/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
For & imod Peugot 306
Fra : Krummen
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 14-12-09 11:48

Har kig på denne bil http://www.bilpriser.dk/car.do?carid=624057&cid=ContactForm_LookAd

Er der nogen, der har noget at sige om den bil...for eller imod og hvad med prisen??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-09 12:26

Det er jo nok ikke helt "tovlig",selvom franske biler er kendt for en del elektroniske fejl.

Men ifølge disse syns "statistiker",bliver Peugeot 306,bedre og bedre med årene.

http://peecee.dk/upload/view/210668
http://peecee.dk/upload/view/210669

10 år gammel,er den under gennemsnit.
12 år gammel er den OVER gennemsnit.

Det er jo i "bund og grund",også nogle populære biler. Der kører mange.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-09 12:30

Øhh,peecee.dk kræver en vis tålmodighed,idag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-12-09 12:42

Det ser da meget fornuftigt ud. Men gu ved om man ikke på næsten alle biler kan finde noget. Man kan jo ikke tillade sig at være hysterisk, når man køber en 12 år gammel bil, men forsøge at undgå de værste og dyreste fejl. Hvordan sikrer jeg mig at bilen er fri for gæld...."Fri og ubehæftet"?

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=180&bil=Peugeot%20306%20xs%20stationscar

Citat
Peugeot 306 xs stationscar
Første gang indregisteret 1999
Kilometerstand: 10.500 km.
Bilen har følgende fejl og problemer:
- Interiør
- Elektronisk funktionalitet ude
- Unormal støj

Detaljeret beskrivelse:
Efterset 2 gange for støj i styrtøjet.

3. gang blev der sat ny retaksel i. Klaget 2 gange over forbremser, som hyler hver gang der bremses, hvorefter der blev sat nye bremser på. Det samme har gentaget sig med bagbremserne, hvor der også kommer nye på. I næste uge er det dermed 7. gang at vi må undvære bilen for at have den på værksted. Ved at klage, fik vi at vide at det er meget normalt for andre biler.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-09 12:51

Citat
Hvordan sikrer jeg mig at bilen er fri for gæld...."Fri og ubehæftet"?

Ja ser du,der må du spørge nogen der er klogere end mig.
(Hvis de findes).
Men jeg ved da at der er flere muligheder.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-12-09 12:58

Citat
Ja ser du,der må du spørge nogen der er klogere end mig.
(Hvis de findes)
LOOL Der er jo kun mig, og jeg ved det ikke Såååå jeg må vente på at Dova kommer fra juleshopping......hun ved alt....næsten

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-09 13:16

Der er noget her:

http://www.bilbasen.dk/bilbogen/

http://www.domstol.dk/Tinglysning/om%20tinglysning/bilbogen/Pages/default.aspx

Men jeg har ikke selv set efter. Mener noget af det koster penge.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-12-09 14:49

Kanon mosebaek...Tak

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-09 16:09

Citat
Men ifølge disse syns "statistiker",bliver Peugeot 306,bedre og bedre med årene.

Jaja..... det er selvfølgelig,en "sandhed med modifikationer". Det skyldes jo nok at de andre falder mere af på den,end Peugeot`en gør.
Det er jo sjældent at se,biler bliver bedre med alderen.

Bare lige en berigtigelse.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-12-09 20:03

Hold dig langt væk fra den bil. En så gammel fransk bil er det meget stor sandsynlighed for at du får mange problemer. Køb eller en Toyota eller Mazda. de biler bare kører og kører og er ikke på værksted mellem servicene. Men du kan være heldig.men jeg ville ikke tage tjansen på det.
alimak

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-12-09 20:52

Hmmm okay alimak. Bare skræm mig men tak for inputtet. Værd at overveje

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-09 20:38

Ved ikke så meget om de nyere Pug's. Kender de gamle. Har haft en 205'er diesel. Indkøbt som tæt på ny. Kørte 350 000 og måtte så videre. Kostede i den tid stort set kun bremser. En enkelt udstødning. En gearkasse blev rykket frahinanden. Et par trækstænger dækkede Peugeot. Ellers var der intet. Min nuværende Pug er fra 1994 og fejler efterhåndet meget. Men den er også gammel. Har fået trækstænger. Nyt bagtøj og ny kobling. En tændboks er brændt en enkelt gang og en ny indsprøjtningsdyse blev det også til. Ellers har det været et nemt og tilgivende køretøj. Og min bette hystade har været sjov og skæg. Har haft masser af HK og har afgjort været en rimelig investering værd. Er ikke ræd for Pug'er. Nemme at reparere og lækre at køre. Er du ikke til DYI, kunne en anden bil være mere attraktiv.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 20-12-09 20:58

Øhhhh hwa er DYI ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-12-09 21:27

Shit )¤¤%"&"% staveplade DIY (do it yourself).

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 20-12-09 21:52

LOOOL Stavefejl eller ej....Havde ikke fattet det alligevel. NEJ, jeg er ikke til DIY Jeg tanker og fylder olie og sprinklervæske på...That's it

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 20-12-09 21:52

Jeg er til KIS

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-12-09 00:41

Øøhh hvad er KIS

alimak

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 21-12-09 01:17

Keep it simple

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 01-01-10 00:28

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-01-10 21:50

Tak mosebaek. Har lige brugt denne http://www.bilbasen.dk/bilbogen/ Fungerer fint