/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fotoramme
Fra : Ammitz
Vist : 1626 gange
300 point
Dato : 17-12-09 17:34

Jeg har fået en DENVER fotoramme. DPF-537.
Jeg har 2 forskellege USB stik.
Der står i vejledningen:
Når du tænder fotorammen, begynder skærmen automatisk at vise de lagrede fotos, hvis du har tilsluttet en lagerenhed i form af et SD/MMC hukommelseskort eller en USB lagerenhed (ikke alle modeller).
Der er ingen af mine USB enheder som virker, - er der nogen som véd hvad man skal bruge for at det virker, - eller har en idé om, hvad der er galt.
Ammitz

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-12-09 17:36

Tjek på denvers hjemmeside

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-12-09 17:45

7” DIGITAL PHOTOFRAME

DISPLAY: 7" TFT LCD
SD/MMC CARD SOCKET
USB 2.0 (den ene af mine USB enheder er 2.0)
SCREEN RESOLUTION: 480 X 234 (RGB)
BRIGHTNESS 250CD/M2
AUTOMATIC PLAYBACK JPEG PHOTO
AUTOMATIC SLIDESHOW AND AUTOMATIC REPEAT FUNCTION
ADJUSTABLE DISPLAY TIME SPEED
PICTURE ROTATE 90 DEGREE / 180 DEGREE /
270 DEGREE FUNCTION
PICTURE DISPLAY AUTO FIT / PAN SCAN / FULL FUNCTION
CALENDAR AND ANALOGUE CLOCK FUNCTION
POWER ADAPTER 230V/12V

POWERSUPPLY: 230V~50-60 HZ AC/DC
UNIT SIZE: 232 (W) X 161 (H) X 34 (D) MM
UNIT WEIGHT: 0,465 KG
5 PCS./EXPORT CARTON
5.500 PCS./20’ CONTAINER
11.500 PCS./40’ CONTAINER
BARCODE: 5 706 751 010 507

Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-09 18:02

Sikker på du ikke har lagt dine billeder i biblioteker Den går IKKE.....

De skal ligge i "roden"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-09 18:04

Prøv med en USB pind formateret i FAT32, jeg har lige købt en fotoramme i Netto,
den virker fint med en 8gb pind, det er godt nok en DPF 701 mix

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-12-09 18:05

De skal ligge i "roden"

Ja de ligger i roden, - jeg har lige prøvet bare med eet billede, - den vil slet ikke modtage det.

Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-09 18:05

Og billederne de behøver ikke at ligge og "rode", du kan sortere dem i mapper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-09 18:11

Citat
du kan sortere dem i mapper

Det er da muligt den pågældende ramme kan det, men det er nu de færreste

Det kommer jo an på hvilken software der ligger deri....

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-12-09 18:11

Det fik jeg så også lige prøvet, - formateret til Fat 32 og bare med eet foto.

Dur altså heller ikke.

Jeg troede altså dt var min søster der bare ikke kunne finde ud af det, - for hun har een af samme type, - som hun nu har gemt i en skuffe.

Ammitz

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-12-09 18:14

Hm...

Hvilken format har du dine billeder i?

Din ramme læser kun JPEG-fotos..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-09 18:17

Jeg har 2 rammer, forskellige mærker, og der er da ingen problemer,
de læser hele mappestrukturen med undermapper og som Birgitta skriver, JPG filer

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 17-12-09 18:21

Der kan også være fejl på rammerne

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-12-09 18:22

Har du sat den op til at lede på usb sticken???
Jeg har 2 forskellige (Philips & Sony), dem skal man altså "fortælle" hvilken memory område, de skal lede i, enten den interne, den ene sd kort, eller et 3 kort. De starter så altid op igen, med at "kigge" på det kort, man har sat den til.
Hvis din ramme nu står til at lede på SD/MMC kortet, finder den jo aldrig USB sticken.

Blot et foreslag.

MVH

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 310 point
Dato : 17-12-09 18:29

Jeg har en Amitech-ramme, som jeg kun har brugt kort til. I brugsanvisningen står der ikke noget om USB.
Men der er en USB port.
Så jeg prøvede lige at sætte et stick i........
Og rammen begyndte bare at spytte billeder ud med det samme.....

---Prøv at sætte et kort i rammen. Hvis DET heller ikke virker, så er det nok rammen der er defekt... Altså, hvis billederne er i det rgtige format.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-12-09 18:43

Indtil videre tak for svar, som jeg er nødt til at vente med at afprøve til i morgen. Så vender jeg tilbage, - efter jeg har fået klaret de sidste juleindkøb.

Rammen fik jeg i julegave sidste år, - det gjorde min søster også, - men hun kasserede den som sagt hurtigt, hvilket jeg tolkede, som at hun ikke havde tålmodighed nok, - og begreb nok om, - hvordan man gør - så øv, øv, øv, - hvis jeg også må gi' op.

Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-09 18:57

SÅDAN VÆLGER DU KORT
På modellen med slide show skal du trykke tre gange på knappen Standby for
at kalde menuen frem på skærmen. Tryk på pileknapperne og vælg den ønskede kilde
blandt mulighederne Kort, USB-enhed eller intern hukommelse.
Tryk på knappen Enter for at bekræfte

Fra manualen til en DPF-587 og det er det samme som står i min til en DPF-701,
ved så ikke om det er lige det samme som din

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-12-09 11:25

Der er intet af det I har foreslået som virker, - så i løbet af dagen køber jeg et SD kort 2.0 og prøver, om det skulle virke.
Jeg er stadig lydhør overfor gode råd.
Ammitz

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-12-09 14:11

...Lad os lige høre hvordan det går med kortet..

Du har ikke svaret på, om det er det rigtige format billederne har?
Hvis dine billeder har et forkert format, så er det jo ligegyldigt hvordan du forsøger at proppe dem ind. Så kan rammen alligevel ikke se dem.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-12-09 16:18

Hej Birgitta...

Er netop vendt hjem fra byen, men har ikke tid til at afprøve kortet lige nu. Formatet på billederne er ganske alm. Jpg-filer som jeg har redigeret lidt på i Photoshop.
Men jeg vender tilbage når jeg i disse juletider har afprøvet kortet.

Ammirz

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-12-09 17:58

Okay...... øu.. Det havde osse været for nemt..

Men måske er billederne for store?
Min skærm siger godtnok max. 10 Megapixel... Måske vil din kun tage mindre billeder?
Det kan godt betale sig at formindske sine billeder en hel del, for skærmen viser jo kun billederne i størrelsen 480X234... Det er jo ikk' ret meget hvis man som jeg har billederne i størrelsen 2848X 2136..
Rammen ændrer selv størrelsen så den passer. Men filen fylder jo på lagerenheden. Så jeg sidder møjsommeligt og skrumper mine billeder inden jeg bruger dem i rammen...
Det er også et temmelig "aflangt" format... Så det bliver bedst hvis man beskærer billederne så de passer.
(Hvem sagde, det skulle være nemt)

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 21-12-09 13:19

Tak for svaret Birgitta.

Jeg købte jo et kort, men har først nu haft tid til at afprøve det.
Det virker, - men stadig kan jeg ikke få USB til at virke, ret irriterende, - men nu kan vi i hvert fald have rammen kørende.

Ammitz

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-12-09 15:29

Tak for accepten af mit svar.

For mig er det lige modsat. Jeg havde ikke overvejet at sætte et usb-stik til rammen, for der stod ikke noget om usb i brugsanvisningen...

Det er nok sådan med al nyt legetøj. Man skal rode en masse med det før man fatter hvordan det hænger sammen.. --Og jeg har ikke rodet så meget med min ramme, fordi den jo viser de billeder jeg beder den om...

Jeg håber da, at du også får usb-stikket til at virke.. Det ER nok noget med at rammen skal indstilles til at lede efter billederne fra usb-porten...