/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Antal plejehjem mv?
Fra : jomfruane
Vist : 4317 gange
300 point
Dato : 21-12-09 20:21

Hej Alle

Kan nogen hjælpe mig med at dokumentere hvor mange plejehjem og beskyttede boliger vi har i Danmark.

De kan også hede fx Ældrecentre, plejeboliger, hjem for yngre fysisk handicappede mv.

Det er ikke antallet af beboere jeg er ude efter, men antallet af institutioner.
Hvis der findes en samlet adresseliste, vil det gøre mit liv meget nemmere.

Nogen der har gode ideer til søgninger?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-12-09 20:27
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-12-09 20:30

Og her.
Citat
Det samlede antal plejeboliger er 35.600, mens der er 31.800 almene ældreboliger, ...

D. 9/11 2009.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-12-09 20:32

Hvor fandt du det sidste citat Pia?

Det første link, havde jeg været forbi, men det er for gammelt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-09 20:54

Flere af de institutter du spørger til findes også i privat regi

Så søgningen kunne feks.være - private plejehjem+danmark - (på google) og så fremdeles ved de andre...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-12-09 20:58

Nemlig. Det er ikke helt lige til. Der er også det problem som Pia løb ind i, at det er antallet af pladser der beskrives.

Det er derfor jeg spørger om hjælp

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 21:01

Spørg FOA, de må have et tal, og de har garanteret også styr på antallet af private.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 21:04
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 21:18

Hvis Foa ikke kan hjælpe dig, er der den hårde måde:
Hver kommune har en oversigt med adresser på alle plejehjem, osv

meeen det er 98 opslag

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-12-09 21:23

Citat
PDF] Pleje- og ldreboliger 2009 Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
efter FRAD STATISTIK
26. nov 2009 ... Linket til denne udgivelse er www.dst.dk/nytudg/12903 ... Det samlede antal plejeboliger er 35.600, mens der er 31.800 almene ældreboliger, ...
www.dst.dk/nytudg/12903

Det fandt jeg her.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 21:28

Hej Piaskov

Det jomfruane søger er antallet af institutioner og ikke antallet af boliger ialt, og det kan jeg heller ikke lige finde.

Antallet af boliger i en institution, kan jo eks. være 50

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-12-09 21:36

Jeg tror mere på Servicestyrelsen selv, hvis jeg skal til at kontakte en myndighed.
Der er også friplejehjem, selvejende institutioner, bofællesskaber for fysisk handicappede...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-09 21:48

Kan sådan et link hjælpe dig bare lidt på vej??

http://www.degulesider.dk/search/-/Plejehjem/1/?edsacid=googleadwords

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-12-09 21:51
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 22:06

Citat
--------------------------------------------------------------------------------

Kan sådan et link hjælpe dig bare lidt på vej??

http://www.degulesider.dk/search/-/Plejehjem/1/?edsacid=googleadwords

Du er inde på noget af det rigtige Nordsted1, men desværre hedder de noget meget forskelligt, når det ikke er plejehjem. Eks. dagcentre, aktivitetscentre og hvis du skriver plejecenter fremfor plejehjem, er der nogle som går igen.( altså bliver gentaget - ikke sådan noget spøgelsesagtigt :))

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-09 22:11

Smuller54

Det var også bare en lille hjælper

Måske dette link også kan bruges, det skal bare grovsorteres

http://www.seniorinternet.dk/seniorpleje.htm

Uha da nej ikke nogle spøgelser her ellers tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-09 22:14
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 23-12-09 13:25

Der er desværre ikke nogen af linkene der er brugbare.

Jeg leder videre.

Men tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-09 13:34

Du kan vel altid tælle plejehjemmene fra linket fra de gule sider

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 23-12-09 13:36

Nej, de gule sider starter ret symptomatisk med at oplyse om et vikarbureau. Skal der tælles, skal det være fra kommunernes hjemmesider.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-09 13:52

Tja... så kan ikke rigtigt se, hvordan det kan løses,

Men klikker du f.eks på Solgaven, så fremkommer der også oplysninger om hvor mange der af den slags dagcenter og botilbud

Jeg kan godt se at det er omfattende, men som sagt jeg kan ikke se hvordan det ellers kan løses

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-02-10 08:47

jeg fandt selv et bedre link. men tak for hjælp

Annuller spørgsmålet
Fra : jomfruane

Dato : 20-02-10 08:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål