/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
kan ikke åbne netsider, trods forbindels
Fra : janinna
Vist : 1088 gange
400 point
Dato : 19-12-09 10:31

hej har trådløst internet til min bærbar, den skriver at de er trådløst internet, og forbindelsen er høj,

men man kan stadig ikke komme på internettet?

er der nogen der kender til dette problem, og kan hjælpe mig?

den bærbare er en fujitsu siemens Amilo l1300

og kører windows xp home.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-12-09 10:33

Du får sikkert ikke en ipadresse frigivet fra router, så har du kun forbindelse til routeren, sluk alt udstyr i 10-15 sekunder, tænd igen, vent til alle lys er ok, og kald så op til nettet igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-09 10:36

Jeg går ud fra at du har Vista.
Klik på de to computere nede ved uret og vælg åbn netværks- og delingscenter.
Opret forbindelse til et netværk
Peg på dit netværk og tilslut

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-09 10:37

Hovsa - jeg så ikke at du har XP.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-09 10:41

Eyvind -> Læs indenad:
Citat
..og kører windows xp home.

Jeg vil blot bemærke:

Det er jo ikke nok med trådløst hardware. Man skal jo også have en konto hos en internetudbyder:

CyberCity, Telenor, TDC, 3, Stofanet, eller lign.

Internetforbindelser er nemlig ikke gratis janinna.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-12-09 10:47

FN+F1 giver mulighed for ON/OFF på det trådløse netkort.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 10:54

hej molokyle, jeg er jo trods alt ikke helt dum

jeg har telenor , og det har fungeret fint, og pludselig vil det ikke mere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-09 11:07

Har du nu også betalt din seneste regning?

..ok, jeg ville bare lige sikre mig

Øeh... du har vel ikke slået WPA til? Nogle netkort understøtter nemlig ikke denne kryptering.

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/teknisk_hjaelp/bredbaand/tilslut_og_opsaet_router/zyxel_prestige_2602hw-d1a/sikkerhed/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-09 11:09

..eller har indskrevet en 'forkert' MAC adresse i den trådløse router?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:02

Har du et netkabel? Sæt lige den mellem computer og router, hvis du nu kan komme på nettet så er det i routeren at du ændre nogle indstillinger
Hvilken router har du?

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 12:15

har prøvet at slå wap fra, hjalp ikke , men har også kørt med det før.

den virker fint med netkabel, men hvis det er indstillinger i routeren, hvordan kan den ændre det af sig selv, og hvordan får jeg dem ændret igen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:22

Du kunne starte med at se om du har IP adresse med mere, Kontrolpanel - Netværksforbindelser, Højre klik på dit trådløse netkort og klik på Status, klik på fanen Understøttelse, der er fire linjer og der skal være tal på dem alle, eller rettere de tre nederste, på den øverste skal der stå Tildelt af DHCP

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 12:23

har også prøvet at køre en repair, men den skriver det kan den ikke pga den ikke kan forny ip adresse??

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 12:34

og routeren er en zyxel p-660hw-d1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:37

Citat
har også prøvet at køre en repair
det virker aldrig, det kunne du godt have fået at vide på forhånd, hvad står der om IP adresse med mere (du skal selvfølgelig ikke skrive din IP adresse] står der noget lignende:
192.168.0.1xx
tallene er fra en D-Link router hos dig kan der være små variationer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:38

Sådan en svend her: http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040812093058&CategoryGroupNo=AC5783AE-9475-41AD-BDA5-0997187F44AA
jeg kigger lidt i manualen hvis du ikke kommer på nettet først

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:49

Hold da op der 364 sider i manualen, håber du kommer på uden det bliver nødvendig at læse samtlige sider, har du set efter om du får tildelt en IP adresse på det trådløse netkort?

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 12:58

den minder meget om

det miderste tal er med 3 tal mellem punktummerne, men øverste og nederste er der kun 2tal og 1 tal mellem punktummerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 13:05

Start med at kontrollere og eventuel rette i Windows XPs netværk, du højre klikker igen på dit trådløse netkort under Netværksforbindelser, denne gang klikker du på Egenskaber og ser efter at der er markering i alle felter.
Rul så ned til den nederste Internetprotokol (TCP/IP) marker den og klik på Egenskaber

Der skal være markering ved Hent automatisk en IP adresse - og ved Hent automatisk en DNS server adresse

Er der allerede markering, så skal vi videre og indstille routeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 13:07

Citat
det miderste tal er med 3 tal mellem punktummerne, men øverste og nederste er der kun 2tal og 1 tal mellem punktummerne.
altså får du ikke en IP adresse og skal nu have fundet ud af hvorfor

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 14:22

undskyld jeg blander mig men for mig ser det da ud til at janinna FÅR en ip

f.eks 10.10.0.23 eller tilsvarende adresse i a området

og forøvrigt, der er intet farligt ved at oplyse sin interne ip, den kan trods alt kun bruges internt på eget netværk

janinna, har du nogen firewall, f.eks norton eller andet

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 14:34

windows egen firewall

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-09 14:45

Jeg har lige kigget på min XP
http://peecee.dk/upload/view/211905/full
Har du prøvet dette.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 14:55

Citat
det miderste tal er med 3 tal mellem punktummerne, men øverste og nederste er der kun 2tal og 1 tal mellem punktummerne.

prøv lige dette her:
noter den nederste ip

tryk start --> kør --> skriv cmd og tryk ok --> skriv ping 10.10.2.1 og tryk enter
erstat 10.10.2.1 med den du noterede

du skulle nu gerne få svar tilbage

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-12-09 15:15

Din lokale ip adresse og din gatway adresse SKAL være ens i de tre talgrupper fra venstre.
Din gatway adresse skal være der, mangler den. bliver din trådløse forbindelse hængende inde i routeren. Den kan kun komme udpå denne adresse.

Jeg vil forslå, at du checker op på, at du har den nyeste firmware i routeren, ellers bør du opdatere den.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 15:26

Citat
Din lokale ip adresse og din gatway adresse SKAL være ens i de tre talgrupper fra venstre.

øhhh NEJ, det kommer da an på subnetmasken men hvis den nu er 255.255.255.0 så har du ret

men mon ikke det er dns den er gal med, lad os se om janinna kan pinge sin router

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 15:48

hej når jeg har trykket ping 10.10.2.1 enter skriver den en masse, skal jeg så trykke ping inden jeg trykke min adresse ind?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 15:59

nej, du skal have ip adressen med

C:\Users\xxxxxxxxx>ping 192.168.0.1

Pinger 192.168.0.1 med 32 byte data:
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=2ms TTL=128
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=3ms TTL=128
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=1ms TTL=128
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=3ms TTL=128

Ping-statistikker for 192.168.0.1:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 1ms, Maksimum = 3ms, Gennemsnitlig = 2ms

C:\Users\xxxxxxxxx>

sådan ser det ud når jeg pinger min server

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-12-09 16:01

Citat
øhhh NEJ, det kommer da an på subnetmasken men hvis den nu er 255.255.255.0 så har du ret

Ja det ved jeg da godt, men de fleste private routere (for ikke at sige alle) bruger da en subnetmask på 255.255.255.0 og det gik jeg så ud fra at det også var tilfælde i denne situation.
Nu kunne det være interessant, hvis Janinna lige beskrev hvad der står i hendes PC under status af netværket, når hun så nævner adressen 10.10.2.1

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 16:05

C:\Users\xxxxxxxx>ping 192.168.0.200

Pinger 192.168.0.200 med 32 byte data:
Anmodning fik timeout

Ping-statistikker for 192.168.0.200:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Users\xxxxxxxxxxx>

og ca sådan når det IKKE virker

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 16:07

gør jeg så hurtigt som muligt, men har ikke så meget forstand på det, så jeg roede så meget i det, at jeg valgte at lave en systemgendanelse, og det lader så til at det tager hele dagen,

det kan ikke være min stationære der er tilkoblet med kabel der driller routeren, så den ikke sender til den bærbare?

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 16:30

den siger:

Pinger 192.168.0.1 med 32 byte data:
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=2ms TTL=128
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=3ms TTL=128
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=1ms TTL=128
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=3ms TTL=128

Ping-statistikker for 192.168.0.1:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 1ms, Maksimum = 3ms, Gennemsnitlig = 2ms

undtagen den skriver: Minimum = 0ms, Maksimum = 0ms, Gennemsnitlig = 0ms

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 16:39

så er der hyl igennem på det trådløse.

prøv lige at skrive ipconfig /all istedet for ping

er intresseret i dnsservers

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 16:45

øhhh, bliver lige lidt i tvivl
Citat
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),

check lige en ekstra gang at tabt = 0 for det passer ikke helt med tiderne

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 16:52

dns servers

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 16:54

Citat
det passer ikke helt med tiderne

skulle have været:
der er noget galt med tiderne

måske det var på tide at få de rigtige ip adresser

IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : ????????????
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . : ????????????
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . .: ????????????
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : ????????????
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : ????????????

fra ipconfig /all

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 17:06

fysisk adresse...............................: 00.90.4b.cc.b9.da
IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.2.0.102
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . .: 10.2,0,1
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : nej
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 17:14

kører du med fat ip adresse?

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 17:19

øøh ved det ikke.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 17:20

DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : nej
kunne tyde på det

prøv lige ipconfig /all med kabel i maskinen

og giv os adresserne igen

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 17:30

fysisk........................................ 00.40.d0.6a.95.79
ip............................................. 10.0.0.6
undermaske.............................. 255.255.255.0
standart gaeway........................ 10.0.0.1
dhcp......................................... 10.0.0.1
dns server................................. 212.242.40.3

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 18:14

sorry det tog lidt tid.

du har en eller anden form for opsætningsproblem.

prøv lige ette her:
http://www.solutio.dk/?download=DHCP-WinXP.pdf

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 18:19

Det er faktisk længe siden jeg foreslog janinna at se efter om internet protokollen som sådan, mange indlæg om ingenting, og så vil jeg benytte lejligheden til en rettelse: Jeg påstod at du ikke fik en IP adresse, det skal være du får en ubrugelig IP adresse og har et opsætnings problem, det bliver spændende at se om EXTERMINATOR får dig på internettet med IP adressen 10.2,0,1

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-09 18:29

Citat
IP adressen 10.2,0,1

nope, nærmere 10.0.0.1

o.v.n. 19-12-09 13:05

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 19-12-09 18:46

hej har prøvet dette engang før, men har nu prøvet igen, ændre ikke noget, ved ikke om det er mig,der gør noget forkert, men nu ender det sku, med mobilt bredbånd, eller kabel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 18:48

Der står vist ingen steder om det er Windows som ta´r sig af det trådløse netværk hvis det er program som fulgte med netkortet, så hjælper det ikke at ændre noget i Windows net opsætning

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 19-12-09 21:50

Trådløs net (det lille fjernsyn nederst til højre i billedet) / Understøttlse / Reparer ----> så kommer den gerne ved mig hvis den har mistet pusten.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 20-12-09 06:22

prøv lige dette her. sluk alle computer, og ruter, samt hvis du har andet udstyr tilsuttet sluk det.
så fjern netkablet til de stationære pc. tænd router. og når den er klar tænd bærbar. og se om den kan komme på nettet nu.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 400 point
Dato : 20-12-09 07:53

I cmd vinduet kan du også bede om en ny IP således:

Kode
ipconfig /release

..derefter skriver du:

Kode
ipconfig /renew

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 20-12-09 17:33

ok,sætter lige lidt på standby, da jeg ikke når at prøve ,de sidste 2 svar,før tidligst onsdag,pga af arbejde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-09 21:49

God arbejdslyst fra en som har holdt juleferie allerede i torsdags når du svarer igen, så kunne du jo lige fortælle om det er Windows eller et andet program som tager sig af det trådløse, det kan du undersøge ved at højre klikke på ikonen for trådsløs nede ved uret

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-09 13:35

HVA' SÅ ????

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 26-12-09 20:47

hvad f....., mente jeg havde svaret tilbage??

ville prøvet at gøre som edison sagde, men tænkte at jeg ville stille alle indstillinger til som før også på routeren, ville så lige prøve igen, og så kørte det,

så selv om jeg havde skrevet ned, kikket herinde ,om hvad jeg havde ændret, så ved jeg ikke om jeg alligevel har fået ændret noget???

men nu kører det, men ved ikke hvem der skal have pointene?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-09 21:03

janinnaMIG ...selvfølgelig!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-09 23:06

Ja giv du dem bare til MOLO!
Molokyler er jo ikke så store, så de skal have noget på sidemolokylebenene, så de kan klare sig her i den kolde tid!

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 26-12-09 23:27

Citat
Ja giv du dem bare til MOLO!
Molokyler er jo ikke så store, så de skal have noget på sidemolokylebenene

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-09 00:38

PRÆCIS ....det er jo dét jeg si'r

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 27-12-09 18:01

og da jeg ikke , ved hvad der har hjulpet, acceptere jeg bare det sidste indlæg??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-09 07:55

JA ...for dælen da

..og selvfølgelig hjalp det at få tildelt en 'ny' IP med /release /renew switchene til ipconfig

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 28-12-09 19:01

Tak for svaret molokyle.