/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
SIID HVORDAN ??
Fra : return
Vist : 528 gange
74 point
Dato : 10-12-09 10:18

Hej

sidder lige og prøver om jeg kan komme trådløs efter man har prøvet at deaktiverer mit SIID
men kan ikke få det til at virke så måtte putte ledning i til routeren for at skrive nu

nogen der kan hjælpe

det jeg har gjort er at efter jeg var inder i routeren og slog SIIDfra gik jeg ned i højre hjørne hvr jeg har min nærtværksforbindels valgte så (opret forbindelse til et netværk) og så ned i
(konfigurer en forbindelse eller et netværk ) og klikker så på (opret forbindelse til et trådløst netværk manuelt) og klikker næste og så kommer der en kasse frem hvor man skal vælge

1. netværksnavn

2. sikkerhedstype

3. krypteringstype

4. sikkerhedsnøgle/adgangspunkt

skal netværket hedde det samme såm da jeg udsendte SIID???

og de andre tre altså sikkerhedstype-krypteringstype og sikkerhedsnøgle skal vel være det samme som jeg brugte da jeg udsendte SIID via routeren????

nogen der kan hjælpe med at løse det ??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-12-09 11:42

Slå SSID til igen og opret forbindelse.

Når det så er gjort, går du ind i router og sætter den til at skjule SSID...

Du kan også lave det manuelt, men den ovenstående metode er den letteste,

SSID skal være det samme unaset om det er synligt eller ej. Huske at der er forskel på store og små bgstaver.

Hvis du genneretl har problemer med at kommer på trådløst, kan det være en fordel at vælge en anden kanal på din router.

vh Ben

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-12-09 12:17

har lige prøvet at disable mit SIID men så kan mister jeg forbindelsen når jeg så gør som jeg har skrevet længere oppe i mit spørgsmål

så har slået det til igen og det virker men det andet burde jo også kunne virke men hvorfor kan jeg ikke få det til at virke

nogen bud???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-12-09 14:52

Du skal på den trådløse PC, først vælge dit eget netværk som det fortrukne.
Hvis du har behov for at koble dig op på flere trådløse netværker, kan du vælge den rækkefølge som der skal prioteres som den første der forsøges at oprette forbindelse til. Det vil sikkert være dit eget netværk hjemme!
Når du har gemt disse indstillinger på din PC, så kan du afbryde denne broadcast af SSID. Så er det kun de maskinerder har dit netværk som en af de fortrukne, der kan se dit netværk.

Så jeg tror at du glemmer at fastlåse din opsætning før su slukker for SSID!

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-12-09 08:31

severino

hej

det jeg har gjort for langt tid siden var at sætte mit trådløse netværk op og det har virket
ok men noget må jeg gøre helt galt for som sagt når man slukker for broadcast af SIID
ryger forbindelsen .

lad os sige at mit netværk hedder : HAVNEN og det virker så med SIID slået til det er det jeg altid logger på så det med at gemme hvad forstås med det ??? for har kun det ene netværk på min pc

p.s når det så er slået fra og forbindelsen ryger bliver jeg jo så nød til at forbinde pc med routeren med en ledning for at genoprette forbindelsen for at kunne slå SIID til på ny
men hvorfor er det at jeg ikke kan få den til at fange min pc uden den skal udsende det SIID
for når den udsender SIID virker det som det skal men hvorfor ikke den omvendte vej ???

måske du har et bud og så meget gerne en lvejledning på hvad det er jeg skal fortage mig
sådan lidt punkt for punkt har vista på min pc hvis det har noget at sige

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 74 point
Dato : 11-12-09 12:45

Det lyder underligt. Prøv og se om der på router-producentens hjemmeside, skulle være en nyere firmware til din router.
Grunden til at de udsender en nyere udgave, er at de selv eller andre har gjort opmærksom på nogle fejl som opstår i denne software (som til routeren kaldes for firmware).

Jeg har selv opdateret min firmware 4 gange til min router. I starten kunne jeg ikke skjule mit SSID, det var først i anden opdatering det blev en del af menuen.

Så ind og se om der ikke skulle være noget der passer til din router/model. - Download den og gem den på harddisken. Herefter kan du få routeren til at indlæse den.
Husk lige først, at du notere den opsætning ned, som du har på nuværende tidspunkt.
Du kan risikere at biledet i routermenuen ændre sig ved opdateringen, så du skal lede lidt efter de forskellige indstillinger.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 11-12-09 19:44

Tak for svaret severino.

hej og tak for din hjælp prøver det lige og hvis jeg ikke kan finde ud af det vender jeg lige tilbage i en ny tråd

ha en god weekend