/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Fradrag
Fra : sweddi
Vist : 1253 gange
400 point
Dato : 15-12-09 17:01

Hejsa
Er der en der kan fortælle mig om det er sandt at man får et fradrag på 0 hvis man har skattegæld?
Det skal lige siges at det drejer sig om en der får kontanthjælp.
Alene boende.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 410 point
Dato : 15-12-09 17:22

Det er IKKE sandt...

Offentlig gæld (og det meste andet) sættes i bero på kontanthjælp.....

Men det kræver jo de får oplyst at personen er på kontanthjælp....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 17:47

Man får sine egne fradrag når man er på kontanthjælp, og en skattegæld trækkes ikke uden at personen er i arbejde, eller har anden indtægt. Så kan der laves en lønindeholdelse.

Men det er en meget god ide at aftale et fradrag med skattevæsnet, sådan bare for at vise sin gode vilje. Og et fradrag på 25 kr. om måneden siger de nok nej til, men det bliver noteret at man er villig til at betale hvad man kan.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-12-09 18:00

skattegæld er ikke fradragsberettiget. og man kan heller ikke trække renterne fra.
hvis du skal slippe for at betale skat, skal du have så mange penge at du har råd til fradragene

Kommentar
Fra : sweddi

Dato : 15-12-09 18:06

Det er dejligt at I gider svare.
Det handler om min datter som p.t er på kontanthjælp. Hun har fra Told og skat fået at vide at hun får et mdl. fradrag på 0 fordi hun skylder skat penge.
Mener ikke det kan være sandt.
Hun er ikke ude på at slippe helt for at betale skat men 40-42 % rent er MEGET for en på kontanthjælp.
Hvor skal man dog starte???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-09 18:13

Citat
Alene boende.

Går ud fra vi taler om personen der får kontanthjælp.....

Det Skat oplyser må være ud fra nogle andre kriterier.....

Bor hun hjemme kan sagen være en anden....

Kommentar
Fra : sweddi

Dato : 15-12-09 18:14

Hun bor IKKE hjemme

Godkendelse af svar
Fra : sweddi

Dato : 15-12-09 18:43

Tak for svaret refi.
Det var kort og kontant svar så det bliver dig der får point.
God jul til dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 19:26

Hun skal ringe til skattevæsnet i dag og fortælle at hun er midlertidig på kontanthjælp. Så får hun en aftale om at skattegælden udskydes i et vist antal måneder. Så ringer hun bare igen og får det udsat indtil hun er i arbejde.