/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Projekt succes
Fra : TariLiex
Vist : 420 gange
188 point
Dato : 25-04-03 17:11

Jeg går på HG, har fået stillet overskriften til mit eksamens tværfaglig projekt, succes...

Er der nogle der har nogle gode forslag til hvad f..... man kan lave med det?

Når det er tværfagligt, så skal alle fag ind i DVS. Ehvervsøkonomi, salg og service, it, dansk, engelsk, tysk, samfundslære. Logistik, sprog og kultur, psykologi og service, miljø og ressourcer, grafisk præsentation, it værktøjer og visuel markedsføring...

Hjælp...!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-04-03 17:15

Hvad med at lave et projekt om Bill Gates, grundlæggeren af Microsoft?
Der kan i for mig at se få alle fag proppet ind.

Accepteret svar
Fra : itgrafen

Modtaget 198 point
Dato : 25-04-03 17:29

Hej Tariliex

skal du ind på alle emnerne i dit project?
wow, det lyder som en stor mundfuld.
hvis det var mig. ville jeg nok tage udgangspunkt i en case om en virksomhed fra opstart og køre den et år frem. for mig, ville det være det nemmeste.
opstartsøkonomi - budget --> årsregnskab
salg og service - her er det nok nemmest hvis det er et produkt, måske inden for miljø, en ny del til en vindmølle?
sprog - manualer til opsætning og selvfølgelig salg og service ved export
miljø og resourser - kan en ny vindmølledel evt. laves ved genbrug? eller er der måske et helt nyt materiale på banen der både er mere miljøvenligt i produktion og bortskafffelse?
grafisk præsentation - manualer, website, designmanual og embalage - det kunne også være standere og plakater og lignende
logistik - her kunne der være en rød tråd til miljø i transport, bla til eksport - transport over vand i stedet for at slide på kørebanerne og luftforurene
sprog og kultur - baseret på sprogene tysk og engelsk er der meget at hente i kulturel forskel, bare mellem tyskland og danmark er der stor forskel i eks. salgsprocedyre og reklamekultur. med engelsk kan næsten resten af verden dækkes
psykologi - i en sådan case er der både arbejdspsykologi, ledelse, medarbejder, og kunde
itværktøjer - website, kommunikation mellem medarbejdere, kunderelationer og økonomistyring. itværktøjer kunne også være maskiner der bruges til fremstilling af produktet og grafik
den visuelle markedsføring - website, embalage, tøj/uniform, design osv.
der er meget.
det er var bare hvis det var mig der skulle handle et sådan projekt.

held og lykke
Itgrafen - dorthe

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 25-04-03 18:07

Hej ITgrafen

Ja det er en stor mundfuld, vi behøves ikke at have alle fagene med, men jo flere jo bedre..

Din ide lyder rigtig god... Men jeg ser ikke succeen? men meningen med projektet så at se om de FÅR succes??

Tari Liex

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 25-04-03 19:01

Hej igen Tari Liex

jeg mener at der er mulighed for succes på mange fronter i en sådan case.
succes kan være i medarbejderpolitik, øget miljøbevisthed og eller succes i markedsføring og salg
en succes kunne også hentes i at virksomheden i løbet af året kan nå sin målsætning og måske endda toppe den med 25%
Spørgsmålet er jo bare, hvilke teorier vil i benytte jer af, og hvor skal hovedvægten ligge i projektopgaven?

vh
Itgrafen - dorthe

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 02-05-03 13:26

Jeg vil nu begynde på mit projekt, har du lyst og tid til at se på det en gang imellem??

Projektet skal fremlægges mundtligt, og over halvdelen af karakteren bliver givet for det mundtlige, så derfor skal jeg have en hel del til at fremlægge ud over det skriftlige...

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 02-05-03 13:50

Hej igen

hvis du har lyst skal jeg nok tage mig tid til at kigge på det og evt. komme med kommentar og råd.

vh
Itgrafen - dorthe@itgrafen.dk

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 02-05-03 14:29

Tak

Jeg har tænkt mig at starte min egen virksomhed op, men virksomheden kommer til at lave plexiglas kabinetter... For det har inde på livet, og er nærmere for mig at konkret komme med oplysninger...

JEG SYNTES DET ER MEGET SVÆRT!

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 02-05-03 17:48

nikker, jeg kan godt huske hvor svært det er
og du må ikke blive sur på mig, når jeg nu siger at, det bare er at tage en ting af gangen.
jeg ville starte med at beskrive virksomheden og produktet.
dernæst finde kundegrundlag og beskrive det. herunder kan du overveje at sætte nogle lande og kulturer på - stadig kun på stikordsbasis.

og sådan kan du fortsætte i stikordsbasis. - så skal du se, resten komme af sig selv.
ellers er du velkommen til at sige til

vh
Itgrafen - dorthe

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 02-05-03 17:57

Jeg kunne aldrig finde på at blive sur... *SSS*

Hvis det var så kunne vi skrive over mail? så kunne jeg sende det løbende??

Har du taget HG?

Hilsen May

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 02-05-03 18:01

Hej May

Nej jeg har ikke taget HG, men en masse andre ting
du er velkommen til at sende mig mails, jeg har allerede givet dig min mailadresse.

vh
Itgrafen - dorthe

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 14-06-03 13:24

Jeg brugte en anden idé, men tak...

Jeg lavede et turist selskab...

Var til eksamen i onsdags og fik et 8 tal...

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 14-06-03 14:36

tillykke, godt gået.

itgrafen