/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Mat: Udregning/opstilling af "fordelings~
Fra : nimmer
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 25-04-03 13:06

Jeg skal have fordelt nogle mennesker fra forskellige institutioner til hinanden. Hver institution skal (helst) afgive ligeså mange personer som de modtager. Som f.eks. følgende:

Inst. A: 140
Inst. B: 167
Inst. C: 4
Inst. D: 132
Inst. E: 112
Inst. F: 35

Alle institutioner *skal* have det antal personer som står ud for dem, og helst også selv afgive det samme antal. Kan man sætte en eller anden formel op, som udregner den bedst mulige fordeling?

Mvh.

nimmer

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 25-04-03 20:00

prøv at se, om der er noget du kan brude her:

http://www.formel.dk/

eller spørg evt i deres debatforum