/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kontanthjælp bagudbetalt??
Fra : Popcorn123
Vist : 3986 gange
100 point
Dato : 09-12-09 21:18

Hej
Har brug for hjælp med et spørgsmål..
Jeg står lige pt og er på kontanthjælp og er sendt i aktivering 37 timer om ugen. Men skal starte på HF den 4 januar.. Derfor er mit spørgsmål. Er kontanthjælpen ikke bagud betalt så jeg får kontanthjælp i januar også? Jeg skal være i aktivering her i december men det skal jeg vel ikke hvis ikke jeg får hjælpen i januar eller?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-12-09 21:20

Den er bagudbetalt, og har været det siden 2003

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:20

Jo - kontanthjælp er BAGUDbetalt....

Det blev ændret for en del år siden....

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 09-12-09 21:21

Jamen vil det så ikke sige jeg SKAL have for januar også? Især når jeg er tvunget i aktivering?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:22

Du får IKKE kontanthjælp for januar hvis du er på uddannelse fra den 4 (kun de 3 dage)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-12-09 21:23

Når du starter på uddannelsen er du vel på SU?
Du kan ikke få kontanthjælp når du ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, og det gør du jo ikke når du går i skole

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 09-12-09 21:26

Så jeg vender simpelthen det med for og bagudbetaling om?
så det jeg fik her første dec dækker det december mdr? Så jeg SKAL stadig gå i aktivering?

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 09-12-09 21:27

hvis det er bagudbetalt, skal man så både kunne få kontanthjælp som er bagudbetalt i januar, og su som er forudbetalt i januar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:28

Du har IKKE fået noget 1 dec....

Du har fået den 30 nov... Og vil så få igen den 30 dec.... for December

Citat
så det jeg fik her første dec dækker det december mdr

Nej - det var for november

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 09-12-09 21:29

Det jeg er i tvivvl om, er: skal man så både kunne få kontanthjælp som er bagudbetalt i januar, og su som er forudbetalt i januar.. For jeg skal jo have den bagudbetalte kontanthjælp her den. 1 januar når nu jeg har været i aktivering i dec.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:31

Citat
hvis det er bagudbetalt, skal man så både kunne få kontanthjælp som er bagudbetalt i januar, og su som er forudbetalt i januar

Ja - for du får ikke noget i januar - bortset fra 3 dage

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 09-12-09 21:34

Er simpelthen forvirret.. Så min kontanthjælp for december hvornår fik jeg den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:34

Så hvis du mener om du får "dobbelt" 31dec-1jan er svaret JA

Dem "betaler" du jo tilbage når du IKKE længere får noget forudbetalt....og går tilbage til bagudbetaling

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:35

Citat
Så min kontanthjælp for december hvornår fik jeg den?

Den har du IKKE fået - den kommer den 30 dec....

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 09-12-09 21:39

Refi:
Du skriver flg.
Du har IKKE fået noget 1 dec....
Du har fået den 30 nov... Og vil så få igen den 30 dec.... for December

Men når jeg siger 1 januar er det os 30 dec som du skriver der..
For hvis jeg skal være i aktivering i december skal jeg vel også have penge for december nemlig udbetalt den 30 december...??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:43

Det får du også

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-09 21:43

Hvis du er startet på at få kontanthjælp efter 2003 er det bagudbetalt, og det vil sige, at den kontanthjælp du får 31/12, det er for december måned

Citat
Det jeg er i tvivl om, er: skal man så både kunne få kontanthjælp som er bagudbetalt i januar, og su som er forudbetalt i januar.. For jeg skal jo have den bagudbetalte kontanthjælp her den. 1 januar når nu jeg har været i aktivering i dec

For januar er du KUN berettiget til at få kontanthjælp for de 3 første dage.

Jeg ved så ikke om kommunen vælger at udbetale de 3 dage med det samme, når du stopper i kontanthjælpsystemet, eller om du skal vente frem til 31/1 med at få dem udbetalt

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 09-12-09 21:44

Haha det havde jeg åbenbart svært ved at forklare :)
Men så vi er enige om at jeg skal have kontanthjælp 30 dec også..
Men snakkede med kommunen i dag de sagde det fik jeg ikke.. Derfor jeg skulle forhører mig :P

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:46

Citat
Men snakkede med kommunen i dag de sagde det fik jeg ikke

Hvis de har sagt det er der noget i din historie der ikke passer

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 09-12-09 21:48

Har muligvis forklaret dem så de misforstod ligesom jer? :S

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 22:05

Det må man da håbe...

Er du i aktivering i december får du også penge den 30 dec...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-12-09 07:59

Kontanthjælp udbetales ultimo den måned hvori man har været i aktivering.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-09 08:22

Citat
Kontanthjælp udbetales ultimo den måned hvori man har været i aktivering.

Ikke altid.

For dem der har været uafbrudt på kontanthjælp siden før 1/1 2003, er kontanthjælpen forudbetalt.
Derfor er der også nogen der oplever, at såfremt de kommer i arbejde, starter på fleksjob eller går på pension, som er bagudbetalt, at der vil være 2 måneder mellem udbetaling af sidste kontanthjælp og første løn/pension