/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Tilslutte Buffalo til bærbar
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 596 gange
20 point
Dato : 01-01-10 14:20

Jeg forsøger at tilslutte en Buffalo Linkstation til en bærbar, der kører med trådløst internet. Jeg har installeret programmet der følger med, men jeg kan ikke se den/tilslutte den i denne computer->tilslut netværksdrev. Det fungerer på den stationære. Begge computere kører med W7.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-10 14:50

begge maskiner skal være i samme arbejdsgruppe eller domæne.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 01-01-10 21:48

De kører begge i workgroup (standard).

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 01-01-10 22:09

Via programmet NASnavigator2 kan jeg foretage ændringer fra den bærbare. Buffaloen vågner også op af sin dvale når den bærbare tændes. Så der er kontakt på en eller anden måde. Jeg kan bare ikke tilknytte den som netværksdrev?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-10 22:26

Har du prøvet i diskhåndtering?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 16-02-10 11:36

Løsningen fandtes i firewallen. KIS 2010. Hjemmenetværket var som standard sat til offentligt. Da jeg ændrede dette fungerede det.

Annuller spørgsmålet
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 16-02-10 11:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål