/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ny spørgsmål til printeren
Fra : kipumi
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 18-12-09 17:18

Hvad helt nøjagtig skal jeg rense på min printer. Er det tromlen, der skal renses, og kun den, den som toneren sidder fat på. Kan min mand puste med højtryk forsigtigt, eller er det for voldsomt. Det hjælper jo ikke at sætte den nye toner i, hvis det sidder et andet sted - jeg har sendt den gamle toner til firmaet Inkpro ,så må de se på det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:31

I kan IKKE bruge højtryksrenser lige meget hvor forsigtigt din mand gør det!!!

De prof. bruger en støvsuger... men de har en speciel en, for støvsugeren har ikke godt af det, men hvis du vælger at bruge en støvsuger, så sæt et kaffefilter foran hullet på støvsugerposen (ved motoren, så toneren ikke kommer i motoren)

Du må heller ikke bruge vand, bare til info

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 17:36

Aaarrh , der blev vist ment lufttryk fra kompressor og ikke højtryksrenser

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 17:39

Kunne ellers se godt ud at man lige slæbte printeren med ud på gårdspladsen og gav den en ordentlig tur med højtryksrenseren

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-09 17:45

Citat
Hvad helt nøjagtig skal jeg rense på min printer. Er det tromlen
NEJ!!!!!!!!!!
du har bestilt en ny tonerkassette og så er problemet løst
er der løbet toner ud i hele printeren så er støvsugeren allerede nævnt, men vil på det kraftigeste anbefale at gå udendørs, toner er ikke legetøj, det er giftigt og noget af det ryger med igennem støvsugeren.
trykluft kan anvendes men der skal udvises stor forsigtighed (OG HUSK AT DET SKAL FOREGÅ UDE I DET FRI)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:46

Jamen man kan da aldrig vide

Men okay, lufttryk meget forsigtigt kan godt lade sig gøre ---men udendørs

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 17:49

Og så pas lige på ikke at blæse toneren dybere ind i printeren, hvis i vælger trykluft.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-09 18:23

Hvorfor vil du overhovedet rense den uden at vide om den er "beskidt"

TONER er PULVER og det der er Brugt fra den dårlige patron har jo sat sig på PAPIRET - tilsyneladende

Sad det på tromlen ville papiret jo have samme fejl HELE SIDEN NED......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-12-09 22:22

Du kan forsigtigt, børste pulvret af med en pendsel, men det skal være en mårhårspensel. De andre er for stive, og kan ridse.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 19-12-09 14:52

Jeg er utrolig glad for at jeg har kunne bidrage til morskab her i december.
Jeg har moret mig kosteligt over jeg fine svar. Og nej, jeg har slet ikke en højtryksspuler. Rart at få grinet... hvor er I søde allesammen.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 19-12-09 14:53

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : itsurfer

Dato : 14-04-10 18:17

Hej, Hvad er det for en printer du har? Nogle printere har en "wastetoner" box, som er toneropsamler, til overskyende toner/pulver. Hvis denne ikke bliver skiftet ud jævnligt, så begynder det at svine i printeren. Det kan også være at du skal have skiftet tromlen. Brug støvsuger og aldrig noget højtryk :)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-04-10 20:58

Ja som nævnt er toner noget giftigt noget, og kan svine noget så gevaldigt.
Men på den anden side, så er blækpatroner ikke et hak bedre, det er også noget hidsigt stads, og får man det på huden, kan det havefølgevirkninger, da det trænger gennem huden, og farven er ikke noget man bare lige vasker af!