GB SSD disk som kunne købes med Windows XP i skrabet udgave, hvis du har Windows XP på din lille bærbare nu, så skift tilbage til Linux, alene det vil give mere plads til programmer Linux har de mest nødvendige programmer indbygget, dine dokumenter med mere bør du gemme på en ekstern usb drev, der er simpelhen ikke plads til dem på computeren, måske kan du skifte SSD disken ud med en som er større, jeg har aldrig haft åbnet en sådan lille sag så jeg kender ikke de fysiske mål på den disk som sidder i nu

Godkendelse af svar
Fra : kanusti

Dato : 03-01-10 13:44

Tak for svaret o.v.n.. Jeg har fundet ud af det. Har gemt alt incl open office på et sd kort, på 8 GB. Så skal det nok gå, har jo en "rigtig" pc hjemme, den er bare genial til at have med til timerne, så man kan følge bedre med i timerne,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-10 14:18

Selv tak - ja det er nemt at have en sådan lille maskine i lommen og godt du fik løst problemet, vi fandt ikke ud af om du har Linux eller Windows på baby computeren