/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Sorte striber 10 cm brede
Fra : kipumi
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 17-12-09 14:19

Jeg har haft min printer i et par år, den fungerer fint, og har skiftet toner 2 gange uden problemer.
Jeg køber altid uorginal, men denne gang, er det gået galt. Hver gang jeg printer, kommer der en stort stribe på 10 cm. vært for oven og næsten intet de sidste 2 cm. Det er så sort, at jeg ikke kan læse teksten. Jeg har lavet et (jeg ved ikke hvad det hedder) men det viser, at jeg allerede har brugt 62% på 14 dage. Jeg har rengjort printeren, alle steder nu, for det sagde fabriken, rysten toneren osv. Som de også sagde, men lige meget hjælper det. Jeg er sikker på, der sidder en klog sjæl, der kan hjælpe mig, så jeg kan få min opgave skrevet ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-09 14:22

Ja - køb en ny toner - den er tilsyneladende ikke OK....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-09 14:57

Jeg kan forstå at det er en lazer printer du har!
Toneren svarer ikke til det din printer kan bruge.
Valsen bliver ikke neutraliseret korrekt, og derfor bliver den overskydende toner siddende på valsen ved næste aftryk.
Så en ny toner, gerne original, så skulle den gerne være der igen!

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 17-12-09 16:18

Jamen det er den samme uoriginale toner, jeg har brugt de 2 forrige gange uden problemer. Den skulle være helt identisk med den originale, bortset fra det er en "genopfyldt".

Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-12-09 16:40

prøv som severino foreslår - køb en original - eller få byttet den der laver de sorte striber til en anden uorginal, der kan jo være fejl i den - har selv prøvet, med en fejl på en uorginal blæpatron.

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-09 16:49

Citat
Jamen det er den samme uoriginale toner

Det ændre ikke på at der er noget galt med den....

Så må du jo prøve om de vil bytte den.....

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-09 17:05

Det eneste der kan være galt er toneren. Den er ikke iorden, så byt til ny igen desværre.

Jeg har både laser og blækprintere og har også altid købt uorginale, for man vil jo gerne spare ikke.
Jeg har fået defekte blækpatroner til min Canon printer og det eneste der var at gøre var at smide væk. Nuy kostede de godt nok kun 15,- kr stykket så det gik jo nok. Men ellers er jeg utrolig tilfreds med uorginal patroner / tonere

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-12-09 17:15

Hvis det er en genopfyldt så kunne det være fordi din patron er tilstoppet i dyserne, det bliver de nogen gange på inkjet printere fordi blåkket udtørrer i dyserne.

Men altså kør det software som fulgte med printeren og kør de rens programmer og noget som nogen gange kaldes at SPÆDE så prøver printeren at rense sig selv. Kør det nogle gange og tog lige og rens rullerne osv inden i printeren med vatpinde med sprit på, det kan være det sidder en klat blæk som så kommer på papiret..

Prøv at kør et rent papir igennem uden at printe noget på det og se om det kommer blæk på.

Hvis det ikke virker så køb dig en ny patron.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-09 17:58

HALLO....

Det er PULVER og IKKE blæk

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-12-09 17:58

Scootergirsen . . . det er altså en LASER printer kipumi har problemer med

Er det samme sted på papiret hver gang du printer, kan du køre en blank side igennem uden at der kommer toner på?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-12-09 18:01

Hov lige en ting mere, er striben på tværs eller langs af papirretningen

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 17-12-09 18:52

Nej, jeg kan ikke køre et blankt stykke papir igennem uden stiben - den er på langs, mest på første halvdel, lidt mindre nedad. ca. 10 cm bredt. Ulæseligt, hvor den er mest sort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-09 19:25

BYT BYT BYT

eller NYT NYT NYT

Alt efter hvad der er muligt....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-09 20:03

Der må være et renseprogram til din laserprinter.
Det der sker i laserprinteren er, at billedet lagres på tromlen, ved at magnetisere den.
Pulveret er magnetisk påvirkelig, og bliver derfor lagt på tromlen, som så afsætter det på papiret.
Herefter passerer billedfladen et neutraliseringsområde, som skal sørge for, at der ikke hænger toner ved valsen før næste gang den skal trykke et billed.
Måske er det denne neutraliseringszone der er møget til, så den ikke kan påvirke hele trommelfladen.

Prøv og tage hele valsesystemet ud og rengøre den. Men pas på du ikke beskadiger selve trommelfladen, det er vigtigt at den er intakt!

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-12-09 20:08

Det er ikke en magnetisering der er på tromlen. Tromlen oplades statisk og de punkter som skal 'bære' pulveret bliver så afladet med lys enten fra en LASER kanon (gamle printere) eller lysdioder. (printteknikken kaldes også EP). Der er sikkert noget som 'rører trumlens overflade og derfor aflader trumlen. Du må under ingen omstændigheder røre trumlen så ødelæges den, men det er måske det der allerede er sket. En ny trumle er sikkert ret kostbar . . .

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-12-09 23:09

Citat
Jamen det er den samme uoriginale toner, jeg har brugt de 2 forrige gange uden problemer

Dit problem er meget simpelt og meget almindeligt.
en uoriginal toner er genopfyldt, de første par gange sker der ikke noget ved det men til sidst bliver kassetten så slidt så pulveret løber ud. det har intet med tromlen at gøre

ny tonerkassete løser dit problem

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-12-09 08:10

Hvis du går i gang med at rense ruller må du ikke bruge sprit. Til metaldele og plastik : Isopropylalkohol Til tromler: Roller Cleaner ( www.disko.com )

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 18-12-09 15:38

Det lyder som om skidtet sidder på en af de gummivalser, der fører papiret frem. Har du renset dem? Bliver det ved at komme derefter, så se ovenstående

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 18-12-09 17:12

Nå, forfra. Jeg har pillet den gamle toner ud, og bestilt en ny. Men jeg kan forstå, at det ikke vil løse problemet, da der åbentbart sidder noget på valser eller andet. Men mon jeg nu skal stille et helt nyt spørgsmål -eller forstætte her? - Nå, jeg stillet er nyt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-09 17:13

Vent nu til den nye er kommet i - det er ikke sikkert en rensning er nødvændigt....

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 18-12-09 17:25

Tak for svaret Fijala. og alle jer andre. Der er mange forskellige svar, og jeg må begynde fra en ende af, og se, hvad jeg kan gøre.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-12-09 17:37

som allerede nævnt: det er selve tonetkassetten den er gal med, når du får en ny er problemet løst
men kig lige efter inde i printeren, en defekt tonerkassette kan lave et være svineri