/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC siger no signal input til skærm HJÆLP
Fra : dikas
Vist : 2744 gange
35 point
Dato : 12-12-09 15:02

Hej Kandu.
min bror har fucket min pc, op og står virkelig og mangler hjælp.
Han har prøvet og køre en setup så han kan se film på tvet fra pcen, og jeg ved ikke hvad han har lavet, men nu kan jeg ikke få noget billede på min skærm.
Min asus skærm siger bare no signal input, har tjækket stik osv.
Håber i kan hjælpe!.
Føl jer fri for at stille spørgsmål,
Mvh Mikkel

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-12-09 15:13

Lav en systemgendannelse til dagen før din bror tryllede med din Pc.

Held og lykke!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-09 15:14

Så er der jo ingen signal fra computeren, tjek at kabel mellem computer og skærm er sat rigtig på og skruet fast

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-09 15:34

under opstart af pcen ser du så noget på sort skærm, optælling af ram osv

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-12-09 17:01

Sluk maskinen (230volt stik ud)
Tag det/de ekstra kabler han har sat i dit skærmkort ud.
Sæt strøm på igen og tændt maskinen.
De fleste skærmkort/driver svinger selv tilbage når de ikke kan se noget på den valgte udgang.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-09 17:01

Det er et lidt forvirret fucket spørgsmål, som mangler lidt flere detajer, men det er vel fucket væk før at spærgsmålet er sendt.

Taler vi om en fucket stationær eller en fucket bærebar PC????
Hvis der er en separat udgang til TV, så må det være en eller anden fucket omskifterfunktion som skal fucktiveres!

Kommentar
Fra : dikas

Dato : 14-12-09 12:25

Det er ikke stikkene han har rodet i en setup til at køre skærm og fjernsyn sammen. Det er sku da ikke nemt og gøre noget af det i siger når jeg har sort skærm ???
Jeg kan intet billede få på skærmen, jeg skal bare have gjort så jeg kan få billede på skærmen igen, evt reset min bios uden billede men hvordan gør jeg dettte?

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 14-12-09 15:09

start Windows i fejlsikrede tilstand og så kan du ændre opsætningen eller afinstallere grafik kortet
hvis du ikke kan det
skal du installere Windows igen
eller tage et andet grafikkort fra en anden computer og

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-12-09 17:59

Tænd computeren, vent 10 sek, sluk bagpå. Vent nogle sekunder. Tænd bagpå.
Udføres 3 gange.
4de gang kommer dos skærmen hvor du kan vælge at tilbage stille computeren til sidste gang den virkede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-12-09 20:24

Kan du ikke start pc'en op, kan ikke lige huske om du skal trykke F7 eller F8 under opstart, men du skulle gerne komme ind i bios og vælge "VGA kombatibel tilstand"

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-12-09 20:22

Hvis du ikke har billede under BIOS opstart har han ikke kun rørt ved software, da 99,9% af alle grafikkort prøver alle porte ( HDMI,VGA,DVI, S-VHS, Composiv, ....) under initialisering (før Windows logo og alt det der).

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-09 21:49

Hvad med at retsforfølge ham for klamphuggeri!