/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gendanne slettede billeder
Fra : Marc88
Vist : 2647 gange
23 point
Dato : 01-01-10 14:27

Hej alle,

Først og fremmest godt nytår

Mit spørgsmål går på om det er muligt at gendanne billeder, som der er blevet slettet fra et compact flash-kort i kameraet.

De er slettet via kameraet og ikke i windows.

Nogen der ved noget om dette?
Det vil redde en hel del af mine nytårsbilleder.

Har en ven der kom til at trykke delete all midt på aftenen

Mvh
Marc

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-10 14:36

Til min Sony kamera kunne der på deres hjemmeside gratis hentes noget software til at gendanne slette billeder, ellers er der flere andre gratis muligheder som du kan forsøge med, en af de populære er Files Inspector: http://www.pcinspector.de/default.htm?Language=1 Bentjuul har en fin guide til at bruge programmet, måske kommer han forbi og hjælper dig videre

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 33 point
Dato : 01-01-10 14:37

Samme firma har Smart Recovery det er program som skulle være specielt udviklet til dit formål, jeg har aldrig selv prøvet det: http://www.pcinspector.de/SmartRecovery/info.htm?language=1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-10 14:40

Hvis du har en Vista computer så kan Recuva anbefales, flere Kandu brugere her gode erfaringer med den, det er igen et program som jeg ikke selv har afprøvet: http://www.piriform.com/recuva

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 01-01-10 14:41

Det er taget med et sony A200 spejlrefleks :)

Håber virkelig jeg kan redde billederne.

Hvad hvis man efter billederne er blevet slettet, har fortsat med at tage billeder. Kan man da stadig nå at redde noget?

Og tak for det hurtige svar.

Henter mit kamera fra festen om en times tid, så skal jeg nok komme med statusrapport :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-10 14:45

Jeg ledte lidt i bentjulls historik og fandt guiden til File Recovery: http://tips.bsjh.dk/recovery/
held med projektet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-10 14:47

Citat
Hvad hvis man efter billederne er blevet slettet, har fortsat med at tage billeder. Kan man da stadig nå at redde noget?
desværre når sådan noget sker så bør man øjeblikkelig stoppe med at bruge kortet, nye billeder vil overskrive dem som er slettede, måske kan noget genskabes

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-10 21:21

Det vil være en rigtig gos ide at have mindst 2 kort til kameraet. Ellser risikerer man at noget bliver slettet.

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 02-01-10 07:44

Jeg prøvede i går 4 diverse programmer, som skulle kunne rekreere slettede filer eller billeder.
Fandt desværre ikke billederne fra nytår (nok fordi der blev taget en masse billeder efterfølgende).

Til gengæld fandt den 500 andre billeder, som jeg selv har slettet fra kortet før (dog fra windows og ikke fra kameraet), så det viser da, at programmerne virker

Mange tak for hjælpen og tips'ne fra jer begge!

Mvh Marc

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 02-01-10 07:45

Tak for svaret o.v.n.

Det var ligesom det skulle være

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 22:25

Selv tak - godt du fik fundet nogle billeder og måske heldig/uheldig du ikke fandt dem fra nytårsaften