/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
skærmkort/grafikkort bærbar??
Fra : Sorenk
Vist : 1888 gange
200 point
Dato : 15-12-09 18:52

Hej alle..

Jeg har en 4 år gl HP pavillion DV6000 bærbar, den kan godt starte op men skærmen forbliver sort :( Jeg har prøvet at tilslutte en xtern skærm, men den tænder heller ikke. mon det er skærmkortet der er brændt af, og er det noget man kan skifte?? Nyprisen var dengang 6500kr så det ville da være ærgeligt at skulle kassere den allerede :(((

Vh Søren K

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-12-09 19:16

Måske dette kan hjælpe:

http://www.version2.dk/artikel/7854-mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live

Det går i al sin enkelthed ud på at fjerne batteriet fra maskinen, tage strømmen ud for derefter at holde den bærbares tænd-knap inde i ca. 30 sekunder.
Det er dette her, det drejer sig om!

Det skulle du nok prøve, inden du sender din pc til rep.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-12-09 19:20

Citat
den kan godt starte op
UPS ! Så er det nok grafikkortet, der er kaput. Men forhør dig først om prisen på et nyt kort og selve reparationen.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 15-12-09 19:24

Har brugt ventetiden på at google DV6000, nedslående læsning.. der er RIGTIG mange der har de samme problemer med HP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 19:31

Og jeg er bange for at du måske har et onboard grafikkort, og så skifter man bundkortet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-12-09 19:40

Citat
Har brugt ventetiden på at google DV6000, nedslående læsning..
Ja, for mig var det ikke ventetid , men jeg har også "googlet" og er kommet til samme resultat, som dig. Så det tyder på en dyr rep. eller en ny pc .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 15-12-09 20:00

Kom lige i tanke om at den var til rep og fik skiftet bundkort og hdd for lidt over 2 år siden, ingen garanti mere.. Der har faktisk været mange problemer med den.. sidste gang jeg køber HP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 20:27

Køb en Acer næste gang, der er ikke så mange reparationer på den.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-12-09 20:31

Citat
der er ikke så mange reparationer på den
Der bør slet ikke være nogen reparationer, så du skal nok ikke købe Acer .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-09 21:45

Du må nok se i øjnene, at du skal købe en anden (ny). Sådanne bærebare, er som prefabrikeret elementer der er standset ud i et stykke; der kan ikke skiftes ud i det.
Jeg har også en ældre bærebar som heller ikke vil vise billed, og her har jeg også prøvet alt.
Service værkstedet skal have 900 bare for at ville se den, hertil kommer så de dele der skiftes ud. - Så bliver det hurtigt lige så dyrt som at købe en ny.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 22:26

Det er derfor jeg ikke vil have en bærbar, en stasionær PC kan jeg selv bygge for en billig penge og selv skifte ting ud der går i stykker. Det for besværligt i en bærbar og for dyrt at skifte ud i den.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-12-09 18:25

Daws Sorenk.

Jeg håber, at du har fået løst problemet, og ønsker dig en og .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 25-12-09 10:04

Hej og tak for svarene, har ikke fundet anden løsning end at kassere den..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-12-09 11:48

Men alligevel

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-12-09 00:39

Hej Sorenk

Det var jo også det, som Severino (og andre) var inde på.
Citat
Du må nok se i øjnene, at du skal købe en anden (ny).
Så jeg synes, at du lige bør gi ham en forsinket julegave (point) som tak for hjælpen .

Mvh Chris

Annuller spørgsmålet
Fra : Sorenk

Dato : 15-01-10 17:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål