/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
God idé at købe inkjet-printer?
Fra : cristian2
Vist : 1431 gange
50 point
Dato : 13-12-09 18:15

Min printer kan ikke mere, og jeg ser at Aldi har en på tilbud til 699 kr.: HP OfficeJet (J4580 4-i-1). Den kan anvende såkaldte XL-patroner (ekstraudstyr) som efter sigende reducerer udskriftomkostningerne med 15 % i forhold til laserprintere.

Udskriftopløsning: op til 600 x 600 dpi (sort*), op til 4800 x 1200 dpi (farve).

Der medfølger HP blækpatron farve (901), HP blækpatron sort (901).

1. Men kan det overhovedet svare sig at købe inkjet i dag?

2. Vil udskriftkvaliteten ikke altid være forringet i forhold til en laser?

3. Hvad er fordelen og hvad er ulempen i forhold til hvad jeg kan få fx en laserprinter for?

4. Kan det svare sig at benytte de såkaldte XL-patroner?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 13-12-09 18:23

Sikkeret et udmærket køb. Jeg har selv en Hp inkjet og er godt tilfreds med en.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-12-09 18:40

Hvis du skriver ud "lejlighedsvis", så er inkjet-printer billigst i brug. Skal du skrive meget ud, er laser billigst. Jeg har HP LaserJet med laserpatron til 5.200 udskrift på. og kan ikke huske hvor mange år siden det var jeg fik den, men den skriver stadig ud med samme patron. (Sort)

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-12-09 18:51

Citat
1. Men kan det overhovedet svare sig at købe inkjet i dag?

2. Vil udskriftkvaliteten ikke altid være forringet i forhold til en laser?

3. Hvad er fordelen og hvad er ulempen i forhold til hvad jeg kan få fx en laserprinter for?

4. Kan det svare sig at benytte de såkaldte XL-patroner?

1. Nej, Laserprinter er blevet meget billiger, så køb en laserprinter, det er billigst i længden.

2. Ja, ved Laser får du den bedste udskrift.

3. En Laserprinter er betydeliger billiger i drift, og har en pæner udskrift,der kan laves mange flere udskrift på en tonet til laserprinter end der kan på en farvepatron

4. Nej, du risekerer at de tørre ind enden du får den brugt.

Her selv en HP Laserjet og den har holdt i mange år, og jeg har ikke skiftet toner på den endnu, der er flere 1000 udskrifter på en toner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-09 19:18

Og en Brother 2035 laserprinter som er god koster ca. 700 kr.
(Der er et par "Kanduer" som bruger den professionelt)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-12-09 19:50

Fordelen ved Inkjet (i hvert fald på en del modeller) er at du i højere grad kan skrive på andre medier end på laser, og at du kan All in one maskiner med både scanner og printer i et

Accepteret svar
Fra : ___nkr

Modtaget 50 point
Dato : 13-12-09 20:16

HP OfficeJet 8000 og HP OfficeJet 8500 er billigere i drift end en laser printer.
Den har mange funktioner, og en inkjet er bedere til farveprint.
Derudover får den top karakter i Alt om data. 5 stjerner ud af 5
***************************************************'
citat fra HP.:

Officejet Pro 8500 All-in-One serien består af en række strømbesparende all-in-one maskiner, der kan bruges over netværket og giver print i høj kvalitet i både sort/hvid og farver – til en særdeles lav pris pr. side.

Print iøjnefaldende dokumenter i farver, og spar op til 50% pr. side sammenlignet med tilsvarende laserprintere.

Sammenligning af prisen pr. side for printerforbrugsvarer er baseret på offentliggjorte specifikationer for de fleste producenters patroner med størst mulig kapacitet til farvelaser all-in-one under kr. 4.500, som rapporteret af Context Information Services pr. juni 2008. Officejet Pro’s pris pr. side (CPP) er baseret på anslået udsalgspris og offentliggjort kapacitet for farveprint for HP 940XL Officejet Ink Cartridges (medfølger ikke, skal købes separat). Resultaterne kan variere.

Brug op til 50% mindre energi end ved brug af konkurrerende farvelaser all-in-one.

Størstedelen af farvelaser all-in-one til under kr. 4.500 som rapporteret af Context Information Services pr. juni 2008. Energiforbrug er baseret på HP test ifølge ENERGY STAR®-programmets TEC-testmetoder.

http://h41112.www4.hp.com/promo/mybusiness/dk/da/footnotes.html#a9?jumpid=in_r2677_dk/da/hho/ipg/mybusiness-ot-li-pu-/chev/

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 10-03-10 09:44

Tak for svaret ___nkr.

Kommentar
Fra : itsurfer

Dato : 14-04-10 18:29

Hej, KØB ALTID PRINTER UD FRA DE LØBENDE OMKOSTNINGER!!! Dvs. undersøg priserne på blæk/toner, da du efter 1 eller 2 gange har købt forbrugstoffer, allerede kan have betalt for 3 nye printere Har selv Samsung CLP farvelaser, den er billig og hurtig. Bestiller tonerpatroner hos inkpro.dk til 110,- pr. stk. De er godt nok uoriginale, men printer lige så godt som originale.