/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik i denne stil
Fra : Nikolaus
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 11-12-09 10:34

Hej derude,

Er der nogen der kender noget musik eller en musiker, i stil med musikken og stemningen fra soundtracket til Ink:

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 10:41

Jeg syntes noget af Jean Michel Jarre godt kan lyde noget derhen ad

http://www.youtube.com/results?search_query=jean+michel+jarre&search_type=&aq=0&oq=jean

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 10:44

øv det var den forkerte jeg fandt, her der den rigtige (alstå af dem jeg tænkte på)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-12-09 10:57

Van Gelis kunne være et bud

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 11-12-09 11:09

Jean M. Jarre har et lidt for højt, humørfyldt tempo og stemning.
Kortoververden; jeg går ud fra du mener Vangelis, ik?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 11:13

Jean har lavet utroligt meget, og i flere varianter, så mon ikke der også er noget du kan li´?

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 11-12-09 11:25

Kender sagtens Jarres musik og syntes stadig meget af det er godt, selvom det er ved at være mange år siden det blev lavet. Det er bare ikke helt den stemning jeg søger efter.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-12-09 11:39

Enigma?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-12-09 11:40
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 12:01

Era med bl.a. denne

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 11-12-09 12:10

Enigma nærmer sig noget, men stadig for optimistisk.

Ink soundtracket er en anelse dystert. Dybe klaver toner med efterklang. Eftertænksomt. Senere, diskrete trommer (ikke buldren og bragen derudaf).

Så det skal nok være stille tempo, dystert, lidt mørkt, en anelse adrenalin ... hvis i ka følge mig (i får en medalje hvis kan :)

Vangelis - Fields of Coral er hen adgod:

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 11-12-09 12:14

Era - Ameno ka godt bruges.
Ka i ellers komme i tanker om andre?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 12:24

En mere med Era (en af mine favoritter med dem, udover Ameno) lyt rundt på Era musikken der er en del

Og en enkelt med Hevia

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 14-12-09 12:06

http://www.youtube.com/watch?v=p5n57OSe8tw

Prøv at lytte til det her.
Kitaro hedder han

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 31-12-09 17:21

Beklager der er gået lidt lang tid. Har haft travlt.

Mange tak for alle jeres input. De har dog ikke rigtig ramt nerven i det jeg var ude efter. Har nu imidlertid fundet noget der ligger meget tæt på samme tempo, stemning og komposition i det hele taget som Ink:

m.fl. af samme komponister