/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Malaware popup
Fra : terje87
Vist : 783 gange
330 point
Dato : 23-12-09 17:25

Hjælp!

Jeg skal løse et problem på en computer der er infikseret med noget rigtigt snask. se billede påå link.
http://rapidshare.com/files/324913685/virus.bmp

Den siger der intet virus program er installeret, Hvilket der er! Og så vælter det frem med falske firewall blokeringer om diverse orme og malware. Se billede i link http://rapidshare.com/files/324914538/virus2.bmp

Sidst kommer den med et program #malware defender# som den andbefaler at downloade.

Hva dælen gør jeg?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-09 17:31

Start i fejlsikret(F8 under opstart) og scan din PC for snavs.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-09 17:32

Rapidshare er et P2P portal

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-09 17:39

Opret Dig som bruger herinde og få kvalificeret hjælp til at få renset computeren.
http://www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-12-09 17:57

@peet49:
Citat
Rapidshare er et P2P portal

hvad f... er en P2P portal ?????
P2P er ting som: Skype, Messenger, Gnutella, Joost, fotsæt selv listen

dvs ting der netop IKKE kræver en server som mellemmand men hvor du forbinder direkte til den anden part

rapidshare er netop IKKE P2P, du lægger dine ting op og andre kan hente dem, det kræver ikke direkte forbindelse mellem din og modpartens computer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-09 17:59

P2P er filshare

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-12-09 18:02

så du mener helt seriøst at skype er filshare

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-12-09 18:03

Eller dr netradio
den kører jo også P2P

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-09 19:20

P2P bruges også helt lovligt til hentning af patches m.v. til spil.

Men det er et gråt område.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-12-09 19:36

Citat
Men det er et gråt område.

nej, det er det ikke. P2P er en måde at forbinde computere på, f.eks kører alle ip telefoner P2P

IFPI har bare hylet så højt om P2P så folk glemmer at størstedelen af det P2P bliver brugt til er lovlige formål som Voip, netradio, fjernsyn, chat osv.
Peet49 var lige et glimrende eksempel, han satte P2P=fildeling

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-12-09 22:42

Måske du blot skal downloade, installere og køre dette program. Kan være det løser problemet.

http://programmer.downloadcentral.dk/?MalwarebytesAnti-Malware/Antivirus/Sikkerhed/3159

Mvh Chris

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-09 06:48
Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-12-09 16:58

Helt ærligt, mange gratis programmer mf., som også lover at muge ud i fejl osv. Når programmet har undersøgt din PC, fortæller den fx, at den har fundet 248 emner. Tryk på "afhjælp" og programmet scanner nu din PC. Efterfølgende fortæller den dig nu, at den har fjernet fx 15 af de fundne problemer, så køb nu ... og få fjernet resten!

Glem det. Installer CCCleaner fra fx:

http://www.pcworld.dk/download/33/1576

og Secunia Personal Software Inspector
http://www.pcworld.dk/download/74/1663

så er du rigtigt godt hjulpet. Jeg formoder duhar firewall osv. install.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 17:15

alka -> Du vrøvler: Ccleaner fjerner IKKE adware/malware, som det der installeres af;

Citat
Malware Defender 2009 (eller MalwareDefender2009, MalwareDefender 2009, Malware Defender2009) er et uregerligt anti-spyware program, der er udviklet af russiske hackere.

Ccleaner er blot et værktøj til administration af registrerings-nøgler.

Læs mit link; så vil du se at det ikke er lige til at fjerne det 'i hånden'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-12-09 20:13

Citat
Ccleaner er blot et værktøj til administration af registrerings-nøgler
Fjerner også alle temp-filer og cookies o.l.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 20:25

heller22 -> Korrekt, men hvad har nu; ...temp-filer og cookies med malware at gøre?

Ok. tracking-cookies er adware relaterede, men ccleaner er ikke det rette værktøj til at rense en maskine for Spy-/Ad-/Malware.

Man kunne evt. prøve at fjerne skidtet med programmer som:

1.) SuperAntiSpyware: http://www.spywarefri.dk/software/superantispyware-free/
2.) Malaware: http://www.spywarefri.dk/software/malwarebytes-anti-malware-free/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 330 point
Dato : 29-12-09 20:26

God aften terje87.

Du kan prøve at "gå" til Tilføj/fjern programmer i kontrolpanel, og se om du kan finde det der Rapidshare-program og så fjerne det. Derefter kan du i "Start", kør-feltet skrive: msconfig, og der kan du se hvilke programmer, der startes op, når du tænder din pc. Er der noget med Rapidshare, skal du deaktivere denne. Og så skal du hente, installere og køre dette gratis-program:
http://programmer.downloadcentral.dk/?MalwarebytesAnti-Malware/Antivirus/Sikkerhed/3159.

Kan være at problemerne så løses .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-12-09 20:33

Hej Molo.
Citat
...temp-filer og cookies med malware at gøre?
Ikke en disse. Det var bare en oplysning om, at CCleaner kan meget andet end det, som du skriver. Bortset fra, at jeg tvivler på, at det "ordner" noget som helst i Registreringsdatabasen . Men det gør Malwarebytes til gengæld.

Og dette har du helt ret i:
Citat
men ccleaner er ikke det rette værktøj til at rense en maskine for Spy-/Ad-/Malware.

Det var bare lige det. Og så håber jeg, at vi er enige ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 20:40

heller22 -> Det er jo det samme program jeg henviser til i punkt 2.)

Superantispyware er dog bedre til at fjerne 'skidt og møg' som: Malware Defender 2009

..men da 'fjenden' allerede er identificeret, så lagde jeg først et link til specifikt at fjerne 'lortet':

http://dk.pcthreat.com/parasitebyid-7784dk.html
Citat
•Hurtig og testet løsning til at fjerne trusler fra Malware Defender 2009.
•Gem på dit skrivebord og kør nu.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-12-09 20:48

Hej Molo.

Og jeg henviser allerede d. 23-12-09 22:42 .
Citat
Superantispyware er dog bedre til at fjerne 'skidt og møg' som: Malware Defender 2009
Og den tager jeg til mig .

Og Molo. Er noget af dette, som jeg skrev kl. 20:26 brugeligt?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-12-09 20:58

Molo.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg er tilhænger af samarbejde for at hjælpe spørger så godt som muligt. Så hvis det jeg "råder til" er ubrugeligt, skal terje87 have det at vide, ok?

Forøvrigt ville det også være rart, hvis terje87 ville fortælle lidt om, hvad han eventuelt har prøvet af vores råd, og om der er nogle, der har virket .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 21:05

heller22 ->
[CITAT]
Er noget af dette, som jeg skrev kl. 20:26 brugeligt?
[CITAT]
Ja; linket.

'Resten' ..vil hverken gøre fra eller til ..andet end, at føre til frustration over det IKKE hjælper

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-12-09 21:15

Molo.

Sjejsse da også . Jeg troede, at det Rapidshare var et program, som terje87 uforvarende havde sagt ja til at installere, som så afinst. igen og ryddes op efter.

Og ski fint med noget samarbejde .

Ha en god aften.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-01-10 01:20

God sen aften terje87

Du spurgte:
Citat
Hva dælen gør jeg?

Og du fik en hel del "gode" råd. Så nu spør jeg dig: Var der nogen af rådene, du kunne bruge, og hvor dælen blev du af ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-01-10 21:46

God aften Molo og Peet.

Har I fået noget at vide om, om nogle af svarene kunne bruges ? For der er da en del svarere, der har brugt en hel del tid på at prøve at hjælpe terje87 .

Mvh Chris

Godkendelse af svar
Fra : terje87

Dato : 18-01-10 09:05

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : terje87

Dato : 18-01-10 09:09

Hej folkens!

Mange tak for hjælpen. i må undskylde jeg ikk har svaret jer før nu. havde lige lidt log on problemer!

Rapidshare var ikke problemet. Det bruger jeg til og "flytte filer" fra min hjemme pc til arbejds pc ;)

Men jeg brugte Malwarebytes' Anti-Malware til og rense pc'en og måtte manuelt slette enkle filer. Problemet er løst :)

Jeg undskylder ulejligheden.

MvH Terje

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-01-10 13:49

Daws Terje.

Velbekomme du.

Og fint, at du fik løst problemet og en god tilbagemelding. Så var du ulejligheden værd .

Mvh Chris