/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mobilt bredbånd
Fra : jesper.s
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 15-12-09 11:55

Hej.
Jeg vil gerne have mobilt bredbånd på ca. 2mb. Hvad for en udbyder skal jeg vælge, da jeg synes det kan være lidt svært at overskue hvad de forskellige tilbyder?

På forhånd Tak!

Glædelig Jul til alle.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-09 12:14

Skal computeren slet ikke på nettet siden Du vil nøjes med 2 mb ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 15-12-09 12:22

Man kan nu komme langt med 2 Mb på det mobile bredbånd. (Luffe er bare misundelig)
Spørgsmålet er først, hvem har en god dækning der hvor du skal bruge det. Er det der hjemme, så kan de fleste bruges. Men er det ude i den danske geografi, du skal bevæge dig rundt, så er prioteringen den: 1) TDC og dem der bruger deres netværk. - 2) Telenor, som var SONOFON samt alle dem der benytter deres netværk. Sidst i rækkenkommer så "3" og med Oister som den dikkende lammehale. Her er der bedst dækning i de store byer, men er meget ringe dækning ude i landskabet.

Jeg har selv prøvet 3, med et dårligt resultat, selv om der var 2 sendermaster inden fo 1 km afstand, så det imponere mig ikke. Hvor imodTDC som jeg bruger nu, har ikke svigtet mig endnu.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-12-09 12:22

Du kan sammenligne mobilt bredbånd her

http://www.mobilt-bredbaand.dk/

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-12-09 12:29

Og her er en guide, hvor brugerne også kommer med kommentar til de forskellige mobil-bredbånd produkter

http://mobiltbredbaand.infotips.dk/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-09 12:32

Båp-båb, Severino

Jeg læser det som 2 megabyte.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-12-09 12:59

Om man bryder sig om det eller ej, så er det 3 der vinder alle tests på mobil bredbånd

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 15-12-09 16:39

Hej Severino.

Det lyder som du har forstand på det. Jeg har set på Callme, de er billige med alt, er det noget der er værd at investere i? Jeg bor midt i København, så der skulle være god dækning i.flg deres dækningskort.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-12-09 16:39

Det kan godt være 3 vinder, men fordi en film får en grammy behøver den jo ikke være god

Tjek ud hvor det er du skal bruge det mest. Så kan du se på de forskellige udbyders hjemmeside
hvordan dækningen er der.

Du har som regel 14 dages retur ret, hvis ikke der er den ønskede dækning.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-12-09 16:41

Ups, så lige du spurgte om CallMe.

Lige så snart du kommer væk fra de større byer er der ingen dækning hos dem.
Jeg ville ikke vælge dem.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-12-09 18:04

jeg er rigtig godt tilfreds med mit mobile bredbånd hos 3. det findes ikke bedre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-09 19:12

Sådanne test er som statestik, man kan få hvad som helst ud af det, alt efter hvad man medtager i testen. - Og ja, 3 har stor markedsandel, men stadig kun i byerne, hvor de har god dækning. Men ude på landet, er de dårligt repressenteret. Det er Fakta!
Så det vil hele tiden være et spørgsmål om hvor det skal bruges, og hvordan.

Og lige til luffe, det er ikke 2 megabyte, her har du helt uret. Det er kun 2 megabit der er tale om, og det er jo noget helt andet.
Men det vidste du da godt, Ikke Luffe?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-09 19:37

Jeg plejer at skrive M/bit

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 02-01-10 13:02

Tak for svaret severino.