/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Må man partere dyr i en baggård i byen?
Fra : palle22
Vist : 858 gange
100 point
Dato : 15-12-09 12:15

Hej

Jeg bor midt i byen, og har nu flere gange oplevet, at en jæger parterer rådyr lige uden for mit soveværelsesvindue. Jeg synes det er ret ulækkert, sådan at have et slagteri uden for vinduet, men er det mon lovligt? Hvor skal jægeren ellers gå hen?

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 110 point
Dato : 15-12-09 12:18

Prøv du at spørge boligforeningen

Er dyret til eget forbrug, er der ikke nogen sundhedsmyndighed ind over, men er det til videresalg, er det ulovligt

Det lyder godt nok klamt

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 15-12-09 12:22

Tak for svaret Olesen-50.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-12-09 12:25

Hej.

Var jeg dig, så ville jeg prøve at ringe til politiet og spørge!

Der ER noget om at det ikke må foregå til offentlig skue. Her hvor jeg bor. har vi en slagter, han lod døren stå åben ind til sit slagterum og samtidig stod porten åben ud til offentlig vej, jeg så ofte børn som stod og kiggede derind mens tingene foregik....

En dag begyndte han at lukke porten ud til vejen og da jeg var inde for at handle i hans butik sagde jeg pænt tak til ham, fordi han nu lukkede af. Slagteren svarede at han aldrig havde tænkt på 'åbenheden' som et problem men nu var der kommet et direktiv om at han ikke måtte lade være frit udsyn til offentligt område, under slagtningen.

OM dette regulativ stadig gæølder eller OM det overhovedet har eksisteret, det ved jeg KUN fra snakken med min slagter men hvorfor skulle han egentlig lyve om det.

Prøv at kontakte politiet.

Held og lykke med at få dette, for nogle af os, grufulde 'show', afsluttet.

Jeg har desværre ikke tid til at lede men jeg mener der findes et sted hvor man kan anmelde anonymt, til politiet, på Nettet, jeg vil tro at man også kan stille evt. spørgsmål dér, anonymt. Jeg kan regne ud at der kan blive noget personfnidder omkring dette, derfor ville jeg prøve at undersøge hvordan landet ligger, før evt. anmeldelse

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-12-09 12:26

Hov - tråden blev afsluttet mens jeg skrev

Ok - jeg håber du finder løsningen!! Hvis du husker det, så kunne du jo evt. lige sætte svaret ind her, så vi allesammen kan blive lidt klogere på dette område

Mvh Dorthe.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-09 12:41

Yaak....

Nedfaldne kødstumper og blod tiltrækker rotter og fluer, så det er nok pisseulovligt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-12-09 13:12

HVOR VERDEN DOG EFTERHÅNDEN GÅR AF LAVE.

Alt hvad der var ganske naturlig da jeg var barn er efter hånden forbudt, man skal næsten være advokat og alt viende for ikke at begå en eller anden ulovlighed i dagens Danmark.

Selvfølgelig kunne man heller ikke dengang gå hend i Bilka og købe en platcik indpakket kylling, nej da måtte man selv hygge hovedet af den, i dag bliver man meldt for dyre mishandling, hvis man gør det.

Derimod må de unge utilpassede godt tændebål og male på alle bygninger. Jeg var i KBH. for nylig og hvor så der ud en "ren svine sti" Nej det begreb dækker ikke længere, for en svinefarm her ovre er langt langt pænere, selvom den for mange er en fabrik, som vi bestemt ikke bryder os om..

Når en jæger har nedlagt et stykke hjortevildt er det første han foretager sig næsten altid, at brække dyret, det vil sige: At han på stedet altså ude i skoven udtager mave tarme og indvolde, derved løber dyret altså også tør for blod, så det jægeren måske gør derhjemme er at han skinner dyret og skære de forskellige kødstykker ud efter at dyret har hængt nogle dage.
Det er der altså ikke hverlen noget uappetidligt eller uerstedisk i -
Hvis jægeren ikke benytter denne fremgangs måde resikere han at maveindholdet i dyret gære og kødet bliver uspiseligt.
Så kan man spørge- hvad med affaldet i skoven - nogle graver det ned andre lader det ligge til ræven eller kragerne. de skal jo også leve...