/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE svarer ikke
Fra : akle
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 02-01-10 14:19

Hej - og Godt Nyt År!

Over et godt stykke tid har jeg haft meddelelse om at der er fundet en fejl i Internet Explore, så IE lukkes. Jeg har accepteret dette med OK, fordi systemet alligevel har kørt videre, uden nogen form for lunkning. Dog, efterhånden har jeg alligevel nu fået problemer med at komme på internette, specielt i forbindelse med at benytte et link. I nsgtarten var det kun i Mail programmet, men nu er det næsten uanset.
Det begynder at blive ret besværligt overhoved at komme igennem til internettet, jeg får kun en side, hvor det er blank.
Hvad kan jeg gøre? - afinstallere den sidste opdatering vedr.Vista? - eller et andet godt forslag???
(Har hørt noget om at Vista 8 giver problemer).

MVH Akle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-10 14:29

Citat
jeg får kun en side, hvor det er blank.

Er det "spammertrådene" her på Kandu der giver problemer

I så fald er der ikke noget galt - sådan er det bare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-10 14:30

Citat
Vista 8

Hvad er det for en "fætter"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-10 14:33

Ja du kan sagtens have froblemer med en opdatering. Prøn at slette den, genstart og se om det så virker. Gør det det så kan du downloade en ny opdatering og gemme den i en mappe på skrivebordet. Og derfra installerer du. Det går ofte bedre først at gemme en opdatering på maskinen og så installere den. Og det giver mindre fejl. Er min erfaring.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-10 15:52

Kors hvor jeg har slåfejl i dag.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-01-10 20:15

refi- Nej, det er ikke spammertrådene. For øvrigt den fætter er nok bare Vista opdatering nr.8 - det var noget jeg fikk at vide som tredie hånds information.

Alle: Det er efterhånden et hvert link i Mail programmet (i modtagne e-mails), men også mine genveje på skrivebordet. For det meste kan jeg komme igennem til Google, og så må jeg kopiere ig indsætte http-adresse her, for at komme i gennem til pågældende svar i kandu eller min hjemmeside eller hvad som helst. Det hele bliver ringere og ringere.
granner - Jeg vil prøve dit forslag.
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-10 20:57

Citat
eller et andet godt forslag???
ja da skift den langsomme og umulige browser ud og brug Firefox for fremtiden, hvis du ikke kan undværre Internet Explorer så kør den inde i Firefox med tilføjelsen IE TAB.
Først Firefox: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
og så tilføjelsen IE Tab: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1419

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-01-10 12:42

granner. Jeg har afinstalleret IE 8 og afprøvet med Internet Explore 7 uden bedring (dette var i går).
Alle:
I dag virket det heller ikke, så jeg opdaterede de hele igen med installation. Kunne ikke finde ud af bare at gæmme opdateringen på skrivebordet. Har tidligere gjort det i Windows XP på en anden pc, men Vista kom ikke med denne muligheden her i den nyere pc. Fremdeles kan jeg ikke komme på internettet via genveje eller links. Kun via Google (indirekte) ved 'genopret tidligere sesion'. Hvis jeg holder denne åben, så går det andet nogenlunde smærtefrit med at få forbindelsen til hvert enkelt link.
Når jeg prøver 'reparer' vises det at alt er i orden.
"Internet Explorer svarer ikke" er det gængse svar.
Firefox har jeg pføvet tidligere (i Windows XP, og jeg blev aldrig glad for den.
Flere forslag til hvordan problemet løses???
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-01-10 14:08

Ingen af forslagene virkede, så det endte med jeg måtte downloade og installere Firefox. Nu må jeg prøve at vænne mig til denne browser, - dog kan den ikke håndtere min netbank (skal snakke med banken om det) og jeg savner også googles automatiske oversættelse af forsk. sider på internettet.
Ellers går det foreløbigt fint med denne snu ræv.
Tak for dét o.v.n.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 06-01-10 14:10

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 14:32

Selv tak - jo du kan da sagtens bruge netbanken med IE Tab, bare klik på ikonen nede til højre i status linjen af browseren, så skifter den om og køre Internet Explorer og du kan bruge netbank som du plejer

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-01-10 00:52

Hej o.v.n.
Jeg har nu installeret tilføjelsen. Det går fint med netbanken i IE, men kandu kan jeg ikke komme 100% ind i, dvs min brugerprofil vil ikke i firefox, så jeg kan ikke kommentere, kun læse indlæg. Jeg har sat Firefox som standard browser. Noget jeg kan ændre?
MVH Akle