/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
åbne drw.1 filer
Fra : michaelmoeslund
Vist : 2709 gange
100 point
Dato : 01-01-10 12:00

Hej

Har siddet og bøvlet med at åbne nogle tegninger fra en cd, filerne hedder drw.1 til .8

Har downloadet adskillige programmer fra nettet der skullekunne åbne dem, har også prøvet med micrografx, som kan åbne .drw filer

Men ingen af programmerne kan åbne filerne... er det fordi de hedder .1 til efternavn

Og hva ska jeg så åbne med?

Og godt nytår

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-10 13:03

Har du prøvet Corel Draw? Det er en Corel fil. Og du skal bruge programmet Corel.

Godt nytår

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-01-10 15:17

Ja, nu har jeg prøvet..

Kan heller ikke åbne filerne..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-10 16:08

Har du mulighed for at omdøbe den så der kun står .drw

Og er det noget du har fået tilsendt? For så har afsenderen måske en nyere udgave af programmet end du har. Og så er løsningen at få afsenderen til at gemme i en tidligere udgave og så sende det igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-10 16:09

Glemte at skrive at du har ret i at fordi de hedder .1 - .8 så kan du ikke åbne dem. De skal hedde .drw

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-10 16:39

Ja granner for der er vist ikke noget filefternavn som hedder .1

Prøv at omdøbe drw.1 til >>>>>>>>>>>>>> .drw
Som jo er en Coral draw fil.

Ps. Autocad filer hedder eks. abc.dwg

Autocad filer bør renses (purge) inden de sendes
eller sende .bak filen med.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 01-01-10 20:25

Hej Navnebror

Der er vist mange forskellige programmer der kan gemme i DWF formatet.
Hvor har du fået filerne fra? Er der andre filtyper på CD'en?

Som regel vil der i starten af en binær fil, så noget info i starten som kan bruges til at identificere filtypen. Prøv at åbne filen i Notepad, og se om du kan bruge denne info til noget. Hvis ikke, så prøv at kopiere de første 10-20 tegn her i forummet.

Eks:
AutoCAD formatet starter med: AC1021 2

Det bedste ville måske være hvis du spurgte ham du fik CD'en af.

mvh
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-01-10 21:08

Hej

Er det ikke sådan at, .drw bliver brugt af flere programmer, såsom corel draw,micrografx,pro enginering ,o.s.v.

Og når filen hedder noget 1 til 9, så er det en extension til et af de programmer
Har lige prøvet at omdøbe til .drw hjalp ikke

prøver lige pro-E

prøvede corel draw
som så -lidt køligt meddelte "invalid fileformat" ...

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 01-01-10 21:36

Du er velkommen til at sende mig en af filerne, så kan jeg da lige give den et forsøg.

cadmageren@gmail.com

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-01-10 10:37

Hej

Åbnede en af filerne i notepad, den starter sådan her:

#UGC:2 DRAWING 1317 620 0 1 1 15 2500 2004400 000007b6 \
#- VERS 0 0

Der er en del andre filtyper på cd'en, som før nævnt: .drw.1 og op til .drw.9 filer,
der er .prt filer, og der er .asm filer...

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 02-01-10 16:25

Så er der tale om Pro Engineer

http://www.ptc.com/products/productview/express

Prøv om ikke denne viewer kan bruges.

Mvh
CADmageren

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-01-10 17:47

OK! nu nærmer jeg mig noget, hentede det program du anbefalede, nu brokker programmet sig ikke over filformatet, men på alle .drw1 filer er der bare blank skærm, den kan åbne alle .prt filer

Er der noget at gøre for at kunne se .drw filerne?

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 02-01-10 21:16

Nu er ProE ikke lige mit gebet, men i 3D cad programmer arbejder man primært med 3 typer filer: 3D Partfiler, 3D Assemblies og 2D Tegninger (som er forskellige views at 3D modellerne, typisk placeret på et givet papirformat A0-A4)
En Assembly linker til en eller flere partfiler og en 2D Tegning kan pege på både Assemblies og Partfiler.
En mulig grund til at en 2D Tegning (drw) er blank, kan skyldes at programmet ikke kan finde de refererede 3D filer. Kom der en advarsel da du prøvede at åbne tegningen?
Det kan måske hjælpe hvis du kopierer alle filerne over i en lokal folder på din hd.

Men som sagt, er jeg ikke ProE ekspert.

/CADmageren

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-01-10 19:53

Hej igen..

Nu har jeg prøvet at kopiere alle filerne til en mappe, uden held,,øv

Og nej der kommer ikke nogen advarsel, når jeg åbner drw filer

What to do, what to do...??

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-10 21:06

Hvis du havde mulighed for at åbne filerne direkte i ProE, ville det nok hjælpe. Så alt afhængigt af hvor vigtige de pågældende tegninger er, må du eventuelt få fat på en ProE bruger.

Jeg kender da et par proE konsulenter der nok ville kunne hjælpe dig, men de gør det nok ikke gratis.

Mit eneste forslag er at du kigger på 3D part og assembly filerne.

/CADmageren

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 21-02-10 19:55

Tak for svaret CADmageren.