/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvad er der galt
Fra : xXx-ICE
Vist : 625 gange
50 point
Dato : 16-12-09 17:46

hej jeg har en polo 1,3 som ikke vil ta gassen hea lige skifted filter, og fylt karburatorsprit på den men den vil stadig ikke hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-09 17:53

Tja...

Hvis det er oliefilter du har skiftet hjælper det nok ikke alverdens....

Ud fra dine oplysninger bliver det svært at komme med noget konkret

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-12-09 17:56

Hvor gammel er den polo og hvad motor ligger der i den? Er du sikker på den overhovedet har karburator, for ellers er karburatorsprit ikke det bedste at hælde på.

Kommentar
Fra : xXx-ICE

Dato : 16-12-09 17:59

den er fra 86 og motoren er en 1,3 med karburator

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 60 point
Dato : 16-12-09 18:21

Hvad er det for et filter du har skiftet ? Benzinfilter ? Har du monteret spændebånd, og har du kontrolleret, at benzinpumpen giver som den skal ?
Kan den gå tomgang, men uden, at ville følge med op i omdrejninger ? Mit bud vil være defekt benzinpumpe eller tilstoppet karburator.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 16-12-09 18:21

Hej -

Når en karburator motor ikke vil tage gassen, er det som regel fordi den enten udmagres eller overfodres - i benzinen.
Det kan også være manglende tændings for-stilling.

På en ældre bil som din '86-er skal du først og fremmest kigge efter rådne/revnede/sprækkede/knækkede små gummislanger.

Der skal sidde en tynd gummislange fra karburatoren over til en lille blikdåse uden på strømfordeleren.
Den sørger for at tændingen stilles højere når du træder på speederen og er direkte ansvarlig for at motoren "gider" at accelerere.
Hvis slangen tydeligvis er dårlig og fyldt med rynker i overfalden, skal den udskiftes.
Med normal benzinslange i passende dimension.

Du er velkommen til at vende tilbage, hvis ikke det hjælper.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-09 18:24

Slip håndbremsen

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-12-09 21:18

Der sidder en accellerationspumpe i karburatoren, når du træder speederen ned sender den
en stråle benzin ned i indsugningen. Hvis du tager luftfilteret af, kan du se det når du hiver i
stangen til gasspjældet. hvis strålen udebliver har du sikkert fundet fejlen, men at få den til at virke
kræver nok en tur til automekanikeren.

Godkendelse af svar
Fra : xXx-ICE

Dato : 02-03-10 12:58

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 02-03-10 18:54

Selv tak