/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
[SQL2K] Conditional AND?
Fra : stk
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 25-04-03 09:00

Hej NG.

Jeg sidder og roder lidt med en procedure, der afhængigt af en variabel skal SELECT'e alle eller kun nogle poster.
Dette gør jeg via en IF...ELSE, men vil gerne høre, om det kan lade sig gøre med noget WHEN @Set Case...?

IF @Set = 'All'
SELECT * FROM Tabel WHERE noget
ELSE
SELECT * FROM Tabel WHERE noget AND noget_andet

I det her eksempel betyder det jo ikke alverden, men i virkelighedn er det nogle forholdsvis store SELECT og AND sætninger, så af hensyn til udvidelse og fejlfinding vil jeg gerne gøre det så simpelt som muligt.

c",)
Stefan

Accepteret svar
Fra : pmbruun

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-03 09:11

Det pæneste er at skrive:

SELECT * FROM Tabel WHERE noget AND ( @Set = 'All' OR noget_andet )

Godkendelse af svar
Fra : stk

Dato : 01-05-03 10:46

Tak for svaret pmbruun.
Det var jo lige sådan det skulle gøres