/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Løn som pædagogisk konsulent?
Fra : palle22
Vist : 5267 gange
100 point
Dato : 15-12-09 14:35

Hej

Jeg skal snart til jobsamtale. Jeg er nyuddannet, og i tvivl om, hvad jeg kan forvente i løn. Jeg er læreruddannet, og har en 2-årig kandidatuddannelse oveni.

Jeg er medlem af Magistrenes a-kasse, men ikke af magisterforeningen (og det vil jeg helst heller ikke være).

Er der nogen der kan sige noget om, hvad en startløn i det offentlige kunne være for en pædagogisk konsulent med min uddannelsesbaggrund? Eller er det helt umuligt at spå om? (De kører efter en overenskomst, men jeg ved ikke hvilken pædagogiske konsulenter falder ind under?)

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 15-12-09 15:18
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-09 15:50

Jammen er det ikke elementær viden for en uddannet lærer/konsulent...................at kende lønnen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 15:52

Næh Eyvind
Det er ikke så elementært for lærere, det kommer an på hvilken gren af det offentligt/private de får ansættelse i og det bliver værre når man har en kandidatuddannelse oveni.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 15-12-09 18:01

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 18:03

Selv tak og held og lykke med dit evt. nye job.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-12-09 18:15

Pædagogiske konsulenter i kommunerne kører generelt efter FOA´s overenskomst

Måske en pædagogisk konsulent for lærere er omfattet af DLF´s overenskomst- hvis det er et krav at det skal være een med læreruddannelsen

I begge tilfælde kan lønnen forhandles og Granners sammenligning er et godt pejlemærke.