/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Gratis Månekalender 2010
Fra : bentjuul
Vist : 981 gange
500 point
Dato : 19-12-09 13:34

Vil du have en gratis månekalender 2010 til din computer eller en månekalender i pdf format til udskrivning med alle månens faser ???

Så kan månekalenderen hentes her http://www.tycho.dk/article/view/5720/1/118/ nederst på siden.

og supplerende oplysninger om faser, formørkelser mv. her http://www.tycho.dk/article/view/5719/1/118/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 19-12-09 13:46

Tak det er vist ved at være en tradition fra din side

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-09 14:19

Ja, jeg har lagt linket i nogle år efterhånden og det er meget brugbart specielt de tilhørende supplerende oplysninger.

Jeg bruger kalenderen på min hjemmeside, med tilladelse fra Tycho Brahe Planetariet og desuden med et link dertil.

Og hvis andre gerne vil have kalenderen ind på deres side, så husk at indhente Planetariet tilladelse forinden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-09 20:35

Det er da en fin kalender, så'n med billeder af min frisure i forskellige vinkler

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-09 09:55

Tak for kalenderen

Alltså Bentjuul, når nu du får tilladelse hvert år, så kender de dig, kunne du så ikke spørge om tilladelsen ikke kan gælde for kandubrugerne også

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-12-09 10:56

Jeg satte i sin tid Planetariets månekalende ind på min hjemmeside og skrev en email til dem om det var Ok og få dage efter lå der en mail med tilladelsen, det ville være smart med en gruppetilladelse

Her er deres email
http://www.tycho.dk/article/view/66/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-09 11:00

Det var et meget fyldestgørende svar... så jeg tror ikke jeg vil bruge energi på at spørge, jeg har jo set svaret

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 20-12-09 11:50

Tak for et godt tip bentjuul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-12-09 18:31

Fed kalender, og den passer også lige til min hårpragt

Glædelig jul til alle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-12-09 00:15

Så blev det den 22. december og vi går de lyse tider i møde

Fra i dag og det næste halve år bliver dagene længere

Det er lige før, at jeg kunne få den fornemmelse, at jeg havde kigget i månekalenderen, før min ældste søn blev født. Han blev netop født på den dag, hvor man gik de lyse tider i møde.

God

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-09 00:21

Tillykke med sønnens fødselsdag - og forhåbentlig har i strøm i år -var der ikke noget med det?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-12-09 00:46

Tillykke med sønnen ans dejligt at vi går den gode, lyse tid i møde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-12-09 09:51
Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 23-12-09 08:34

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-09 11:39

Selv tak med ønsket om en god jul