/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Seagate Extern harddisk 1.5 TB
Fra : McBobo
Vist : 1974 gange
300 point
Dato : 13-12-09 17:32

Hej Kandu

Har lige købt ny Seagate Extern harddisk på 1.5 TB i Computer City - Extrem billigt....
til 699.kr... Hvis andre har købt den, har i måske samme problem som mig?????

Nu til mit spørgsmålet:
Jeg syntes harddisken opføre sig mærkeligt i forhold til lyd udbrud.... Der kommer nogle "Klik, Klik" eller "TIK TAK" lyde inden fra computeren når harddisken arbejder eller bare er sat til. Hvorfor?

Jeg har ikke haft problemer med min gamle extern harddisk fra western.... Den er lydløs og køre udbeklageligt....

Er harddisken defekt eller hvad skyles problemet? Kender ikke Seagate harddiske, men er det en svaghed i produktet at der skal kommer "Klik, Klik" eller "TIK TAK" lyde....?????

Mvh... McBobo

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 160 point
Dato : 13-12-09 17:44

Seagate harddiske lyder tit som om der er nogen der har smidt en håndfuld skruer ind i dem - hvis den ellers kører som den skal betyder det nok ikke noget. Hvis den er langsom og ustabil synes jeg du skal gå tilbage til forhandleren med den og lade ham se på den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-09 19:41

Jeg har selv seagate og har haft flere af dem, og jeg har aldrig hørt den lyd før. Det kunne tyde på at den harddisk er brugt til demonstration, men det bør den ikke gå i stykker af. Jeg går ud fra at du har 2 års garanti, så gå du bare i gang med at bruge den, så opdager du om den er i stykker.

Og er den det så er det bare om at få den byttet.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 13-12-09 20:25

Bryder mig ikke om de Klik, Klik" eller "TIK TAK" lyde, den lyder ligesom min Seagate inden den stod af, (det var læsearmen der var slidt eller var blevet skæv), fik aldrig gang i den igen og jeg havde hele min musik-samling på den, 1000 cd`er

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-12-09 23:24

Så ud fra jeres kommentar/uddybning er Seagate nok ikke det rigtige køb.... Har snakket med Seagate Live chat support og de siger den nok er defekt.... Så det er nok sidste gang jeg køber Seagate (selv om den var billig)

Det er sku´sur røv hvis jeg mister min samling af dv. ting, hvis/fordi harddisken bryder sammen...... Så skulle jeg nok alligevel havet købt en Western Extern Harddisk....... Eller hvad siger I? Har kun gode erfaringer med Western....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 14-12-09 00:13

Har lige købt en packard bell 1000 GB og den er meget Støjsvag, gav kun 550 kr i kvickly, men det var et stykke tid siden, så du må prøve at søge efter den

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-12-09 01:09

Jo tak for svaret jangchr, men har lige købt Western Digital 3,5" - 2,0 TB My Book Essential (USB2) fra Proshop.
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=264759

Kan ikke vente hvis Seagate harddisk bryder sammen med vigtig info/ting på......

Holder spørgsmålet åbnet lidt endnu, indtil Western harddisk er afprøvet i sammenligning med Seagate... Det er noget være Lor....!! t

Men tak for svarene....

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 14-12-09 16:19

Der er fejl på Få den byttet !!!
www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-09 19:40

Jeg har været i El-giganten i dag og købt en seagate HD på 500 GB, den kostede 600 kr.

Så hvad har din været brugt til siden du kan få den for 699? Har du spurgt dem om det?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-12-09 20:17

Nej, det har jeg ikke... granner01...
Men jeg går da ud fra at produktet ikke fejler nåde, mår man køber den fra ny af...

Din harddisk køre udbeklageligt..... Ingen "Klik, Klik" eller "TIK TAK" lyde....?????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-09 20:56

Ingen lyde, og seagate plejer også at være meget støjsvag.

Jeg så at der var et sted hvor de solgte demonstrations modeller, de har været brugt til lidt af hvert. Jeg tror det er sådan en du har købt. Så jeg ville bytte den til en der ikke larmede.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-12-09 20:44

Harddisken er byttet og jeg har fået pengene retur.... Venter nu bare på at posten banker på døren, så jeg kan prøve "Western Digital 3,5" - 2,0 TB My Book Essential (USB2)" Købt på Proshop
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=264759

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 21:12

Det var en rigtig god beslutning, du havde kun fået vrøvl med den. Jeg har selv haft Seagate i mange år, de er kendt for at være lydløse og de er hamrende stabile. Jeg har også seagate nu, og jeg kan ikke høre min maskine.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-12-09 00:21

Har fået tilsendt min Western Digital 3,5" - 2,0 TB My Book Essentia.... Og den køre perfekt!
Ingen sjove lyde som Seagate Extern harddisk....

Takker for responsen... Men hvem skal have pointene...

Det bliver sku´ nok dig Flash77, da du kom tættes på et svare.... 50/50

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 17-12-09 00:22

Tak for svaret Flash77.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-12-09 18:51

Tak Tak

Jeg har haft en hel del harddiske igennem tiden - og de Seagate harddiske jeg har haft har været MEGET forskellige m.h.t. lyden fra dem. Jeg har haft flere der har lydt som om de var ved at rasle fra hinanden, men kørte uden problemer i flere år alligevel (de blev blot skiftet ud - så det var ikke ens betydende med at de gik i stykker efter nogle år).

Dog skal det så siges at de harddiske jeg klart har haft flest problemer med har været Seagate diske, så de får ikke mine bedste anbefalinger.