/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Telia-mystik
Fra : Sønder
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 09-12-09 16:18

De seneste to dage har jeg oplevet, at når blot min PC står tændt, logger den af sig selv pludselig på nettet og viser en reklameside for Telia.
Det er næppe lovligt og i hvert fald ikke ønskværdigt.
Jeg har Symantech endpoint protection så det er næppe en virus, og SuperAntiSpyware.
Har andre oplevet noget lignende eller har en løsning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 16:29

Hvad mener du med "logger på nettet"....

Den er vel ALTID logget på nettet når den er tændt...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-09 16:39

Citat
Den er vel ALTID logget på nettet når den er tændt...

Det kommer sågu da an på, om der er åbnet en IE.

Sønder, jeg tror det er det Symanteck-L*** du skal ha' fat i.

Det kan lave meget "sjove" ting ved en PC...Både oprette sig selv som startside m.m.

.jeg var meget glad, da det endelig lykkedes at få det fjernet fra den ene af vores computere. For man vil jo helst styre hvad der skal vises og hvad der skal åbnes, og hvornår det skal

Så et andet program kan kun anbefales

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-12-09 16:43

Dova: Jeg har haft Symantech i flere år (og været tilfreds) Det andet skidt startede først i går aftes

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-12-09 16:45

Med logger på mener jeg uvidende, at fra fx at den blot står og viser skrivebordet, viser den pludselig en internetside. undskyld hvis det ikke var korrekt formuleret...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 16:45

Citat
Det kommer sågu da an på, om der er åbnet en IE.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 16:46

Har du noget med TELIA at gøre generelt ??????

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-12-09 17:16

Nej har intet med Telia at gøre. Har ringet til dem og brokket. De har intet med det at gøre, Påstår de

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 17:24

Prøv lige at komme med linket til den pågældende side

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-09 19:47

Citat
Med logger på mener jeg uvidende, at fra fx at den blot står og viser skrivebordet, viser den pludselig en internetside. undskyld hvis det ikke var korrekt formuleret...

Ja, det var også sådan jeg forstod det, at IE ikke var åbnet, men at PCen selv åbner med en reklame

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-09 19:58

Citat
at PCen selv åbner med en reklame

Og det gør den kun hvis et link bliver aktiveret....

Så det kan være du skal en tur herind

www.malwarecheck.dk

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-12-09 22:11

Nu gav jeg den en tur med fuld scan med Superanti.... og der fandt den et sted hvor der ikke plejer at være noget (under filer) en "trojan dumper". Dem kendte jeg ikke, men jeg har fjernet den og det ser ud til, at det var det.
Tak begge to, hvem skal nu have points? Jeg finder lige en krone..........plat, så må det være dig, refi

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 09-12-09 22:12

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 22:14

Selv tak - selvom jeg var "plat"