/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Start on boot schript
Fra : stone47
Vist : 576 gange
200 point
Dato : 23-12-09 13:42

hej venner
Har lidt tid bikser med at lave en SMShjemmeside med en mysql database. Dette virker nu fint.
Bag ved bruger jeg gnokii's snsd til at finde DEN SMS der ikke er sendt, og hente dem der er ankommet. telefonen ligger oven på serveren og der er bluetooth i mellem dem. Starter jeg smsd med en teminal med:
/usr/sbin/smsd -u root -p xxxxxxx -d smsgw -c localhost -m mysql -f /tmp/smsdaemon.log -i 10

hænger den så der og det virker fint sms går og kommer, stopper igen med ctl c.

Nå til sagen, jeg bruger webmin til at styre serveren, og vil gerne have lavet et start og stop job on boot. Dette starter også men der mangler lige lidt for det bliver selvfølgelig også hængende her er jobbet som webmin laver det hvad mangler?

Kode
#!/bin/sh
# Gnokii SMSGW med MySql

case "$1" in
'start')
/usr/sbin/smsd -u root -p xxxxxxx -d smsgw -c localhost -m mysql -f /tmp/smsdaemon.log -i 10

   ;;
'stop')
   ;;
*)
   echo "Usage: $0 { start | stop }"
   ;;
esac
exit 0

Man lærer lidt, og finder ud af man ved endnu mindre
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 210 point
Dato : 23-12-09 13:50

I min verden lyder det underligt du ikke sætter et &
således at din konsole er fri til andre kommandoer.

Men jeg har dog ikke forstået hvad dit konkrete problem er ?
Kører servicen ikke fra start af????

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-12-09 14:14

Du har nok ganske ret, men det ser ud til at køre men jeg får bare frigivet klippet er den rutine webmin generer så ret det lige til så prøver jeg hej hej
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-12-09 14:21

der manglede vist et , for forståelsen.
mener du hvis jeg sætter et & tegn efter strengen kommer jeg tilbage til prompten og rutinen kører videre.
så må det vel også virke med schriptet. som jeg forstår indgår i initd
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 06-03-10 11:46

Tak for svaret peque.
kom til at se denne ikke var sluttet hej hej