/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
brugte læderstole.
Fra : volvo85
Vist : 699 gange
20 point
Dato : 09-12-09 19:15

Har købt to brugte, mørkeblå læderlænestole. De lugter af tobaksrøg og trænger til at få opfrisket farven. Er der nogen der har en god ide til at fjerne lugten med og er der nogen der har farvet/opfreisket lædermøbler. Skindet er af god kvalitet og ikke slidt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-12-09 19:38

Det eneste jeg kan komme i tanke om er det min datter bruger til sin sadel til hesten.

Det er lædersæbe, og efterfølgende et behandlingsmiddel, som i dit tilfælde nok ikke behøver at være så kraftigt som til en sadel.
eller følg nedenstående

http://www.dnsb.info/forum/viewtopic.php?p=1571&sid=78a0482cff68f1c7fd7a78f58ff66b5a

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-09 19:39

Du vasker dem med sæbespåner,
og så kan du hos en møbelhandler få læderfarve til at friske dem op med.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-12-09 19:42

Citat
Du vasker dem med sæbespåner,
og så kan du hos en møbelhandler få læderfarve til at friske dem op med.

vi er jo helt enige
Jeg tror også at det ville kunne gøre det.

Kommentar
Fra : volvo85

Dato : 09-12-09 20:10

Vi har vasket i sæbespåner og gnedet efter med uldne klude for at få det matte look væk.

Kommentar
Fra : smuller54